27 mei 2020

Wereldwijde technologiegroep Freudenberg start productielijn mondkapjes

Drie Freudenberg bedrijven, waarvan Vileda Professional ook deel uitmaakt, bundelden hun expertise en technologie en zette op zeer korte termijn een productielijn in gang voor mond-neusmaskers. De maskers onder de merknaam Collectex zijn binnenkort ook via Vileda Professional verkrijgbaar in de Benelux.

Vileda Professional behoort tot Freudenberg Home & Cleaning Solutions en is onderdeel van de Duitse Freudenberg Groep, een familiebedrijf met bedrijven in diverse sectoren. Freudenberg Filtration Technologies en Freudenberg Performance Materials behoren eveneens tot de Freudenberg Groep. De één is gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van hoogwaardige filter technologieën, de ander in hoogwaardig, technische non-wovens. Samen hebben ze een hoogwaardig mond-neus masker voor eenmalig gebruik ontwikkeld, die bijdraagt aan de bescherming van de omgeving tegen de uitstoot van de masker dragende persoon. De maskers zijn geschikt voor gebruik in een niet-medische omgeving en voor eenmalig gebruik.

De geproduceerde volumes werden in eerste instantie aan alle Freudenberg-vestigingen uitgeleverd voor gebruik door eigen medewerkers. Binnenkort zijn de mond-neusmaskers ook verkrijgbaar voor verkoop in de Benelux.

De productie van de maskers bevindt zich in Duitsland. Freudenberg Home and Cleaning Solutions verkoopt de maskers onder de naam Collectex. In tegenstelling tot de inmiddels gangbare industriële en privé genaaide katoenen maskers, worden de Freudenberg maskers gemaakt van een hoogwaardig, drievoudig gelaagd filtermedium.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 april 2020

John de Hoof (CSU) op BNR Nieuwsradio over innoveren in de anderhalvemetereconomie

Hoe gaan organisaties en in het bijzonder schoonmaakbedrijven om met de anderhalvemetereconomie? Op 24 april sprak Bas van Werven, presentator van de Ochtendspits op BNR Nieuwsradio, met John van...

23 augustus 2022

Captains of Cleaning belicht belang hygiëne in ziekenhuizen

Op 29 september is Captains of Cleaning er weer met een nieuwe uitzending. Ditmaal gaat Presentator Rens de Jong tijdens de uitzending in op het belang van hygiëne in...

04 februari 2019

Blog: Verfrissen, verrassen, verrijken…

Mijn vader zei het vroeger al tegen mij: “wie niet groot en sterk is, moet slim zijn”.  Met deze boerenwijsheid hebben we de afgelopen jaren binnen Uniqcare werk gemaakt...

17 april 2020

Richard van Zon (Stoffels Bleijenberg): “Schoonmaak is een geweldig mooi en dankbaar beroep”

Ook ons gesprek met commercieel directeur van Stoffels Bleijenberg en Westerveld Richard van Zon over de meerwaarde van opleiden en de nieuwe en vernieuwende samenwerking in hotelschoonmaak met de...

07 november 2020

Wegens succes geprolongeerd: Vileda webinar Voorkom de Hygiënecrisis

“Hoe voorkomen we een nieuwe hygiënecrisis? Dat moeten we ons afvragen”, stelt Vileda Professional in haar uitnodiging voor haar webinar op maandag 16 november om 9 uur. De huidige...

25 mei 2020

OSB en ondernemers over corona-impact: de wereld draait door dankzij schoonmaak

“Complimenten voor de brancheorganisatie en ondernemers die zo snel konden schakelen, toen de intelligente lockdown werd afgekondigd. Schakelen naar de leden, de politiek”, reageert Jacco Vonhof aan de gesprekstafel...

29 september 2020

Bas Janssen (Schoonmaakbedrijf R. Janssen): “TouchSafe keerpunt voor vaker schoonmaken met steeds agressievere middelen”

Eén jaar virus- en bacterievrij: een bijzondere kop, statement en garantie die we op de website van Viralis lezen. “De tijd waarin we leven, vraagt om een betere schoonmaakcultuur....

11 augustus 2020

#nieuwsnotendop coronaproof innovaties en oplossingen van Taski, Asito en Vileda

TASKI boent en sprayt ontsmetting weg Met de door TASKI ontwikkelde IntelliSpray-technologie krijgt de vraag waartoe een reinigingsmachine in staat is een heel ander antwoord. IntelliSpray is een volledig geïntegreerde...

31 juli 2020

Corona thema top 5 meest gelezen blogs 1e halfjaar 2020

De uitzonderlijk verrassende en verontrustende corona-uitbraak riep veel vragen en emoties op. Dat leverde praktische en creatieve tekstspinsels op. En opvallende hoge bereikcijfers: nog meer bezoeken en lezers voor...

19 december 2022

Hygienische omstandigheden, reistijd en contact met collega’s bepalen keuze voor werkplek

Wat zijn de bepalende factoren om thuis te werken of juist te kiezen voor de kantooromgeving? Onderzoeksbureau Ruigrok uit Amsterdam deed hier onderzoek naar in opdracht van Sodexo. Hygienische...