16 maart 2023

Eerste editie kennisfestival ‘Boost by BOMA’ enthousiast ontvangen

Op donderdag 9 maart vond ‘Boost by BOMA’ plaats. Directieleden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat verzorgden samen de aftrap van het eerste kennisfestival van BOMA in de Prodentfabriek in Amersfoort. Zo’n 80 gasten luisterden naar de plenaire sprekers, deden mee aan drie interactieve break-outsessies en genoten van de energieke afsluiting met Jan van Setten.

Na een gastvrije ontvangst in de tot evenementenlocatie omgetoverde Prodentfabriek, openden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat het programma van kennisfestival ‘Boost by BOMA’. Zij blikten kort terug op de Covid-19 periode en de aanpassingen die die tijd met zich meebracht, zoals online ontmoetingen, focus op veiligheid van de individu en de maatschappij en de rol van leverancier van serviceartikelen die BOMA op zich wist te nemen om haar klanten te ontzorgen. Vervolgens namen zij uitgebreid de tijd om in te gaan op de huidige vraagstukken in de schoonmaakbranche. De reden waarom het kennisfestival werd georganiseerd. Een live-bijeenkomst omdat dat weer kan en eigenlijk ‘veel leuker’ is.

Samen stappen zetten voor impact
Luc en Guus bespraken de groeiende vraag in de schoonmaakbranche naar:
– Duurzame oplossingen
– Ergonomie
– Big data
– Doorstroming personeel
– Ketendenken
– Klantwensen en wetgeving
En welke details belangrijk zijn bij het inspelen op de genoemde vraagstukken zoals communicatie (de reden waarom Boma haar kennisfestival organiseert), data, reduce en het gesprek voeren.

“Wat we vandaag doen is eigenlijk wat we vroeger al deden. De uitgangspunten van People, planet, profit en de Cirkel van Sinner gelden nog steeds. Alleen gaan we deze verbeteren en optimaliseren. Cleaning heeft impact, samen moeten we die verantwoordelijkheid dragen. Dat betekent stappen zetten om slimmer en leuker te werken om positieve impact te maken. De ambitie van BOMA daarbij is: One solution, zero impact; Wij gaan voor duurzaamheid; Ontzorging staat centraal.”

Na de presentatie was het tijd voor de break-outsessies. Renzo Oostdam en Guus Nieuwlaat deelden hun kennis over de inzet van robots. Harold Muis liet de ins and outs zien van de digitale tools, Raimondo Otten en Lies Marijnissen namen de deelnemers interactief mee in verduurzamen.

 

 

 

 

 

 

 

Verwonderen en stappen zetten
Het laatste uur was voor spreker en schrijver Jan van Setten. Met veel energie en humor wist hij het publiek te betrekken bij de kijk op het leven, het gedrag van mensen en nieuwe stappen zetten: ‘Niet droeftoeteren maar verwonderen, geen punt zetten maar een komma, dansend door het leven gaan in plaats van leuren en sleuren, goede intenties tonen en liefde geven, ‘fun’ctioneren, een complimentenprocedure opzetten, dus je eigen leven schrijven en zelf bepalen wat eruit komt. Kortom, met kleine, positieve stapjes jouw leven een boost geven!’

 

Een enthousiaste afronding
Tot slot werden alle aanwezigen getrakteerd op een walking diner. Gasten en BOMA-medewerkers deelden enthousiast hun  ervaringen van die middag. Met nieuwe kennis en positieve energie werd het kennisfestival afgesloten. Een goed gevulde goodybag mét boek van Jan van Setten was de toegift.

BOMA dankt haar gasten voor hun komst en kijkt alvast uit naar een tweede editie van Boost by BOMA. Klik hier voor het filmpje van Bomito Gavin Raaijen voor een indruk van de middag.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 november 2025

Weska in vertrouwde handen: Johan Willems en Ivonne Simonis officieel eigenaar

Bij Weska in Rotterdam is de overname officieel. Johan Willems en Ivonne Simonis staan als nieuwe eigenaren aan het roer van de bijna zestig jarige Rotterdamse schoonmaakgroothandel. Voor hen, ...

03 juli 2019

FD: “Het wordt tijd om de bezem uit de kast te halen”

Wat is er toch aan de hand met onze grote schoonmaakbedrijven? Columnist Bartjens van het Financieele Dagblad vraagt het zich af. In zijn column De bezem erdoor beschouwt hij...

23 oktober 2023

Oproep: Wat wil jij weten over aanbesteden?

Al eerder berichtten we over de podcastserie ‘Alles over Aanbesteden’ van aanbestedingsspecialist Octavia Siertsema. De serie kent nu 62 afleveringen. 62 podcasts met 62 verschillende onderwerpen die allemaal bij...

09 juni 2023

Tijd voor een make-over!

Na vele (gewijzigde) herdrukken en duizenden exemplaren van het lesboek ‘Schoonmaken is een Vak’ vond SVS Opleidingen het tijd voor een totale make-over. Afgelopen maand mochten de eerste cursisten...

14 november 2025

FOTOFRIDAY: Tork geeft schoonmakers de aandacht die ze verdienen

Schoonmakers zijn onmisbaar voor een frisse, veilige en gastvrije werkomgeving. Dat weten alle schoonmaakprofessionals als geen ander. Toch blijkt uit recent onderzoek van Tork dat schoonmakers dagelijks veel obstakels...

31 mei 2023

Honderden oplossingen op de beursvloer

De deelnemers aan de 24ste editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer op 7, 8 en 9 juni 2023 in Jaarbeurs Utrecht zijn samen goed voor honderden oplossingen op het...

14 oktober 2025

Streekvervoer ondertekent de Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Streekvervoerders, vakbonden en opdrachtgevers hebben op 13 oktober 2025 de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Streekvervoer ondertekend. Met deze code spreken de partijen gezamenlijk af om sociaal verantwoord te handelen bij...

16 september 2024

Terugblik: VSR Zomerevent 2024 ‘Van taakgedrag naar talentgedrag’

Bij VSR houden ze van tradities en september is natuurlijk de maand van hun jaarlijkse VSR-Zomerevent. Ditmaal verzamelden branchegenoten zich bij UP Events in Weesp, een prachtige locatie met...

27 november 2018

ICS Groep en de onbegrensde mogelijkheden met Internet of Things

Internet of Things is een populaire term, maar wat betekent het nu eigenlijk? En hoe passen we het toe in onze schoonmaakbranche? ICS Groep neemt ons mee in een...

22 juni 2023

Praktijkcase: zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarage

Sinds de zomer van 2022 draait bij Q-Park een proef met zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarages. Een uitdaging op gebied van techniek, resultaat, personeelsinzet en veiligheid voor klanten in...