23 januari 2025

21-jarige samenwerking Asito en winkelcentrum Hoog Catharijne wederom verlengd

Hoog Catharijne, het drukste winkelcentrum van Nederland, werkt al 21 jaar samen met Asito als vertrouwde schoonmaakpartner. Per 1 januari 2025 is deze samenwerking opnieuw verlengd voor drie jaar. Met dagelijks duizenden bezoekers, reizigers en shoppers stelt deze locatie hoge eisen aan schoonmaak, flexibiliteit en innovatie. Asito blijft dé partner voor de invulling van deze eisen.

Schoonmaken bij Hoog Catharijne is “topsport in een dynamische omgeving”
“Hoog Catharijne is meer dan een uniek winkelcentrum. De samenwerking met Asito biedt ons stabiliteit en vertrouwen naar de toekomst. Asito begrijpt onze behoeften en weet flexibel in te spelen op de complexe logistiek en het intensieve gebruik van onze ruimtes.” vertelt Rinus Griep, Shopping Center Director van Hoog Catharijne.

 

Deze omgeving stelt hoge eisen aan het schoonmaakteam. Hun werk gaat verder dan dagschoonmaak alleen. Ze zijn verantwoordelijk voor onder andere glasbewassing, vuiltransport vanuit 22 vuilhubs, reiniging van expeditiegangen en parkeergarages, en het aanpakken van acute situaties. Joyce van Duuren, projectleider bij Asito, benadrukt de uitdaging: “Hier werken is topsport. Het is een 24/7-operatie waarin geen dag hetzelfde is. Dat maakt het werk uitdagend, maar ook heel mooi.”

Rinus Griep, Shopping Director Hoog Catharijne en Asito’s projectleider Joyce van Duuren

Innovatie en duurzaamheid centraal
Met de verlenging van het contract zet Asito volop in op innovatie en duurzaamheid. Zo worden schoonmaakrobots geïntroduceerd als ondersteuning voor het team. “Robotisering wordt steeds belangrijker,” legt Rinus Griep uit. “Het is een hulpmiddel, geen vervanging. In een drukke omgeving als Hoog Catharijne blijft de menselijke touch essentieel.” Daarnaast staat duurzaamheid hoog op de agenda. “We streven naar het gebruik van milieuvriendelijke middelen en werken graag met lokale mensen,” voegt Rinus toe.

Een partnerschap voor de toekomst
De hernieuwde samenwerking tussen Hoog Catharijne en Asito is gebaseerd op een sterke basis van wederzijds vertrouwen. Tijdens de recente aanbesteding bewees Asito opnieuw niet alleen aan de kwaliteitsnormen te voldoen, maar ook proactief mee te denken in het programma.

Ook samenwerking met andere partners speelt een rol in het succes. Joyce licht toe: “Bij Hoog Catharijne werken we intensief samen met facilitaire partners zoals BAM en Trigion. Dankzij korte lijnen en maandelijkse overleggen stemmen we alles naadloos af, van dagelijkse schoonmaak tot grote evenementen.”

Bron: Asito

 

 

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 augustus 2024

Ton Funke: “….Hierdoor zal ik in één klap dé robots specialist van Nederland worden.”

De 21-jarige Ton Funke verkoopt schoonmaakrobots. Een baan bij Groveko die hij via een oproep op LinkedIn vond en super enthousiast over is. Onze redactie vroeg hem hoe hij...

06 oktober 2021

Facilicom en Asito helpen werknemers uit geldproblemen

Schoonmaakbedrijven Gom, onderdeel van Facilicom Group, en Asito sluiten als 1e werkgevers in de facilitaire branche aan op de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Met de aansluiting van twee grote werkgevers...

16 april 2020

Leonore Nieuwmeijer over kracht MobiliteitsCentrum Asito: “Schoonmakers snel, goed voorbereid en veilig aan de slag”

Het zijn bijzondere tijden in de schoonmaaksector: sluitingen van heel veel panden en onderwijsinstellingen enerzijds, toename van de druk op de zorgsector anderzijds. “Bij ons werken 8000 schoonmaakkrachten, waarvan...

27 juni 2017

Asito als eerste volledig gecertificeerd op hoogste PSO-Trede

Asito wil een inclusieve onderneming zijn en dat uitstralen naar de buitenwereld. Dat het bedrijf inmiddels volledig is gecertificeerd op de hoogste PSO-Trede (Trede 3) is daarin dan ook de...

28 mei 2020

1,5-kantoormeters maken met Flexas.com en Cushman&Wakefield: “Schoonmaak deal breaker of deal maker in vastgoed”

Hygiëne, hygiëne, hygiëne: dat is waar het in de corona-gedachte om draait. Verandert dat de schoonmaakindustrie? Hoe dan? In hun zoektocht naar ‘anderhalve meters maken’ pakken FM Next Gen’ers...

24 december 2024

Gewijzigde datum: Neem jij op 2 april deel aan het FMNextGen tafeldiner met boeiende sprekers?

Ben jij tussen de 20-40 jaar? Dan ben je op woensdag 22 januari 2025 van harte welkom bij het FMNextGen tafeldiner bij UL-Team in Culemborg. Een bijzonder diner met...

07 mei 2020

Anderhalve meters maken (1): Back to school: hoera, hoezee of duivelse dilemma’s?

Ouders back in business, kinderen eindelijk back to school; hoera, hoezee of staan zij voor duivelse dilemma’s? Na 13 mei is de kans kleiner dat je kinderen op de...

05 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Ons nieuwe Planbord medewerkers draagt bij aan werkplezier en klanttevredenheid”

Job Klösters, business unit manager schoonmaak bij Nocore, vertelt over de nieuwe productstrategie van Nocore omtrent medewerkers. Ontwikkeld om schoonmaakbedrijven te ondersteunen bij het efficient plannen tot werven en...

23 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Samen met Recruition zorgen we voor effectief werven en inschrijven medewerkers”

Personeel is een van de belangrijkste thema’s binnen de schoonmaakbranche. Nocore helpt schoonmaakbedrijven met software om hun personeelsbeheer slim en toekomstbestendig in te richten. In samenwerking met hun strategische...

27 augustus 2024

Zomer-sport-serie (5): Sportieve bedrijfsfeestjes zijn goed, vitaliteit door het jaar heen nog beter

Hoe leuk is het om met het team een actief uitje te beleven. Het is goed voor ontspanning, teambuilding én de vitaliteit. Steeds meer schoonmaakbedrijven en toeleveranciers organiseren daarom...