25 juni 2020

Asito en HEYDAY starten benchmark impact coronacrisis op facilitaire dienstverlening

De versoepelde richtlijnen vanuit de overheid en het teruglopende aantal besmettingen doen steeds meer bedrijven besluiten om stapsgewijs weer medewerkers, gasten en leveranciers toe te laten in het gebouw. De impact van de coronacrisis op de bedrijfsvoering is groot en het is nog onduidelijk wat de gevolgen op de lange termijn zijn. Om hier inzicht in te krijgen, starten Asito en HEYDAY deze week met een benchmark om de impact van de coronacrisis op de facilitaire dienstverlening in Nederland in kaart te brengen. Het onderzoek loopt twee weken, de resultaten zijn na analyse eind juli beschikbaar.

Remko Stolk, commercieel directeur bij Asito: “Dat het facilitaire werkveld gaat veranderen staat vast, maar in welke hoedanigheid, dat is nog onzeker. Dit onderzoek helpt ons daar inzicht in te krijgen en alvast een blik op de toekomst te werpen”.

Roland van Herk, directeur Expert & Data Services bij HEYDAY: “Het is onze overtuiging dat facility management het initiatief moet nemen in het faciliteren van de veranderende behoeften in de werkomgeving. Daar hoort bij dat we ook verder kijken dan alleen vandaag en morgen. Een mooie reden om de experts uit ons vakgebied aan het woord te laten, zodat we van elkaar leren en er inspiratie uit halen.”

Het onderzoek
De kennis wordt ingebracht door experts uit het facilitaire vakgebied. Via crowdsourcing wordt een grote groep gevraagd om hun ervaringen, kennis en verwachtingen te delen. In het onderzoek verzamelen Asito en HEYDAY antwoorden op vragen als: wat is de impact van de coronacrisis op de facilitaire werkzaamheden? Hoe heeft facility management bijgedragen aan de terugkeer van collega’s op de werkplek? Wat gaat als gevolg van de coronacrisis structureel veranderen? De complete rapportage zal – nadat de resultaten zijn geanalyseerd – beschikbaar worden gesteld aan de deelnemers.

Meedoen?
Het onderzoek is publiek toegankelijk via deze link naar de Asito-website.

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 november 2018

Kantoorloos schoonmaakbedrijf Tisser neemt afscheid van banen stapelen

“Tisser is volledig geboren uit de wens bij Asito om mensen meer uren te geven”, vertelt Sander Sierdsma, sinds 1 augustus business manager bij Tisser. De 100% online facilitair...

30 juli 2019

Meest populair op LinkedIn 1e halfjaar 2019: Sander Haas over 10 jaar Asito verkiezing

Als contentmarketeer en inspiratiebron publiceert het redactieteam van Schoonmaakjournaal bijna werkdagelijks een select artikel. Een interview, blog, filmproductie of best practice. In het eerste halfjaar van 2019 behaalde het...

17 april 2019

Asito ontwikkelt rolkwalificatie-app schoonmaakopleidingen ziekenhuizen

Als schoonmaakbedrijf levert Asito in de gezondheidszorg een bijdrage aan een veilige werk- en leefomgeving voor patiënten, medewerkers en bezoekers van zorginstellingen. Om de kwaliteit van dienstverlening nog verder...

30 december 2018

Ronald Goedmakers’ blog Alpheios 60 jaar voert lijst van bloggers 2018 aan

Maar liefst 44 bloggers en vloggers pakten in 2018 pen of filmcamera om jou een inkijkje in hun dagelijks (zakelijk) leven te geven: van feestelijkheden tot meningen, van trends...

30 mei 2019

Wouter Arkink (Asito) over Google Maps voor de schoonmaakwerkwagen

Alweer een app? Ja, maar ditmaal een voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met...

19 december 2024

Het Glazen Huis glanst. Dankzij Asito.

Het Glazen Huis van NPO-3FM Serious Request staat dit jaar van 18 tot en met 24 december 2024 in hartje Zwolle. Een initiatief dat jaarlijks heel Nederland in beweging...

28 mei 2020

1,5-kantoormeters maken met Flexas.com en Cushman&Wakefield: “Schoonmaak deal breaker of deal maker in vastgoed”

Hygiëne, hygiëne, hygiëne: dat is waar het in de corona-gedachte om draait. Verandert dat de schoonmaakindustrie? Hoe dan? In hun zoektocht naar ‘anderhalve meters maken’ pakken FM Next Gen’ers...

14 maart 2024

Asito stelt Adriaan Belonje aan als CEO

Schoonmaakorganisatie Asito, onderdeel van ADG dienstengroep, stelt Adriaan Belonje (49) aan als nieuwe CEO. Hij volgt Bob Mols op die per 1 april 2024, na zeven jaar de organisatie...

14 oktober 2019

Inspiratie-event Verbinding bij AFAS boost voor schoonmaak en FM-branche

“Als je product niet zo spannend is, moet je het interessant maken. Beleving!” Het eerste inspiratiemoment hadden we aan het begin van de Disney Tour door het AFAS-hoofdkantoor direct...

11 april 2019

Blauwdruk: Asito opnieuw meest bekende en overwogen aanbieder in schoonmaak

Onderzoeksbureau Blauw heeft onlangs wederom onderzoek gedaan naar de mentale positie van schoonmaakaanbieders onder facilitair managers bij bedrijven met meer dan 50 werknemers. Voor het onderdeel schoonmaak werden 239...