3 december 2018

Digitale doolhof (1): LEVIY verbindt en maakt het verschil

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things (IoT). In het doolhof van data en robots proberen we helderheid te creëren en bedrijven in de schoonmaakbranche de weg te wijzen. Daarom benaderde Schoonmaakjournaal bedrijven, ontwikkelaars en dienstverleners in data en robotisering met vijf vragen naar vijf jaar later. LEVIY doet de aftrap.

Sebastiaan van der Vinne, CEO & co-founder van LEVIY vertelt: “LEVIY is hét mobiele en online platform voor de schoonmaakmarkt dat voorziet in een verzameling aan digitale oplossingen, waarmee de dagelijkse operatie van een schoonmaakbedrijf optimaal geautomatiseerd wordt. Met ons platform verbinden wij gebruikers en technologie om samen het verschil te maken!”

Wat biedt LEVIY?
Volgens Sebastiaan zorgt LEVIY ervoor dat medewerkers sneller, efficiënter en beter kunnen werken. “Met onze mobiele applicatie, waarin alle functionaliteiten samenkomen, staan alle betrokkenen direct in verbinding met elkaar waardoor samenwerking optimaal wordt gestimuleerd. Voor een vast bedrag per maand, al vanaf een paar tientjes, heeft elke medewerker een digitale tool waarmee alle processen gepland, geregistreerd, gecontroleerd, geanalyseerd en gerapporteerd kunnen worden. LEVIY helpt een schoonmaakbedrijf echt om een betere versie van zichzelf te worden.”

Waarmee onderscheidt LEVIY zich?
“LEVIY is ontwikkeld en wordt elke dag doorontwikkeld in nauwe samenspraak met de eindgebruiker”, gaat Sebastiaan verder. “Hierdoor onderscheiden wij ons in gebruikersgemak, eenvoud en toepasbaarheid. Daarbij is LEVIY een zeer brede oplossing die op basis van slimme techniek in één mobiele app beschikbaar is. Dus niet langer allemaal losse apps, voor allerlei losse processen. Ook werkt LEVIY met een hele duidelijke focus op de dagelijkse operatie van een schoonmaakbedrijf. Wij verbinden teams met elkaar, met hun klanten en met technologie (sensoren bijvoorbeeld), zodat het schoonmaakbedrijf slimmer, sneller en beter kan presteren. Als laatste voorziet LEVIY in een zeer geavanceerde BI omgeving waarin alle data en informatie real-time beschikbaar is en zelfs voorstellen doet tot verbetering.”

‘Moeten’ bedrijven mee in het data-driven tijdperk?
“Ja, omdat de wereld in zijn geheel deze ontwikkeling doormaakt. Vergelijk het met de industriële revolutie. Had een boer toen de boot gemist als hij niet van een ploeg naar een tractor ging? Misschien niet in jaar 1, jaar 2 of jaar 3. Maar voor een bedrijf met langetermijnvisie en oog voor de toekomst kan je niet langer afwachten!”

Wie zijn al op de trein van LEVIY gestapt?
“Wij hebben de afgelopen jaren bijzonder strenge en kritische klanten volledig mogen automatiseren. Denk hierbij aan volledige hotels van Van der Valk, vakantieparken van Center Parcs en meer dan 75% van de schoonmaakbedrijven uit de top 10 van Nederland.”

Welk advies wil je de lezers meegeven?
“Ons geloof is begin klein, maar begin!”, benoemt Sebastiaan enthousiast. “Het betekent echt niet gelijk een volledige andere bedrijfsvoering of verschil van dag en nacht. Begin met een klein proces(je). Maar ga er wel met visie, ambitie en commitment tegenaan. Anders strandt alles in schoonheid!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 december 2023

Subsidiemogelijkheden 2024 via Tel mee met taal

Uit een verkenning van de Sociaal-Economische Raad (SER) uit 2021 blijkt dat in een aantal beroepen een hoger risico op armoede wordt aangetroffen. Door een combinatie van laaggeschoold werk, veel...

06 oktober 2021

Facilicom en Asito helpen werknemers uit geldproblemen

Schoonmaakbedrijven Gom, onderdeel van Facilicom Group, en Asito sluiten als 1e werkgevers in de facilitaire branche aan op de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Met de aansluiting van twee grote werkgevers...

03 januari 2022

CAO actualiteitencursussen

In 1,5 uur op de hoogte van de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe cao en de toepassing ervan in de praktijk? Neem deel aan één van de online cao-actualiteitencursussen...

10 november 2023

#FotoFriday: Plastic vissen

Herfst betekent veel regen en wind. Dat doet de vrijwilligers van Plastic Whale weinig. Gewapend met regenjassen zetten zij het vissen naar plastic gewoon door. De foto wordt ondersteund...

23 oktober 2023

Kom jij kennis opdoen op de Schoonmaak Vakdagen?

Over ruim twee weken kun je op de Schoonmaak Vakdagen deelnemen aan meerdere kennissessies. De organisatie heeft voor de vijfde beurseditie op 14 en 15 november een mooi kennisprogramma...

07 september 2022

Kennissessie contractmanagement: een vloek of een zegen?

De Codekamer Schoonmaak organiseert op 19 september aanstaande een Kennissessie over Contractmanagement. Discussieer en denk jij mee over dit belangrijke onderwerp? Na het afsluiten van een contract moet het...

01 augustus 2023

Blog: Duurzaam?!

Duurzaam? Wat is duurzaam? Hoe bepaal je wat duurzaam is? Is het investeren in medewerkers hun welzijn ook duurzaam of is alleen duurzaam geproduceerde middelen en materialen duurzaam? Wat...

18 februari 2024

#FAVORITES Poetsvrouw exposeert haar barbiecollectie in museum waar ze schoonmaakt

De vaste schoonmaakster van het Museum Valkenburg, Saskia Poortvliet, bleek een fanatieke Barbieverzamelaar. In het kader van 65 jaar Barbie heeft het museum haar gevraagd haar collectie in het...

10 februari 2022

Margot van Leijen gestart als Directeur Zorg EW Facility Services

Multi service facilitair dienstverlener EW Facility Services heeft begin 2022 Margot van Leijen aangesteld als Directeur Zorg. Van Leijen heeft een lange staat van dienst binnen het bedrijfsleven en...

27 maart 2022

Superhelden

Glazenwassers van Fortron Totaal Gevelmanagement kregen via social media een bedankje voor hun inzet bij het Amalia Kinderziekenhuis in Nijmegen. “Superhelden die de ramen kwamen wassen van ons Amalia...