16 maart 2023

Eerste editie kennisfestival ‘Boost by BOMA’ enthousiast ontvangen

Op donderdag 9 maart vond ‘Boost by BOMA’ plaats. Directieleden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat verzorgden samen de aftrap van het eerste kennisfestival van BOMA in de Prodentfabriek in Amersfoort. Zo’n 80 gasten luisterden naar de plenaire sprekers, deden mee aan drie interactieve break-outsessies en genoten van de energieke afsluiting met Jan van Setten.

Na een gastvrije ontvangst in de tot evenementenlocatie omgetoverde Prodentfabriek, openden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat het programma van kennisfestival ‘Boost by BOMA’. Zij blikten kort terug op de Covid-19 periode en de aanpassingen die die tijd met zich meebracht, zoals online ontmoetingen, focus op veiligheid van de individu en de maatschappij en de rol van leverancier van serviceartikelen die BOMA op zich wist te nemen om haar klanten te ontzorgen. Vervolgens namen zij uitgebreid de tijd om in te gaan op de huidige vraagstukken in de schoonmaakbranche. De reden waarom het kennisfestival werd georganiseerd. Een live-bijeenkomst omdat dat weer kan en eigenlijk ‘veel leuker’ is.

Samen stappen zetten voor impact
Luc en Guus bespraken de groeiende vraag in de schoonmaakbranche naar:
– Duurzame oplossingen
– Ergonomie
– Big data
– Doorstroming personeel
– Ketendenken
– Klantwensen en wetgeving
En welke details belangrijk zijn bij het inspelen op de genoemde vraagstukken zoals communicatie (de reden waarom Boma haar kennisfestival organiseert), data, reduce en het gesprek voeren.

“Wat we vandaag doen is eigenlijk wat we vroeger al deden. De uitgangspunten van People, planet, profit en de Cirkel van Sinner gelden nog steeds. Alleen gaan we deze verbeteren en optimaliseren. Cleaning heeft impact, samen moeten we die verantwoordelijkheid dragen. Dat betekent stappen zetten om slimmer en leuker te werken om positieve impact te maken. De ambitie van BOMA daarbij is: One solution, zero impact; Wij gaan voor duurzaamheid; Ontzorging staat centraal.”

Na de presentatie was het tijd voor de break-outsessies. Renzo Oostdam en Guus Nieuwlaat deelden hun kennis over de inzet van robots. Harold Muis liet de ins and outs zien van de digitale tools, Raimondo Otten en Lies Marijnissen namen de deelnemers interactief mee in verduurzamen.

 

 

 

 

 

 

 

Verwonderen en stappen zetten
Het laatste uur was voor spreker en schrijver Jan van Setten. Met veel energie en humor wist hij het publiek te betrekken bij de kijk op het leven, het gedrag van mensen en nieuwe stappen zetten: ‘Niet droeftoeteren maar verwonderen, geen punt zetten maar een komma, dansend door het leven gaan in plaats van leuren en sleuren, goede intenties tonen en liefde geven, ‘fun’ctioneren, een complimentenprocedure opzetten, dus je eigen leven schrijven en zelf bepalen wat eruit komt. Kortom, met kleine, positieve stapjes jouw leven een boost geven!’

 

Een enthousiaste afronding
Tot slot werden alle aanwezigen getrakteerd op een walking diner. Gasten en BOMA-medewerkers deelden enthousiast hun  ervaringen van die middag. Met nieuwe kennis en positieve energie werd het kennisfestival afgesloten. Een goed gevulde goodybag mét boek van Jan van Setten was de toegift.

BOMA dankt haar gasten voor hun komst en kijkt alvast uit naar een tweede editie van Boost by BOMA. Klik hier voor het filmpje van Bomito Gavin Raaijen voor een indruk van de middag.

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 juni 2023

Vooraankondiging Best Practice Award 2023: ‘De stem van de schoonmaker’

Op donderdag 7 december vindt de 10e editie plaats van de uitreiking van de Best Practice Award (BPA) 2023. Een Best Practice is een vorm van samenwerking in de...

01 maart 2024

#Fotofriday Eén gezamenlijke schoonmaaktaal

Een groep Oekraïense en Poolse medewerkers van Nivo Groep heeft de basisinstructie schoonmaak gevolgd in Emmen, met als doel één gemeenschappelijke ‘schoonmaaktaal’ te gaan spreken. Met behulp van tolken...

03 juli 2024

Stef Martens (Social Cleania): “Een eigen bedrijf geeft een groot gevoel van vrijheid”

Stef Martens heeft de eerste 6 maanden als fulltime ondernemer met Social Cleania voltooid. En.… Stef gaat door. Waarom? “Klanten komen terug”. We stellen Stef 8 vragen, met prachtige...

17 april 2023

8e Dag van de Schoonmaker in teken van dank-je-wel

Bedankt, jij maakt het verschil! Deze pluim verdienen álle schoonmakers van Nederland. Dagelijks, maar zeker op donderdag 15 juni in de vorm van aandacht, een compliment of attentie. “De...

14 maart 2019

Greenspeed op The Cleaning Show in Londen

The Cleaning Show is het grootste evenement in het Verenigd Koninkrijk dat zich focust op schoonmaak en hygiëne. Dit jaar vindt het evenement plaats van dinsdag 19 tot donderdag 21...

21 augustus 2025

#PODCAST Vakpraat: “Gastheerschap is iets anders dan vakmanschap!”

In de nieuwste aflevering van podcast Vakpraat spreekt Laura de la Mar van Gastvrijheid in Bedrijf over de ware essentie van gastheerschap. Geen regels over “bordje van links, glaasje...

02 juni 2025

Overname activiteiten Willems Schoonmaakdiensten door CSU

Schoonmaakbedrijf CSU neemt de schoonmaakactiviteiten over van Willems Schoonmaakdiensten uit Wormer, waar 93 medewerkers werkzaam zijn. Met deze overname bundelen twee familiebedrijven hun krachten. De overname sluit goed aan...

16 juni 2025

Jolanda Reedijk van SVP Schoonmaak en team Leeuwarden van Breedweer winnen dé schoonmaakbokalen 2025

De Schoonmaker van het Jaar-winnaar en Schoonmaakteam van het Jaar-winnaar zijn: Jolanda Reedijk-den Heijer van SVP Schoonmaak en team Leeuwarden van Breedweer Facilitaire Diensten! Op het podium ontving Jolanda...

04 november 2023

Schoonmaak-branche-organisaties zetten in op samenwerking

De uitdagingen in de schoonmaakbranche vragen om een gezamenlijke aanpak van alle betrokken partijen; van de kant van de opdrachtgevers, de opdrachtnemers, de beroepsorganisaties en de intermediairs. Om deze...

29 juli 2025

Horecava 2026 introduceert nieuw thema ‘Schoonmaak & Recycling’

De hospitalitybranche staat nooit stil. Gasten verwachten meer comfort, betere service én een schonere, duurzamere omgeving. Die hoge verwachtingen vertalen zich achter de schermen naar een groeiende behoefte aan...