16 maart 2023

Eerste editie kennisfestival ‘Boost by BOMA’ enthousiast ontvangen

Op donderdag 9 maart vond ‘Boost by BOMA’ plaats. Directieleden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat verzorgden samen de aftrap van het eerste kennisfestival van BOMA in de Prodentfabriek in Amersfoort. Zo’n 80 gasten luisterden naar de plenaire sprekers, deden mee aan drie interactieve break-outsessies en genoten van de energieke afsluiting met Jan van Setten.

Na een gastvrije ontvangst in de tot evenementenlocatie omgetoverde Prodentfabriek, openden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat het programma van kennisfestival ‘Boost by BOMA’. Zij blikten kort terug op de Covid-19 periode en de aanpassingen die die tijd met zich meebracht, zoals online ontmoetingen, focus op veiligheid van de individu en de maatschappij en de rol van leverancier van serviceartikelen die BOMA op zich wist te nemen om haar klanten te ontzorgen. Vervolgens namen zij uitgebreid de tijd om in te gaan op de huidige vraagstukken in de schoonmaakbranche. De reden waarom het kennisfestival werd georganiseerd. Een live-bijeenkomst omdat dat weer kan en eigenlijk ‘veel leuker’ is.

Samen stappen zetten voor impact
Luc en Guus bespraken de groeiende vraag in de schoonmaakbranche naar:
– Duurzame oplossingen
– Ergonomie
– Big data
– Doorstroming personeel
– Ketendenken
– Klantwensen en wetgeving
En welke details belangrijk zijn bij het inspelen op de genoemde vraagstukken zoals communicatie (de reden waarom Boma haar kennisfestival organiseert), data, reduce en het gesprek voeren.

“Wat we vandaag doen is eigenlijk wat we vroeger al deden. De uitgangspunten van People, planet, profit en de Cirkel van Sinner gelden nog steeds. Alleen gaan we deze verbeteren en optimaliseren. Cleaning heeft impact, samen moeten we die verantwoordelijkheid dragen. Dat betekent stappen zetten om slimmer en leuker te werken om positieve impact te maken. De ambitie van BOMA daarbij is: One solution, zero impact; Wij gaan voor duurzaamheid; Ontzorging staat centraal.”

Na de presentatie was het tijd voor de break-outsessies. Renzo Oostdam en Guus Nieuwlaat deelden hun kennis over de inzet van robots. Harold Muis liet de ins and outs zien van de digitale tools, Raimondo Otten en Lies Marijnissen namen de deelnemers interactief mee in verduurzamen.

 

 

 

 

 

 

 

Verwonderen en stappen zetten
Het laatste uur was voor spreker en schrijver Jan van Setten. Met veel energie en humor wist hij het publiek te betrekken bij de kijk op het leven, het gedrag van mensen en nieuwe stappen zetten: ‘Niet droeftoeteren maar verwonderen, geen punt zetten maar een komma, dansend door het leven gaan in plaats van leuren en sleuren, goede intenties tonen en liefde geven, ‘fun’ctioneren, een complimentenprocedure opzetten, dus je eigen leven schrijven en zelf bepalen wat eruit komt. Kortom, met kleine, positieve stapjes jouw leven een boost geven!’

 

Een enthousiaste afronding
Tot slot werden alle aanwezigen getrakteerd op een walking diner. Gasten en BOMA-medewerkers deelden enthousiast hun  ervaringen van die middag. Met nieuwe kennis en positieve energie werd het kennisfestival afgesloten. Een goed gevulde goodybag mét boek van Jan van Setten was de toegift.

BOMA dankt haar gasten voor hun komst en kijkt alvast uit naar een tweede editie van Boost by BOMA. Klik hier voor het filmpje van Bomito Gavin Raaijen voor een indruk van de middag.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 juni 2023

Gröninger Cleaning Systems draagt afdeling professionele reinigingsapparatuur over aan Kärcher

Gröninger Cleaning Systems B.V. (Gröninger) en Kärcher Nederland (Kärcher) hebben een overeenkomst bereikt voor de overdracht van de B2B-activiteiten in reinigingsapparatuur. Deze activiteiten, gericht op de regio Groot-Rijnmond, gaan...

12 december 2018

Vrijdag stakingsacties voor pensioen, zware beroepen en koopkracht

Aanstaande vrijdag 14 december wordt een stakingsgolf verwacht in België. Onvrede over de pensioenmaatregelen, mislukt overleg over zware beroepen en groeiende onrust over de koopkracht zijn de aandachtspunten van...

15 mei 2025

Tork bereikt belangrijke mijlpaal: miljard gebruikers profiteren van datagestuurde schoonmaaktechnologie in professionele omgevingen

Tork, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: in 2024 waren er circa 1,2 miljard mensen die gebruik maakten van het datagestuurde Tork Vision Schoonmaken. Deze schoonmaaktechnologie gebruikt realtime data om...

25 maart 2024

Klankbordgroep pakt door op rapport over lichamelijke belasting bij werken met de wassteel

Eind december 2023 verschenen de uitkomsten van het onderzoeksrapport van TNO/VHP naar de lichamelijke belasting bij het werken met het telescopisch wassysteem. Uit het onderzoek blijkt dat het werken...

12 mei 2024

Bezoek jij Interclean? Vind hier praktische informatie

Bezoek jij op 14, 15, 16 of 17 mei Interclean Amsterdam? Om je te laten inspireren op het gebied van hygiene en schoonmaakcollega’s te ontmoeten? Bereid jouw bezoek voor...

16 april 2025

Nieuw seizoen Captains of Cleaning start op 24 april

Op donderdag 24 april 2025 om 10:00 uur start een nieuw seizoen van de online talkshow Captains of Cleaning. In deze reeks gaat presentator Rens de Jong in gesprek...

06 juni 2023

Tork toont combi hygiëne, duurzaamheid en digitalisering

Woensdag 7 juni begint Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht. Drie dagen lang bieden 200 exposanten facilitaire en schoonmaakoplossingen aan de bezoekers. Ook Tork is weer aanwezig op...

15 december 2023

Trots op Thunderdome schoonmaakteam

Midden in de nacht van 9 op 10 december 2023 plaatste Joost van Zuilen, districtsmanager CSU Cleaning Services een bericht op social media. Om trots te vertellen en te...

10 juli 2025

Social Cleania vult 4 vacatures van Hijman in

Nieuwe collega’s vinden? Dat kan sneller, makkelijker én betaalbaarder dan je denkt. Dat bewijst de samenwerking tussen Hijman, leverancier voor de schoonmaakbranche, en Social Cleania. In korte tijd werden...

11 september 2025

LSG schoonmaakgroothandel viert 10-jarig jubileum

De professionele schoonmaker écht centraal stellen, dat is de missie waarmee Peter Liezenga, Arjen Veenstra en Dennis Liezenga in 2015 met LSG Schoonmaakgroothandel startten. Het bedrijf levert alle middelen,...