23 april 2019

Numatic trakteert bezoekers Dealerdagen op primeur: werkwagens van gerecycled kunststof

De dealerdagen van Numatic krijgen dit jaar een bijzonder tintje, een duurzame touch. Tijdens deze dagen (van maandag 6 tot en met vrijdag 10 mei) verrast het bedrijf in reinigingsmachines, -middelen en materialen in Alphen aan den Rijn, haar bezoekers namelijk met een primeur! Zij presenteert drie nieuwe werkwagen productlijnen gemaakt van gerecycled kunststof. Productlijnen uit eigen fabriek met bijbehorende mopsystemen en een stofzuiger. Een initiatief waarmee het bedrijf vooroploopt in de Nederlandse en Belgische schoonmaakbranche.

Rogier Moorman, managing director Numatic Benelux, en een van de aanjagers van het duurzaamheids-initiatief, vertelt vol trots over de ontwikkeling. “De Numatic-producten bestaan voor een groot deel uit kunststof. Nu we deze van gerecycled kunststof kunnen maken, leveren we een belangrijk aandeel aan een duurzame wereld. En als je weet hoeveel werkwagens Numatic wereldwijd levert, is dit aandeel groots.”

Home made
“De nieuwe werkwagen productlijnen worden in onze eigen fabriek in Engeland gemaakt. Zo weten we exact dat de productie voldoet aan onze maatstaven van kwaliteit en kunnen we onze relaties en gebruikers verzekeren dat de wagens volledig bestaan uit gerecycled kunststof”, benadrukt Rogier. De voorbereidingen voor deze ontwikkeling lopen al enige tijd. Zoals Rogier aangeeft wil Numatic geen half werk, maar in één keer goed doen. Het wachten was op een goede kwaliteit kunststof granulaat. Op het moment dat dat er was, kon de productie beginnen. “Daarbij kunnen producten van gerecycled kunststof het gemakkelijkst in het zwart gemaakt worden. Dat is even wennen voor onze dealers en eindgebruikers. We hadden al eerder de overstap van opvallend kleurrijk naar sfeervol graphite gemaakt, nu gaan we over naar zwart. Omdat onze werkwagens en mopsystemen een modulaire opbouw kennen, houdt het niet op bij het vervaardigen van werkwagens alleen. Twee mopsystemen sluiten nu mooi aan. En de stofzuiger, ons bekendste product, mocht natuurlijk in het geheel niet ontbreken.”

Drie werkwagenlijnen
De drie werkwagen productlijnen die nu van gerecycled kunststof zijn gemaakt, zijn de ECO-Matic, SERVO-Matic en PRO-Matic. ECO-Matic is de lijn die voor iedere locatie een toepasbare basisuitvoering biedt, verkrijgbaar in zes varianten. SERVO-Matic is de middenkader werkwagenlijn, met een redesign voor de nieuwe duw- en trekbeugel, andere wielen en opberglades met afsluitbare deuren.

“PRO-Matic is onze topper op het gebied van werkwagens”, vult salesmanager Wim Holleman aan. “Ieder exemplaar is, online met Nu-Design, geheel naar wens samen te stellen. Kies de wielen die het beste bij jouw locatie passen, maak een keuze voor emmers, ga voor wel of niet afsluitbare compartimenten. Stel jouw ideale werkwagen samen en werk zo efficiënt mogelijk is ons advies voor de gebruiker. Ik mag niet vergeten te vertellen dat deze lijn ook een nieuw ‘snufje’ heeft; een innovatief afvalsysteem. Had de afvalemmer op de werkwagen voorheen een klep bovenop ter afsluiting, nu is op dezelfde plek een systeem beschikbaar waarbij de schoonmaker de vuilemmer naar voren trekt en afval kan weggooien. Daarna sluit het systeem zich weer en voorkom je het verspreiden van nare luchtjes. Bovenop is geen klep meer, maar ruimte voor spullen.”

