29 november 2019

Asito klantencongres Cure 2019 Schoonmaakinnovaties in de zorg: “Vooral doen”

We’ve got our eye on you: Asito kijkt constant om zich heen waar we verbeteringen kunnen doorvoeren. Waar behoefte aan is, waar de patiënt behoefte aan heeft. Technologie speelt hierbij een grote rol. The Internet of Things, sensoring en robotisering zijn de buzzwoorden van dit moment. Wat verandert er nog meer de komende jaren? Waar gaat het naartoe? Wat betekent dit voor uw rol? Maken innovaties uw werk gemakkelijker en uw organisatie slimmer? Daarover ging het Asito Klantcongres Cure 2019 in het Mindcenter in Vianen op 7 november. Een congres voor de ziekenhuiswereld om samen het avontuur aan te gaan: experimenteren, innoveren en vooral doen. 

Ervaringen delen over de noodzaak van experimenteren en innoveren: onder het overkoepelende thema (Schoonmaak)innovaties in de zorg deelden topsprekers Kim Peters en Kevin Weijers, en Asito-experts op 7 november de kunst van experimenteren. In de zaal directeuren en managers van het facilitair bedrijf van ziekenhuizen.

Maatschappelijke en economische meerwaarde creëren
Als directeur van het Health Innovation Park is Kim Peters dagelijks bezig met en verantwoordelijk voor het organiseren van vernieuwing in de zorg. Haar doel is om maatschappelijke en economische meerwaarde te realiseren op het gebied van zorginnovatie. In een inspirerende sessie vertelde ze over 13 innovatietrends in zorg. Haar belangrijkste boodschap: continue verbeteringen blijven doorvoeren, klein te beginnen en het lef hebben om iets niet meer te doen. Kim sloot af met een praktisch stappenplan om zorgen te beginnen met vernieuwing in zorg.

80 experimenten
Ooit was Kevin Weijers ambtenaar, stopte hij met mailen en verzon hij een experiment De Wereld Rond in 80 Experimenten. Kevin vertelde over zijn experimentenreis en spoorde iedereen aan om uit de comfortzone te komen. Met zijn enthousiaste lezing liet hij de congresdeelnemers lachen, maar ook anders denken, want “wat nou als het gemakkelijk is?” Kevin nodigde ook uit om het experiment 21- dagen -niet -klagen aan te gaan.

Vooral doen
Na de twee plenaire lezingen gingen de congresdeelnemers in kleine sessies met elkaar in gesprek over dat wat hen bezig houdt en waar zij in de praktijk tegenaan lopen. Maar ook waar kansen liggen voor verbeteringen en experimenten. In de vorm van mini waardepropositie canvassessies, begeleid door Asito new business manager Bart Groen en corporate accountant manager Yvette Hoefnagels. Innovatiemanager Wouter Arkink pakte de Asito servicegerichte innovatie ‘indoor-navigatie’ op, hoe deze onverwachte toepassingen vond en dit serviceplatform goed toepasbaar is in zorg.

Kijktip

Leestip

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 januari 2025

21-jarige samenwerking Asito en winkelcentrum Hoog Catharijne wederom verlengd

Het drukste winkelcentrum van Nederland, Hoog Catharijne, werkt al 21 jaar samen met Asito als vertrouwde schoonmaakpartner. Per 1 januari 2025 is deze samenwerking opnieuw verlengd voor drie...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

20 mei 2019

Asito lanceert digitaal service platform en slaat efficiëntie- en serviceslag

Schoonmaakbedrijf Asito slaat een enorme efficiëntieslag bij grote objecten als Schiphol met een nieuw online navigatieplatform. Op het Asito Digitaal Service Platform worden facilitaire verstoringen op een digitale kaart uitgezet,...

06 oktober 2021

Facilicom en Asito helpen werknemers uit geldproblemen

Schoonmaakbedrijven Gom, onderdeel van Facilicom Group, en Asito sluiten als 1e werkgevers in de facilitaire branche aan op de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Met de aansluiting van twee grote werkgevers...

08 juli 2019

Events pakken hoofdrol in top 5 juni op Schoonmaakjournaal

Juni 2019, het was de maand van evenementen. Veel evenementen. Met de 4e editie van De Dag van de Schoonmaker, het 3e event van jongerenplatform FM Next Generation, de 9e editie van...

14 juni 2019

Vakvrouw Gré Ottens is 10e Asito Schoonmaakkracht 2019

Op de Dag van de Schoonmaker is Gré Ottens Asito Schoonmaakkracht 2019 geworden. Van de 10.000 schoonmaakkrachten die Asito rijk is, koos de jury voor Gré vanwege haar tomeloze...

17 april 2019

Blog: Wall of shame

Onlangs sprak ik met een van onze jonge veelbelovende managers. Dat mag ik vaak doen. En vaak zijn het hele jonge mensen (vindt deze 57-jarig oude man 😊). Vaak...

11 november 2018

Kantoorloos schoonmaakbedrijf Tisser neemt afscheid van banen stapelen

“Tisser is volledig geboren uit de wens bij Asito om mensen meer uren te geven”, vertelt Sander Sierdsma, sinds 1 augustus business manager bij Tisser. De 100% online facilitair...

28 maart 2025

Wim Lamberink viert 40-jarig jubileum bij Asito

Op 25 maart 2025 vierde Wim Lamberink zijn 40 jarig jubileum  bij Asito! Een groot deel van die jaren was hij werkzaam bij WGR Wehkamp, waar hij met toewijding...

29 maart 2019

Blog: No guts, no glory

Een staredown – elkaar aan blijven kijken zonder met je ogen te knipperen – is een uitdaging. Ik durfde én ging ‘m aan tijdens ons 10e ADG-congres No guts,...