29 april 2020

Novon en Bureau HTM starten Insources opleidingen: “Succesfactor is oog hebben voor de héle organisatie”

Als de huidige coronacrisis iéts zichtbaar maakt, is het de cruciale rol van de schoonmaakbranche. Goed opgeleide, gekwalificeerde medewerkers die hun werk met plezier doen, zijn daarbij van levensbelang. “Via deze weg spreken we onze waardering uit voor iedereen die zich dagelijks inspant om de maatschappij draaiend te houden. Achter de schermen werken we met passie door aan nieuwe opleidingen en trainingen. Novon Schoonmaak en Bureau HTM (voor training en organisatieontwikkeling) hebben hun krachten gebundeld. Hieruit is Insources ontstaan. Met trots stellen we ons aan u voor: dé nieuwe en creatieve opleider in de schoonmaak en facilitaire dienstverlening”, overtuigen de partners in hun persbericht.

Jacco Vonhof, eigenaar van Novon, bepleit al sinds jaar en dag het belang van training en opleiding binnen bedrijven. “Het is voor een organisatie van levensbelang dat haar medewerkers vaardig en bekwaam zijn. En minstens zo belangrijk: zich gewaardeerd voelen door hun werkgever! Medewerkers binden aan je organisatie bereik je door in ze te investeren. Met Insources bieden we bedrijven de mogelijkheid voor hun personeel om zich te ontwikkelen.”

Doeltreffende opleidingstrajecten
“De kennis van de branche die binnen Novon aanwezig is, gekoppeld aan onze expertise in het opzetten en verzorgen van trainingen, heeft aan de wieg gestaan van de oprichting van Insources”, zegt René Drost, eigenaar van Bureau HTM. Hij vervolgt: “Door het bij elkaar brengen van het beste uit deze beide werelden bieden we nu doeltreffende opleidingstrajecten.”

Persoonlijk en volgens de laatste inzichten
Om volledige focus en aandacht te geven aan Insources, is professional Kenneth Beverwijk aangetrokken. Kenneth is enthousiast: “Met Insources ontzorgen we organisaties binnen de branche volledig op het gebied van opleiden. Naast de standaardopleidingen bieden we een persoonlijke aanpak. Zo hebben we afgelopen jaar met een gepersonaliseerd traject het verzuimpercentage voor een bedrijf laten dalen van 7,5% naar 4,4%. Een blijvende reductie van ruim 3%. Succesfactor daarbij is dat we oog hebben voor de héle organisatie.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 mei 2020

Spectro Recycle Factory in top Interclean Innovation Awards: “Recycling verpakkingen in coronatijd nog harder nodig”

“Er is een ernstig tekort aan veel verpakkingen en materialen. Juist nu het coronavirus zo’n grote impact op de wereld en onze branche heeft. Daarom zijn hergebruik en recycling...

17 februari 2022

Versoepeling coronabeleid thuiswerken vraagt om duidelijke afspraken

Het thuiswerkadvies wordt gewijzigd in: werk de helft van de tijd thuis. Maar na een periode van twee jaar thuiswerken zal het voor veel medewerkers even wennen zijn om...

06 april 2020

Schoonmaakgoeroe Jaap Niezen: “Voorbeeld van schijnveiligheid: handschoenen en mondkapjes”

“Zodra er sprake is van een coronabesmetting in je omgeving, hebben schoonmaken, desinfecteren en het coronavirus alles met elkaar te maken. Kennis over schoonmaken en desinfecteren wordt dan ineens...

23 maart 2020

Belinda Dekkers over 10 jaar UL-Team: “Geef medewerkers waarde mee. In deze tijd en markt heel belangrijk”

In 2008 kwam de opleidingsmarkt voor schoonmaak- en facilitaire opleidingen vrij. Meteen stonden er diverse vakgenoten en partijen op. Een daarvan was UL-Team. Op 25 maart 2020 bestaat de...

27 maart 2020

Anajah Quentin (Qleaning) over coronacrisis: “Als ondernemer over je eigen schaduw heen durven kijken en blij blijven”

Arbeidskrapte in de schoonmaak, het was een of hét onderwerp dat ons bezighield. Tot voor kort, want in ‘no time’ is de wereld veranderd. Ook de schoonmaakwereld. Waar het...

30 april 2020

Sander Ekhart (MTS Euro Products) ‘on the roll’ voor, tijdens en na corona: “Wereld van verschil”

Van de run op rollen tot stilte voor de storm: ook de producten- en dienstenleveranciers van het kleinste kamer stonden opeens voor grote uitdagingen door de plotselinge uitbraak van...

22 april 2020

Blog: Virusvrije marketing

De dag waarop je moeder sterft, dat jij wordt losgelaten En al haar eigenschappen erft, in meer of mindere mate… Met deze tekst begint Karin Bloemen haar prachtige, treffende...

19 februari 2020

LinkedIn #nieuwsnotendop Breedweer impact, Novon innovatie, Asito notering en De Kroon jubileum

Deze week in onze #nieuwsnotendop een kwartet aan recente en positieve berichten op het zakelijk sociale netwerk LinkedIn over schoonmaak- en facilitaire dienstverlening.  Kerstgeschenk wordt impactvolle donatie “We maken...

18 juni 2020

Petra de Bruin van Schoonmaakjournaal: “Ik vertrek”

“Ja, ik weet dat ik duizenden relaties, kennissen en schoonmaakbranchegenoten verras met het nieuws dat ik stop bij Schoonmaakjournaal. Niet met, want de naam, connecties en waardevolle content blijven...

13 maart 2020

CNV Vakmensen alert: hotelschoonmakers op grote schaal naar huis gestuurd

Hotelschoonmakers moeten er alert op zijn dat ze niet onterecht op hun uren worden gekort. Het gaat om hotelschoonmakers die flexibele uren maken, omdat de hoeveelheid werk afhankelijk is...