29 april 2020

Novon en Bureau HTM starten Insources opleidingen: “Succesfactor is oog hebben voor de héle organisatie”

Als de huidige coronacrisis iéts zichtbaar maakt, is het de cruciale rol van de schoonmaakbranche. Goed opgeleide, gekwalificeerde medewerkers die hun werk met plezier doen, zijn daarbij van levensbelang. “Via deze weg spreken we onze waardering uit voor iedereen die zich dagelijks inspant om de maatschappij draaiend te houden. Achter de schermen werken we met passie door aan nieuwe opleidingen en trainingen. Novon Schoonmaak en Bureau HTM (voor training en organisatieontwikkeling) hebben hun krachten gebundeld. Hieruit is Insources ontstaan. Met trots stellen we ons aan u voor: dé nieuwe en creatieve opleider in de schoonmaak en facilitaire dienstverlening”, overtuigen de partners in hun persbericht.

Jacco Vonhof, eigenaar van Novon, bepleit al sinds jaar en dag het belang van training en opleiding binnen bedrijven. “Het is voor een organisatie van levensbelang dat haar medewerkers vaardig en bekwaam zijn. En minstens zo belangrijk: zich gewaardeerd voelen door hun werkgever! Medewerkers binden aan je organisatie bereik je door in ze te investeren. Met Insources bieden we bedrijven de mogelijkheid voor hun personeel om zich te ontwikkelen.”

Doeltreffende opleidingstrajecten
“De kennis van de branche die binnen Novon aanwezig is, gekoppeld aan onze expertise in het opzetten en verzorgen van trainingen, heeft aan de wieg gestaan van de oprichting van Insources”, zegt René Drost, eigenaar van Bureau HTM. Hij vervolgt: “Door het bij elkaar brengen van het beste uit deze beide werelden bieden we nu doeltreffende opleidingstrajecten.”

Persoonlijk en volgens de laatste inzichten
Om volledige focus en aandacht te geven aan Insources, is professional Kenneth Beverwijk aangetrokken. Kenneth is enthousiast: “Met Insources ontzorgen we organisaties binnen de branche volledig op het gebied van opleiden. Naast de standaardopleidingen bieden we een persoonlijke aanpak. Zo hebben we afgelopen jaar met een gepersonaliseerd traject het verzuimpercentage voor een bedrijf laten dalen van 7,5% naar 4,4%. Een blijvende reductie van ruim 3%. Succesfactor daarbij is dat we oog hebben voor de héle organisatie.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

28 mei 2020

1,5-kantoormeters maken met Flexas.com en Cushman&Wakefield: “Schoonmaak deal breaker of deal maker in vastgoed”

Hygiëne, hygiëne, hygiëne: dat is waar het in de corona-gedachte om draait. Verandert dat de schoonmaakindustrie? Hoe dan? In hun zoektocht naar ‘anderhalve meters maken’ pakken FM Next Gen’ers...

14 april 2020

CSU en partners lanceren Schoon voor onze helden: belangeloos schoonmaken op locaties en bij mensen uit vitale sectoren

Schoonmaakbedrijf CSU gaat medewerkers inzetten bij instellingen en mensen die extra hulp kunnen gebruiken. “Door belangeloos schoonmaakhulp aan te bieden op cruciale plekken en bij hen die het verdienen,...

03 april 2020

Toppers van maart 2020 op Schoonmaakjournaal

En toen was daar het allesbepalende coronavirus en werd het opeens stil… Op straat, maar niet in de media en op het platform van Schoonmaakjournaal. Niet eerder bereikten we...

23 maart 2020

Belinda Dekkers over 10 jaar UL-Team: “Geef medewerkers waarde mee. In deze tijd en markt heel belangrijk”

In 2008 kwam de opleidingsmarkt voor schoonmaak- en facilitaire opleidingen vrij. Meteen stonden er diverse vakgenoten en partijen op. Een daarvan was UL-Team. Op 25 maart 2020 bestaat de...

03 mei 2020

Top 3 meest populaire blogs in april: virusvrije marketing, wegwerphandschoenen en schoonmaken met bacteriën

In april sierde positief kritische blogs en vlogs de website van Schoonmaakjournaal. Dit zijn de drie meest populaire: 1. Virusvrije marketing door Petra de Bruin, Schoonmaakjournaal Blog: Virusvrije marketing...

24 maart 2020

Dringende oproep CNV aan uitzendbureaus: help uitzendkrachten en respecteer contracten

Uitzendkrachten lopen op dit moment grote risico’s om hun werk en inkomen kwijt te raken, waarschuwt Marten Jukema, onderhandelaar van CNV Vakmensen voor de uitzendbranche. “Veel werk is weggevallen....

19 april 2020

Sitemark lanceert Covid-19 werkplek hygiëneprogramma

Hebt u al een Covid-19 werkplek-hygiëneprogramma? Sitemark lanceert ‘a best practice solution’: een programma dat geruststelt en veiligheid borgt. Bekijk de introductie van 2,5 minuut van FM Best Practice...

17 november 2021

Schoonmakend Nederland tegen uitbreiding CTB/invoering 2G naar werkplek

Schoonmakend Nederland heeft groot bezwaar tegen uitbreiding van de coronapas (CTB)  of invoering 2G op de werkplek. Daarom heeft zij de Kamercommissies die hier invloed op hebben, afgelopen maandag...

07 augustus 2020

2 september: VSR zomer-webinar met Alpheios ‘De wereld verandert, de mens niet…’

Op woensdag 2 september organiseert Vereniging Schoonmaak Research van 13.00 uur tot 14.30 uur het webinar De wereld verandert, de mens niet… Traditioneel vindt op de eerste woensdagmiddag van...