23 januari 2025

21-jarige samenwerking Asito en winkelcentrum Hoog Catharijne wederom verlengd

Hoog Catharijne, het drukste winkelcentrum van Nederland, werkt al 21 jaar samen met Asito als vertrouwde schoonmaakpartner. Per 1 januari 2025 is deze samenwerking opnieuw verlengd voor drie jaar. Met dagelijks duizenden bezoekers, reizigers en shoppers stelt deze locatie hoge eisen aan schoonmaak, flexibiliteit en innovatie. Asito blijft dé partner voor de invulling van deze eisen.

Schoonmaken bij Hoog Catharijne is “topsport in een dynamische omgeving”
“Hoog Catharijne is meer dan een uniek winkelcentrum. De samenwerking met Asito biedt ons stabiliteit en vertrouwen naar de toekomst. Asito begrijpt onze behoeften en weet flexibel in te spelen op de complexe logistiek en het intensieve gebruik van onze ruimtes.” vertelt Rinus Griep, Shopping Center Director van Hoog Catharijne.

 

Deze omgeving stelt hoge eisen aan het schoonmaakteam. Hun werk gaat verder dan dagschoonmaak alleen. Ze zijn verantwoordelijk voor onder andere glasbewassing, vuiltransport vanuit 22 vuilhubs, reiniging van expeditiegangen en parkeergarages, en het aanpakken van acute situaties. Joyce van Duuren, projectleider bij Asito, benadrukt de uitdaging: “Hier werken is topsport. Het is een 24/7-operatie waarin geen dag hetzelfde is. Dat maakt het werk uitdagend, maar ook heel mooi.”

Rinus Griep, Shopping Director Hoog Catharijne en Asito’s projectleider Joyce van Duuren

Innovatie en duurzaamheid centraal
Met de verlenging van het contract zet Asito volop in op innovatie en duurzaamheid. Zo worden schoonmaakrobots geïntroduceerd als ondersteuning voor het team. “Robotisering wordt steeds belangrijker,” legt Rinus Griep uit. “Het is een hulpmiddel, geen vervanging. In een drukke omgeving als Hoog Catharijne blijft de menselijke touch essentieel.” Daarnaast staat duurzaamheid hoog op de agenda. “We streven naar het gebruik van milieuvriendelijke middelen en werken graag met lokale mensen,” voegt Rinus toe.

Een partnerschap voor de toekomst
De hernieuwde samenwerking tussen Hoog Catharijne en Asito is gebaseerd op een sterke basis van wederzijds vertrouwen. Tijdens de recente aanbesteding bewees Asito opnieuw niet alleen aan de kwaliteitsnormen te voldoen, maar ook proactief mee te denken in het programma.

Ook samenwerking met andere partners speelt een rol in het succes. Joyce licht toe: “Bij Hoog Catharijne werken we intensief samen met facilitaire partners zoals BAM en Trigion. Dankzij korte lijnen en maandelijkse overleggen stemmen we alles naadloos af, van dagelijkse schoonmaak tot grote evenementen.”

Bron: Asito

 

 

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 augustus 2025

Met Kees Blokland in gesprek over Ton Funke, de man die de schoonmaakbranche mede vormgaf, en zijn naamgenoot van nu

Kees Blokland, oud-voorzitter Code Verantwoordelijk Marktgedrag, las op Schoonmaakjournaal een interview met nieuw FMNextGen-lid Ton Funke. Direct dacht Kees terug aan de jaren ’70-’80 waarin hij met een andere...

28 oktober 2021

“Yes, we mogen weer, dus kom naar de Schoonmaak Vakdagen!”

Op 9 & 10 november vinden de Schoonmaak Vakdagen plaats. De eerste beurs in schoonmaakland die na alle coronaperikelen weer kan plaatsvinden. Samen met beursmanager Lisanne Andeweg blikken we...

10 juli 2025

Kabinet zet volgende stap in strijd tegen schijn-zzp’ers: bewijslast gaat naar de werkgever

Zzp’ers die minder dan 36 euro per uur verdienen, krijgen vanaf juli 2026 meer bescherming. Zij kunnen eisen als werknemer behandeld te worden, tenzij de opdrachtgever kan aantonen dat...

13 juni 2025

Ontdek de Schoonmaak zet opnieuw campagne ‘Schoon maak je rijk’ in voor werven vakantiekrachten

Na het eerdere succes is de campagne Schoon maak je rijk opnieuw van start gegaan. De zomerse wervingscampagne van Ontdek de Schoonmaak is gericht op jongeren die op zoek...

30 september 2024

Wereldprimeur: Pilot Asito zorgt voor wereldprimeur bij Universitair Dierenziekenhuis Utrecht

Het Universitair Dierenziekenhuis van de Universiteit Utrecht heeft de primeur: voor het eerst wereldwijd wordt er een UV-C desinfectierobot ingezet in een dierenziekenhuis. Deze innovatie, genaamd Robot SAM, zorgt...

13 september 2022

Samen eten

Deze week is het de week van Samen eten & Asito, voorheen het event Nationaal Integratie Diner. Op diverse locaties in het land proeven collega’s, klanten en relaties samen...

12 november 2024

De CSU Innovatie Award 2024 gaat naar DialogueTrainer

DialogueTrainer heeft op 12 november de CSU Innovatie Award 2024 gewonnen.  Het simuleren van gesprekken met een virtuele gesprekspartner maakt DialogueTrainer tot een krachtige tool voor de ontwikkeling van...

11 september 2025

Actie tegen btw-verhoging: ook schoonmaakbranche kan geraakt worden

De voorgenomen btw-verhoging op logies, van 9% naar 21%, dreigt niet alleen de horeca en leisuresector hard te raken, maar ook de schoonmaakbranche. Als hotels, vakantieparken en leisurebedrijven minder...

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...

15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op...