Dealerdagen
Dit jaar organiseert Numatic geen vier maar vijf ontvangstdagen met als thema ‘Vandaag zorgen voor morgen’. Op maandag 6 tot en met donderdag 9 mei zijn haar dealers van harte welkom om noviteiten te bewonderen. De vijfde dag, 10 mei, is speciaal bestemd voor schoonmaakbedrijven. Rogier licht toe: “Zij zijn de gebruikers van onze producten. Daarom willen wij hen ook inspireren met onze duurzame initiatieven en nieuwe reinigingsmachines, -middelen en -materialen. Dan weten ze precies wat ons aanbod voor hun markt is en kunnen ze deze via hun eigen inkoopkanalen, onze dealers, aanschaffen. We hebben al fijne reacties ontvangen op onze uitnodiging. Schoonmaakbedrijven die zich nog niet hebben aangemeld, kunnen dat doen via deze link.

“We kijken ernaar uit om zowel onze dealers als de schoonmaakbedrijven te ontvangen met een boeiend programma en een hapje en drankje. Nog niet eerder hebben we tijdens onze dealerdagen zoveel innovaties kunnen laten zien. Ook op het gebied van machines en pads zullen we onze bezoekers verrassen. We zijn heel benieuwd naar de reacties.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

27 januari 2022

Droomopdracht

Hassan El Kholte van HVO Glasbewassing uit Alkmaar deelde via LinkedIn een droomopdracht glasbewassing: “Voor dit soort opdrachten mag u ons altijd wakker maken!” Het ziet er indrukwekkend uit!...

07 maart 2019

Impressie codecongres Van Principe naar Praktijk, zo werkt het: “Het moet kloppen”

“Als je verantwoordelijk marktgedrag aan partijen vraagt, met wie je samenwerkt, moet je zelf het goede voorbeeld geven, het moet gewoon kloppen”, benadrukt president-directeur ProRail, Pier Eringa. Hij was...

09 mei 2022

Breedweer Facilitaire Diensten neemt De Ster uit Hengelo over

Breedweer Facilitaire Diensten uit Uitgeest wil haar boodschap om maatschappelijke impact te maken zo breed mogelijk verspreiden. Daarvoor is groei onmisbaar, groei door nieuwe opdrachten en door overnames. Per...

10 februari 2022

10 jaar ontmoetingen met ‘kartonnetje lauwe thee’

Schoonmaakjournaal heeft in de afgelopen 10 jaar een trouwe fanbase opgebouwd. Bestaande uit branchegenoten met een warm hart voor het schoonmaakvak en in voor ‘iets nieuws’. Eén van hen...

25 oktober 2022

FMG roept op tot Facilitair Verduur-Samen: werk aan de winkel in de zorgsector!

“Weet je dat de zorgsector in Nederland net zo vervuilend is als de luchtvaart? De zorgsector produceert zo’n 7,6 miljard kilo CO2 per jaar. Van handschoenen tot plastic verpakkingen,...

25 mei 2022

“Robots kunnen bijdragen aan een hoop werkvreugde”

BOMA verkoopt al bijna vijftig jaar schoonmaakartikelen aan de professionele schoonmaakbranche en heeft enkele jaren geleden ook gerobotiseerde machines aan het assortiment toegevoegd. Zijn robots volgens Guus Nieuwlaat, country...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

21 september 2021

Voka Charter Duurzaam Ondernemen voor Greenspeed

Duurzaam ondernemen staat bij Greenspeed al lang op de radar. Om de transitie naar een nog duurzamere bedrijfsvoering kracht bij te zetten, toetst men haar acties aan de Sustainable...

29 juli 2025

#TOP25: de populairste artikelen van Schoonmaakjournaal in eerste helft 2025

Benieuwd naar welke artikelen op Schoonmaakjournaal het meest populair waren? Wat viel op, inspireerde of zette aan tot nadenken? We zetten de top 25 meest gelezen artikelen van de afgelopen...