29 augustus 2019

Hygiënepapier kiest voor duurzaam en goedkoop: jij ook?

Duurzaamheid duur? Welnee! Zo goedkoop mogelijk hygiëneproducten kopen staat vaak op nummer één, maar we proberen ook steeds meer na te denken over wat al die producten eigenlijk met onze wereld doen. Goed zijn voor het milieu hoeft echt niet moeilijk te zijn. Sterker nog, we weten vaak niet eens dat we onbewust al duurzame producten gebruiken. Dus wil jij meer rekening houden met het milieu of erachter komen dat je misschien al heel duurzaam bezig bent? Online marketeer Michael Woensdregt nodigt je uit: lees dan verder!

“Naast alle verbeteringen om het bestellen bij hygiënepapier zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken, zijn we zeker ook bezig met het milieu en duurzaamheid,” zegt lead online marketeer Michael Woensdregt. Zo probeert Hygiënepapier steeds meer producten in het assortiment te hebben die duurzaam zijn geproduceerd en die een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk op onze wereld achterlaten.

Duurzaam kiezen
Op Hygiënepapier.nl verkopen we producten van duurzame merken als Satino Black, Tork en Euro Products. Steeds meer bedrijven gaan nadenken over duurzamere keuzes. Ook de hygiënemerken doen met veel succes mee. Zo hebben ze bij MTS Euro Products veel producten met het EU Ecolabel. Om dit label te krijgen, moeten de producten aan strenge eisen voldoen. De producten van Tork hebben ook zulke ecolabels en ze doen er alles aan om deze producten er ook nog mooi uit te laten zien. Wil je helemaal verantwoord bezig zijn? Dan moet je Satino Black hebben. Zij produceren hun producten namelijk helemaal CO2-neutraal. Daarnaast zijn ze het enige merk dat het Cradle to Cradle keurmerk mag voeren.

Duurzame keurmerken
Er zijn dus verschillende keurmerken om aan te geven hoe duurzaam een product is. Het Europees Ecolabel is een keurmerk dat door de Europese Unie wordt uitgegeven. Het is een bewijsstuk dat het product minder milieubelastend is dan vergelijkbare producten. Producten met dit keurmerk op Hygiëne.nl bestaan voor 100% uit gerecyclede vezels. Niet alleen de grondstoffen zijn milieubewust, maar het gehele productieproces wordt op een milieuvriendelijke manier gedaan.

Het EU Ecolabel en het FSC-keurmerk geven beide aan dat de grondstoffen vanuit verantwoorde bossen komen. Daarnaast is FSC het keurmerk wat ontbossing tegengaat. Ze beheren bossen waarbij ze het leefgebied van planten en dieren beschermen. Koop je een product met het FSC-keurmerk? Dan help je dus direct mee aan de bescherming van bossen, planten en dieren wereldwijd.

Cradle to Cradle is een keurmerk die helemaal tot in de puntjes gaat wat betreft duurzame productie. Alle grondstoffen en materialen worden volledig hergebruikt. Kan een materiaal niet meer gebruikt worden voor hetzelfde product? Dan worden deze in een ander product verwerkt. Zo blijft er dus geen afval over.

Ben je duurzaam bezig?
Op de webshop kun je in de specificaties zien of het product dat je wilt kopen een duurzaamheidskeurmerk heeft. Zo zie je snel of je al duurzaam bezig bent of dat je, om nog duurzamer te zijn, toch beter een ander product kunt kiezen. Ook vind je meer informatie op onze keurmerkenpagina.

Duurzaam en betaalbaar
“Vaak denken bedrijven bij het woord ‘duurzaam’ gelijk aan duur en soms is dat ook zo, maar bij ons is dat woord misschien niet helemaal goed gekozen. Het had ‘goedkoopzaam’ moeten zijn!”, zegt Michael lachend. Want zelfs bij het assortiment duurzame producten houdt Hygiënepapier er rekening mee, dat ze de goedkoopste blijven. Zo staat MTS Euro Products ook met hun EU Ecolabel nog steeds bekend om de laagste prijzen!

Over Hygienepapier.nl
Hygiënepapier.nl is online koploper in de verkoop van hygiënepapier in Nederland en België. De shop begon ooit als online verkoper van MTS Euro Products, maar is inmiddels uitgegroeid tot een bijna one-stop-shop op het gebied van toilethygiëne. Met handige tools als de dispensercheck en een uitmuntende klantenservice biedt Hygiënepapier.nl de service die je in een winkel zou verwachten, maar dan online!

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 augustus 2023

#FAVORITES Vakantietip: plastic vissen in Amsterdam

Tot en met 3 september kun je met het hele gezin (7+) elke dinsdag en zondag gratis plasticvissen bij Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Zo draag je bij aan het...

09 november 2018

#filmFriday Vendor’s drive voor circulariteit

De drive om producten, diensten en processen circulair te maken, zit in de genen van Vendor verankerd. “Daarmee sluiten we kringlopen en voorkomen we afval en verspilling. Samen voor...

20 februari 2025

Vebego Cleaning Services behaalt opnieuw certificaat PSO Trede 2

Vebego Cleaning Services heeft opnieuw de hercertificering behaald voor PSO Trede 2. Gefeliciteerd.  Tijdens de audit op 13 en 14 januari 2025 werd niet alleen de administratie grondig gecontroleerd,...

08 oktober 2019

Hazet Duurzaamheidsdag: ‘let’s talk about plastic’ en meer

Wat wordt er bedoeld met de nieuwe Single Use Plastic-wetgeving die in 2021 in gaat? Hoe kunnen bedrijven hier tijdig op inspelen? Welke circulaire recyclingsprogramma’s kun je implementeren. En...

26 oktober 2023

Blankers Schoon behaalt PSO-Trede 3 en PSO 30+

Blankers Schoon (Maatschappelijk) heeft afgelopen maand PSO-Trede 3 en het PSO 30+ certificaat behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dat betekent dat Blankers Schoon – Maatschappelijk voldoet aan...

11 april 2025

CWS Hygiene introduceert toiletpapierschuim als duurzaam alternatief voor vochtige doekjes

Op Nationale Poepdag, dat jaarlijks gevierd wordt op 9 april, lanceerde CWS Hygiene een innovatief toiletpapierschuim als duurzaam alternatief voor vochtige doekjes. Het schuim breng je aan op regulier...

30 september 2023

TV-TIP: ICS bij Bouwen aan de toekomst op SBS6

Aanstaande zondag, 1 oktober 2023, is ICS Groep te zien in de nieuwste aflevering van Bouwen aan de Toekomst. In deze aflevering zoomt het bedrijf in op de samenwerking...

01 juni 2020

Gerrit Malipaard (MTS Euro Products) over toekomst ondernemen: “Inspelen op de markt, snel schakelen en relevant blijven”

De zorg voor morgen vertaalt zich op persoonlijk vlak in alertheid en/of smetvrees voor touchpoints en in handhygiëne, zakelijk in nieuwe businessmodellen. Want welk bedrijf wordt niet getroffen door...

12 november 2018

Jubileumbijeenkomst NVZ: van soap tot kennispartner

Op 8 november vierde branchevereniging NVZ haar 70-jarig jubileum in Utrecht met een ledenbijeenkomst waarvoor ook externe stakeholders waren uitgenodigd. Met sprekers prof.dr. Bas Haring, Leendert-Jan Visser (MKB-Nederland) en...

27 januari 2022

De impact van The Good Roll

The Good Roll ging langs bij de Postillion hotels om de impact van het afgelopen jaar te laten zien. Met het rollen hebben ze 197 bomen bespaard, 4 toiletten...