28 maart 2019

Themaserie Groene koplopers: impactmakers in circulariteit

Duurzaamheid, circulariteit: is het voor ons allemaal dagelijkse kost? Nee, maar het wordt het wel. Met de klimaatspijbelaars volop in het nieuws weten we dat er een schone taak voor ons is weggelegd. Daarom duikt de redactie van Schoonmaakjournaal de schoonmaakwereld in met de themaserie Groene koplopers. Want het klinkt nog vaag en zo ver weg: “in een circulaire economie bestaat er geen afval. Het bedrijfsleven werkt samen met de overheid aan de overgang naar een circulaire economie in 2050.” Toch blijkt het dichtbij. Ook in de schoonmaak en de facilitaire sector.

De eerste bijdragen aan de serie zijn gepubliceerd. En het heeft de nieuwsgierigheid van de lezers en fans van Schoonmaakjournaal gewekt, kijkend naar de bereikcijfers. Zorg jij ook voor groene impact? Inspireer ons en informeer naar de mogelijkheden voor een exclusief interview met circulaire blik op de dag van vandaag én morgen.

Leestips

De primeur pakte Hijman en schoonmaakbedrijf G. Raggers & Zn.

Hilco Kooistra van KBL circulair schoonmaakcentrum

Gerrit Visser, directeur van Innovi uit Vroomshoop

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 maart 2024

De nominaties Amsterdam Innovation Award 2024 zijn bekend

De Amsterdam Innovation Award is één van de hoogtepunten van Interclean Amsterdam (14-17 mei) in RAI Amsterdam. De organisatie heeft opnieuw een groot aantal inzendingen van hoge kwaliteit ontvangen,...

12 november 2024

VSR onderzoekt afgifte van microplastics bij het wassen van microvezelmaterialen

Er zijn aanwijzingen gevonden dat er, net als bij het wassen van consumententextiel, ook microplastics vrijkomen bij het wassen van microvezelmaterialen die gebruikt worden in de professionele schoonmaak. Dit...

29 augustus 2023

Nooit meer het toilet schoonmaken?!

Newscientist.nl brengt een nieuwe ontwikkeling naar buiten. Het digitaal magazine schrijft over een 3D-geprint toilet dat je nooit meer hoeft schoon te maken, omdat het zo glad is dat...

07 februari 2020

Al 25.000 keer bekeken Hygeniq film over groene reinigingsmiddelen

Nee, je pakt niet meer de première, want in 4 maanden is de film van Hygeniq al 25.448 keer bekeken. Een film met een boodschap – We color our...

16 juni 2023

Op de hoogte van teamwork tussen mens en machines

Op 22 juni is het tijd voor een nieuwe aflevering van Captains of Cleaning. In deze uitzending bespreken we de sociale kant van schoonmaken, het belang van innovatie en...

24 november 2022

Praat met elkaar en hoor elkaar

Op 16 november vond het RAS Symposium plaats met als thema ‘In wat voor land willen wij schoonmaken?’ Met een ‘Dank aan alle mensen in de schoonmaak’ opende dagvoorzitter...

14 november 2025

Beercoo viert vijf, tien of vijfentwintig jaar in dienst

Afgelopen maand stond Beercoo Schoonmaakgroep stil bij meerdere werkjubilea. Vijf, tien en vijfentwintig jarige jubilea werden samen gevierd. Het gaat Beercoo Schoonmaakgroep niet om de cijfers, maar om de...

14 november 2025

FOTOFRIDAY: Tork geeft schoonmakers de aandacht die ze verdienen

Schoonmakers zijn onmisbaar voor een frisse, veilige en gastvrije werkomgeving. Dat weten alle schoonmaakprofessionals als geen ander. Toch blijkt uit recent onderzoek van Tork dat schoonmakers dagelijks veel obstakels...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...

20 september 2023

Impactsessie: De afvalbak als communicatiemiddel

De afvalbak is één van de beste ambassadeurs en een gedragsbeïnvloeder voor een schone leefomgeving. Hoe zet je de afvalbak effectief in? Hoe laat je deze opvallen en lok...