13 oktober 2023

Vlieg met me mee

Hoe mooi en bijzonder is het als je als kind in een kleurrijke luchtballon boven je eigen streek zweeft? Twee jonge, chronisch zieke tieners beleefden het onlangs en voeren over de regio Twente. Asito maakte met samenwerkingspartners Medisch Spectrum Twente (MST) en Universiteit Twente (UT) de ballonvaart mogelijk.

Asito vertelt: “Omdat onze roots in Twente liggen, voelen we de verantwoordelijkheid om iets terug te doen voor de regio. Dat doen we bijvoorbeeld in nauwe samenwerking met MST en UT in grote en kleine initiatieven. Zo kwamen op een mooie vrijdagavond in september twee kinderen met hun ouders, grootouders, broers en zusjes bijeen op het terrein van de Universiteit Twente. De kinderen van 13 en 15 jaar oud, zijn chronisch ziek en worden behandeld door het MST.”


Ontzettend zenuwachtig’
Bij de universiteit werden de kinderen om 17.00 uur ontvangen met een smakelijke picknick, om vervolgens aan de ballonvaart te beginnen. “Het was een heel bijzondere avond. Uiteraard voor de kinderen, maar ook voor ons allemaal”, blikken Linda Zweers en Angela van Otterloo van MST terug. “Zeker het moment dat de luchtballon opsteeg, met de blije gezichten van de kinderen en de begeleiders.” Of zoals een van de kinderen het na afloop zei: “Ik was ontzettend zenuwachtig, maar het was super!”

Regionale Twentse samenwerking
De universiteit stelde haar terrein beschikbaar, Asito regelde de ballon. Istvan Haarman, Manager Hospitality & Logistiek bij Medisch Spectrum Twente: “Deze ballonvaart is een geweldig gebaar van onze schoonmaakpartner Asito waarmee we deze jonge patiënten een onvergetelijke ervaring konden bezorgen. Dit is een mooi voorbeeld van waar een regionale Twentse samenwerking toe kan leiden.”

Iets terug doen voor de regio
Glenn Timmer, manager sales bij Asito: “Wij vinden het niet meer dan normaal dat we iets terug doen voor de regio waar ons bedrijf groot is geworden. Universiteit Twente en Medisch Spectrum Twente, ook échte Twentse organisaties, denken er net zo over. Samen krijgen we mooie dingen voor elkaar.”

Bron: Asito

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 oktober 2024

Gert Bresseleers (BOMA): “In 50 jaar van borstels, bezems en schoonloopmatten naar Let’s rethink cleaning”

Wist je dat de naam BOMA 50 jaar geleden is ontstaan uit Borstels, Bezems en Matten? De eerste producten die BOMA verkocht. Vanwege het 50-jarig bestaan blikt onze redactie...

19 september 2021

Minder plastic flesjes op World Cleanup Day

Het vermoeden is bevestigd; het op 1 juli van dit jaar ingevoerde statiegeld op plastic flesjes heeft inderdaad meteen resultaat geboekt. Het aandeel flesjes in het gevonden zwerfafval op...

20 oktober 2021

Essity en McDonalds sluiten de cirkel voor papieren bekertjes

Drank-, milkshake- en ijsbekers zullen worden hergebruikt voor de productie van toiletpapier van Essity’s toonaangevende hygiëne merk Tork. Uit de pilot is gebleken dat Essity de papieren bekertjes, nadat...

20 november 2018

Blog: Robotlove

De term ‘Robotlove’ zag ik enkele weken geleden op LinkedIn voorbijkomen, met een mooie foto erbij van een menselijk uitziende robot met een baby in de armen. Het betrof...

02 juni 2017

Nieuw: open leersessies ISSA/INTERCLEAN Amsterdam

De organisatoren van het ISSA/INTERCLEAN Amsterdam 2018-evenement doen een oproep voor abstracts voor een breed en gevarieerd leerprogramma. De vrij toegankelijke sessies zijn een integraal onderdeel van het evenement...

25 januari 2020

Welkom op de virtuele vakbeurs Facilitair: Elis Nederland

Deze dagen bouwen we aan de virtuele Vakbeurs Facilitair. In aanloop naar de 22e editie van deze beurs, die aankomende week – op woensdag 29, donderdag 30 en vrijdag...

18 juli 2024

‘Wat een uitvinding’ sluit aan bij SchoonGarant

Eind 2023 presenteerde Michael van der Weide op SBS6 zijn badkamercoating. Wat hem complimenten van de Rotterdamse Poetsqueen (Charo Walop) en Gordon Heuckeroth opleverde. En kansen. Inmiddels heeft zijn...

03 december 2024

Niels van Geenhuizen (CSU) deelt 5 goede voornemens voor bedrijfsschoonmaak in 2025

Met 2025 in zicht is het tijd om na te denken over duurzame voornemens – ook op het gebied van bedrijfsschoonmaak. Hoewel het nieuwe kabinet minder inzet op CO₂-reductie,...

02 april 2020

Jan Bakker (Victoria Schoonmaakbedrijf): “Onze mensen, onze kracht. Daarvoor staat opleiden aan de basis”

“Het zijn hectische en onvoorspelbare tijden die vragen om flexibiliteit, professionaliteit, kwaliteit en maatwerk”, schetst Jan Bakker concreet. Vier kernwoorden waarmee de operationeel directeur van Victoria de samenwerking met...

22 februari 2022

Schoonmakend Nederland Jaarcongres op 12 mei: Chaos

Op 12 mei organiseert Schoonmakend Nederland haar Algemene Ledenvergadering en Jaarcongres. Met als thema: Chaos. “We komen uit een bijzondere periode: COVID-19, lockdown, quarantaine, vaccineren, sneltesten. Velen werkten weken...