22 juni 2020

NEVI onderzoek onder 60 zorgpartijen: leveringsproblemen kunnen worden voorkomen

“De beschikbaarheid en levering van persoonlijke beschermingsmiddelen tijdens de coronacrisis kon veel beter. Voor een volgende crisissituatie moeten problemen worden opgelost om herhaling van leveringsproblemen en gebrekkige coördinatie en regie te voorkomen. Jeroen Harink, algemeen directeur van inkooporganisatie Nevi, geeft minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Hugo de Jonge, een advies over hoe na corona de zorg op de schop te nemen. NEVI onderzocht de knelpunten onder 60 partijen in de zorg, zoals zorginstellingen en verzekeraars.

“Deze crisis is één groot pleidooi voor minder markt, meer samenwerking en meer centrale regie”, stelde minister De Jonge recent in het Algemeen Dagblad. “Ook wij pleiten daarvoor, maar geven ook aan hoe”, vult NEVI in haar nieuwsbericht aan. De lijst met problemen van inkoopprofessionals in de zorg is lang; NEVI zette de belangrijkste op een rij.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 mei 2020

Jaap Niezen start Zorg Voor Hygiëne Nederland met een missie

Onder veel mensen heerst er angst voor besmetting. Wanneer ze een supermarkt binnengaan, met collega’s in één ruimte samenwerken of met een vriend of kennis op de tennisbaan een...

20 mei 2020

Branchevereniging SieV richt personeel- en verzuimloket op: “Juist in coronatijd oog voor welzijn werknemers”

Mkb-branchevereniging Schoonmaken is een Vak! (SieV), VLC & Partners en Pyxus Advies richten samen het SieV Personeel en Verzuim Loket op. Werkgevers in de schoonmaakbranche hebben in toenemende mate...

04 mei 2020

Ronald Boesjes, Ben van de Scheur en Frank van de Ven (i-team Global) over onderscheiden in nieuwe schoonmaakeconomie

“Als je technologie, data en traditionele oplossingen combineert, dan kun je je als bedrijf altijd onderscheiden.” Dat klinkt goed, maar in de schoonmaak zijn we meer van de praktijk,...

29 september 2020

Bas Janssen (Schoonmaakbedrijf R. Janssen): “TouchSafe keerpunt voor vaker schoonmaken met steeds agressievere middelen”

Eén jaar virus- en bacterievrij: een bijzondere kop, statement en garantie die we op de website van Viralis lezen. “De tijd waarin we leven, vraagt om een betere schoonmaakcultuur....

08 mei 2020

OSB alert: “Corona brengt veel onrust: vergeet schoonmakers in zorg en onderwijs niet bij testen op corona”

Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) roept op om bij het testen op Covid-19 in de zorg en onderwijs de schoonmakers niet te vergeten. Jeroen Veldboer (directeur OSB): “In veel...

28 mei 2020

1,5-kantoormeters maken met Flexas.com en Cushman&Wakefield: “Schoonmaak deal breaker of deal maker in vastgoed”

Hygiëne, hygiëne, hygiëne: dat is waar het in de corona-gedachte om draait. Verandert dat de schoonmaakindustrie? Hoe dan? In hun zoektocht naar ‘anderhalve meters maken’ pakken FM Next Gen’ers...

29 april 2020

Novon en Bureau HTM starten Insources opleidingen: “Succesfactor is oog hebben voor de héle organisatie”

Als de huidige coronacrisis iéts zichtbaar maakt, is het de cruciale rol van de schoonmaakbranche. Goed opgeleide, gekwalificeerde medewerkers die hun werk met plezier doen, zijn daarbij van levensbelang....

28 januari 2022

Versoepeling quarantaineregels voor schoonmakers

Het kabinet heeft besloten om voor werknemers in essentiële bedrijfsprocessen, zoals de schoonmaak, de quarantaineregels te versoepelen. Schoonmakend Nederland bericht over deze versoepeling die geldt vanaf 26 januari en...

17 november 2021

Schoonmakend Nederland tegen uitbreiding CTB/invoering 2G naar werkplek

Schoonmakend Nederland heeft groot bezwaar tegen uitbreiding van de coronapas (CTB)  of invoering 2G op de werkplek. Daarom heeft zij de Kamercommissies die hier invloed op hebben, afgelopen maandag...

01 juni 2020

Gerrit Malipaard (MTS Euro Products) over toekomst ondernemen: “Inspelen op de markt, snel schakelen en relevant blijven”

De zorg voor morgen vertaalt zich op persoonlijk vlak in alertheid en/of smetvrees voor touchpoints en in handhygiëne, zakelijk in nieuwe businessmodellen. Want welk bedrijf wordt niet getroffen door...