22 juni 2020

NEVI onderzoek onder 60 zorgpartijen: leveringsproblemen kunnen worden voorkomen

“De beschikbaarheid en levering van persoonlijke beschermingsmiddelen tijdens de coronacrisis kon veel beter. Voor een volgende crisissituatie moeten problemen worden opgelost om herhaling van leveringsproblemen en gebrekkige coördinatie en regie te voorkomen. Jeroen Harink, algemeen directeur van inkooporganisatie Nevi, geeft minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Hugo de Jonge, een advies over hoe na corona de zorg op de schop te nemen. NEVI onderzocht de knelpunten onder 60 partijen in de zorg, zoals zorginstellingen en verzekeraars.

“Deze crisis is één groot pleidooi voor minder markt, meer samenwerking en meer centrale regie”, stelde minister De Jonge recent in het Algemeen Dagblad. “Ook wij pleiten daarvoor, maar geven ook aan hoe”, vult NEVI in haar nieuwsbericht aan. De lijst met problemen van inkoopprofessionals in de zorg is lang; NEVI zette de belangrijkste op een rij.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 mei 2020

Jaap Niezen start Zorg Voor Hygiëne Nederland met een missie

Onder veel mensen heerst er angst voor besmetting. Wanneer ze een supermarkt binnengaan, met collega’s in één ruimte samenwerken of met een vriend of kennis op de tennisbaan een...

19 april 2020

Sitemark lanceert Covid-19 werkplek hygiëneprogramma

Hebt u al een Covid-19 werkplek-hygiëneprogramma? Sitemark lanceert ‘a best practice solution’: een programma dat geruststelt en veiligheid borgt. Bekijk de introductie van 2,5 minuut van FM Best Practice...

13 maart 2020

CNV Vakmensen alert: hotelschoonmakers op grote schaal naar huis gestuurd

Hotelschoonmakers moeten er alert op zijn dat ze niet onterecht op hun uren worden gekort. Het gaat om hotelschoonmakers die flexibele uren maken, omdat de hoeveelheid werk afhankelijk is...

04 mei 2020

Ronald Boesjes, Ben van de Scheur en Frank van de Ven (i-team Global) over onderscheiden in nieuwe schoonmaakeconomie

“Als je technologie, data en traditionele oplossingen combineert, dan kun je je als bedrijf altijd onderscheiden.” Dat klinkt goed, maar in de schoonmaak zijn we meer van de praktijk,...

11 juli 2022

Neem de COVID-basismaatregelen weer in acht

Schoonmakend Nederland doet de oproep om de Covid-basismaatregelen weer in acht te nemen, omdat in de afgelopen weken het reproductiegetal (R) weer ruim boven de 1 is gestegen. Hieruit...

25 mei 2020

OSB en ondernemers over corona-impact: de wereld draait door dankzij schoonmaak

“Complimenten voor de brancheorganisatie en ondernemers die zo snel konden schakelen, toen de intelligente lockdown werd afgekondigd. Schakelen naar de leden, de politiek”, reageert Jacco Vonhof aan de gesprekstafel...

14 april 2020

Dirk Tuip (FacilityApps): “Kennis en data delen, bittere noodzaak tegen toekomstige virusuitbraken?

Ignored, forgotten en decried; een conclusie van Boris Johnson over schoonmakers. “Dat is recht voor zijn raap, maar voor een heel groot deel wel een waarheid als een koe....

07 maart 2019

Impressie codecongres Van Principe naar Praktijk, zo werkt het: “Het moet kloppen”

“Als je verantwoordelijk marktgedrag aan partijen vraagt, met wie je samenwerkt, moet je zelf het goede voorbeeld geven, het moet gewoon kloppen”, benadrukt president-directeur ProRail, Pier Eringa. Hij was...

14 maart 2022

Bureaustoel, schoonmaak, oppas; je werkgever regelt het

Sodexo lanceert WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die...

21 april 2020

Kimberley Roersma (EW Facility Services) en Kirsten van der Vaart (Asito) gaan anderhalve meters maken!

De zoektocht naar de wel heel bijzondere voorjaarschoonmaak van 2020 De lente van 2020 zal niemand snel vergeten. In de ban van het coronavirus zijn veelvuldige termen als schoonmaken,...