16 oktober 2025

Maak kennis met FMNextGen-lid: Kevin Pashouwers (Blankers Product & advies/Blankers Schoon)

Kevin Pashouwers is lid van FMNextGen. We vroegen hem waarom hij zich heeft aangesloten bij het jongerenplatform? Maak kennis met Kevin, wat hij doet in de schoonmaakbranche en vooral waarom.

Wie ben jij?
Ik ben Kevin Pashouwers, 22 jaar jong en tja, wie/wat ben ik nog meer…. In ieder geval mijzelf, en ik heb een passie voor de schoonmaakbranche 😊.

Wat vind je leuk aan werken bij Blankers Product & Advies/Blankers Schoon en in de schoonmaakbranche?
Vijf jaar geleden, in 2020, ben ik begonnen in de specialistische reiniging bij Blankers Schoon, als vakantiebaantje. 07:15 starten, hogedrukreiniger in de hand en gaan! Onder begeleiding van mijn gewaardeerde collega Max van de Berg. Dat waren dagen waarin ik leerde wat écht aanpakken is. Juist die praktijkervaring is zeer waardevol voor mij. Mensen zien dat ik weet waarover ik praat en eerlijk is eerlijk: als je jong bent, moet je die geloofwaardigheid soms nét iets harder verdienen.

Bij Blankers Product & Advies en Blankers Schoon werk ik in een omgeving die voelt als familie, met vertrouwen, vrijheid en ruimte om mezelf te ontwikkelen. Als ik uitzoom naar de schoonmaakbranche als geheel, zie je dat daar dezelfde familiaire connectie aanwezig is. Wanneer ik collega’s van andere organisaties spreek, voel ik altijd een natuurlijke verbinding. We begrijpen elkaar en we delen dezelfde mentaliteit. Die verbinding is voor mij goud waard.

Waarom ben je lid geworden van FMNextGen?
FMNextGen sluit perfect aan bij wie ik ben en waar ik voor sta. In onze branche ontmoeten we veel professionals op vakbeurzen zoals de CMS, Interclean en de Schoonmaak Vakdagen, maar jongeren van dezelfde generatie kom je er nauwelijks tegen. Terwijl de oudere generatie ontzettend veel kennis heeft waar we van kunnen leren, is het ook leuk en goed om met dezelfde generatie te netwerken. Mocht je mij ergens tegenkomen, schroom dan vooral niet om mij aan te spreken 😉.

Wat wil je samen met andere jongeren in de branche initiëren?
Duurzaamheid wordt helaas steeds vaker gebruikt als marketingtool, zonder echte inhoud. Voor mij gaat het juist om bewuste keuzes, verantwoordelijkheid en vanuit oprechte intentie. In mijn werk adviseer ik dagelijks schoonmaakbedrijven over hoe ze hun operatie en strategie toekomstbestendig kunnen maken. Een positieve ROI is belangrijk en vaak haalbaar, maar echte duurzaamheid begint in mijn ogen altijd bij de juiste intentie die het verschil maakt. Mede hierdoor ben ik voornemens om een platform te bouwen voor en met elkaar, met als missie: samen de meest duurzame schoonmaakbranche realiseren.

Denk je dat we iets van elkaar kunnen leren? Dan kom ik graag met je in contact.

Event FMNextGen
Wil je Kevin ontmoeten? Kom dan naar het event van FMNextGen op 2 december 2025. Lees er hier meer over en meld je aan!

Ook lid worden van FMNextGen?
Klik hier voor meer interviews met de leden van ons jongerenplatform. Wil jij ook lid worden? Klik hier voor meer informatie en meld je aan via [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 november 2018

Jubileumbijeenkomst NVZ: van soap tot kennispartner

Op 8 november vierde branchevereniging NVZ haar 70-jarig jubileum in Utrecht met een ledenbijeenkomst waarvoor ook externe stakeholders waren uitgenodigd. Met sprekers prof.dr. Bas Haring, Leendert-Jan Visser (MKB-Nederland) en...

17 september 2025

Cengizhan Sari (CSU) is trots op het schoonmaakvak en zijn collega’s

Cengizhan Sari, Ambulant Objectleider CSU toont trots enkele mooie foto’s van een locatie in Den Haag waar ‘zijn’ schoonmakers het schoonmaakonderhoud verzorgen, waaronder het maandelijks reinigen van containers. Met...

02 februari 2019

SC Johnson op zorgbeurs Soins et Santé: “Handhygiëne is voor iedereen een dagelijkse uitdaging”

Voor het eerst presenteert SCJohnson Professional zich onder die naam op de zorgbeurs Soins et Santé, stand 1140. Dat is op z’n minst bijzonder, bijna 4 jaar na de...

18 november 2025

Blog Marcel Nagel (Schoonmaakservice Nagel): Hoe heet jouw schoonmaker?

Volgens Marcel Nagel verschilt het per opdrachtgever of locatie, of de naam van de schoonmaker bekend is. Bij de een is het contact oppervlakkig, vanuit opdrachtgever of schoonmaker zelf,...

19 december 2022

Hygienische omstandigheden, reistijd en contact met collega’s bepalen keuze voor werkplek

Wat zijn de bepalende factoren om thuis te werken of juist te kiezen voor de kantooromgeving? Onderzoeksbureau Ruigrok uit Amsterdam deed hier onderzoek naar in opdracht van Sodexo. Hygienische...

11 oktober 2019

#nieuwsnotendop met AWOG, CNV, EW, Fusernet en Week van de Schoonmaker

In deze #nieuwsnotendop CNV aanpak misstanden uitzendarbeid, EW Facilty Services partner Europese grootste indoor skidorp, Fusernet uit z’n jasje gegroeid, OSB AWOG ledenbijeenkomst over onderscheidend vermogen en de Week...

20 november 2020

Schoonmaakjournaal pauzeert: be right back

Zwaai zwaai, doei doei? Nou nee! Net als u begrijpen wij dat de pandemie voor velen niet mee valt. En door de bewustwording van hoe essentieel en belangrijk onze...

22 juli 2025

Keus Schoonmaak verwelkomt Drost en Zonen in hun familiebedrijf

Met trots deelt Keus Schoonmaak aan dat zij per 27 juni 2025 Drost en Zonen te Arnhem hebben overgenomen. Door deze overname breiden zij ons werkgebied verder uit in...

23 oktober 2025

Crohill adviseert: Hoe maak je eigenlijk een trappenhuis schoon?

"Bij Crohill staan we vaak op de werkvloer. Daardoor weten we heel goed tegen welke problemen schoonmakers aanlopen. En vaak weten we ook hoe we die problemen kunnen oplossen....

28 december 2023

Meest gelezen in 2023

Benieuwd naar welke artikelen jullie in 2023 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 25 gemaakt van de meest gelezen artikelen: 1. Forse extra...