11 juli 2022

Neem de COVID-basismaatregelen weer in acht

Schoonmakend Nederland doet de oproep om de Covid-basismaatregelen weer in acht te nemen, omdat in de afgelopen weken het reproductiegetal (R) weer ruim boven de 1 is gestegen. Hieruit blijkt dat Corona nog onder ons is. Het belang van de inachtneming van de COVID-basismaatregelen is daarom groot: goed ventileren, thuiswerken én testen bij klachten.

De branchevereniging geeft aan dat het zorgwekkend is dat R oploopt nog voordat de vakantieperiode van start gaat. Zeker gezien de krapte op de arbeidsmarkt. Het is daarom belangrijk de basismaatregelen weer nauwgezet te volgen. Hoe meer we nu al met elkaar de besmettingen onder controle houden, des te kleiner de kans op een verder oplopend reproductiegetal en mogelijk nieuwe beperkingen in het najaar.

Het RIVM meldt in haar weekupdate dat het aantal coronameldingen nog steeds, maar dat de stijging minder hard gaat dan de weken daarvoor: ‘het aandeel deelnemers aan Infectieradar met COVID-19 achtige klachten stabiliseert. Deze gegevens lijken te wijzen op het naderen van de piek van besmettingen in deze zomergolf.’ Klik hier voor meer informatie van het RIVM.

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 april 2022

7e Dag van de Schoonmaker in teken van complimenten

Op woensdag 15 juni vieren we samen De Dag van de Schoonmaker. Het is dé dag waarop we alle (specialistische) schoonmaakmedewerkers in het zonnetje zetten en laten shinen. Hoe?...

03 mei 2022

FacilityApps lanceert objectieve meetmethode schoonmaakkwaliteit op Interclean

Zo objectief mogelijk de kwaliteitsscore van de schoonmaak meten. Hoe doe je dat? Met de nieuwe meetmethode van FacilityApps, een gebruiksvriendelijke uitbreiding op de bestaande DKS-structuur met onderscheid in...

11 december 2018

Digitale doolhof (3): Cleanfix ziet kansen samenwerking mens en robot: cobot

Saai schoonmaakwerk van lange gangen en grote hallen; het is een van de voorbeelden waar robotisering een mentale, praktische en efficiënte meerwaarde zou kunnen bieden. Of een samenwerking. Want...

11 december 2023

Veranderingen taaltrajecten per 1 januari 2024

In de schoonmaaksector werken veel mensen met verschillende achtergronden en vanuit verschillende culturen. Niet iedereen daarvan beheerst de Nederlandse taal voldoende. Om goed redzaam te zijn en professioneel bekwaam...

11 september 2022

Shark Attack The Game: speel met haaien en red de oceaan

Sinds enkele weken is Shark Attack The Game verkrijgbaar. Een door de Haarlemse ondernemers Toni van Dam en Jorrit Vlas geproduceerd kaartspel, dat spelers in staat stelt bij te...

03 december 2025

Libelle lanceert Winterboek in makkelijke taal én met aandacht voor schoonmaakbranche

Libelle heeft in november het Winterboek extra makkelijk te lezen uitgebracht. Dit is een speciale editie die in samenwerking met Stichting Lezen en Schrijven is ontwikkeld. Het magazine is...

01 augustus 2023

Tweeluik: Impressies Nocore-Klanten-Golfdag (2)

In het eerste deel van de tweeluik over de Nocore Golfdag voor haar Schoonmaak-Klanten deelden Job, commercieel manager van Nocore en Anne-Grethe Stormorken (Keus Schoonmaak) hun ervaringen van de...

30 december 2018

Oproep FM Next Generation genereert hoogste bereik op LinkedIn in 2018

“We zijn heel trots op het bereik met onze company page op LinkedIn, waarop we dit jaar bijna 250 exclusieve en eigen producties posten. Maar ook op het feit...

10 oktober 2022

Margriet van Zijl Brand & Marketing Director Vebego Group

Op 1 oktober is Margriet van Zijl benoemd tot Brand & Marketing Director Vebego Group. Dit is een nieuwe rol binnen Vebego, die aansluit bij de strategische keuze om...

21 oktober 2022

1nerGiek duimt voor de bekroning van Michael Campell

Michael Campell is door zijn team van 1nerGiek aangedragen voor Glazenwasser van het Jaar: “Volstrekt logisch. Michael is goed in zijn vak, geniet van de vele contacten met zijn...