16 maart 2023

Eerste editie kennisfestival ‘Boost by BOMA’ enthousiast ontvangen

Op donderdag 9 maart vond ‘Boost by BOMA’ plaats. Directieleden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat verzorgden samen de aftrap van het eerste kennisfestival van BOMA in de Prodentfabriek in Amersfoort. Zo’n 80 gasten luisterden naar de plenaire sprekers, deden mee aan drie interactieve break-outsessies en genoten van de energieke afsluiting met Jan van Setten.

Na een gastvrije ontvangst in de tot evenementenlocatie omgetoverde Prodentfabriek, openden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat het programma van kennisfestival ‘Boost by BOMA’. Zij blikten kort terug op de Covid-19 periode en de aanpassingen die die tijd met zich meebracht, zoals online ontmoetingen, focus op veiligheid van de individu en de maatschappij en de rol van leverancier van serviceartikelen die BOMA op zich wist te nemen om haar klanten te ontzorgen. Vervolgens namen zij uitgebreid de tijd om in te gaan op de huidige vraagstukken in de schoonmaakbranche. De reden waarom het kennisfestival werd georganiseerd. Een live-bijeenkomst omdat dat weer kan en eigenlijk ‘veel leuker’ is.

Samen stappen zetten voor impact
Luc en Guus bespraken de groeiende vraag in de schoonmaakbranche naar:
– Duurzame oplossingen
– Ergonomie
– Big data
– Doorstroming personeel
– Ketendenken
– Klantwensen en wetgeving
En welke details belangrijk zijn bij het inspelen op de genoemde vraagstukken zoals communicatie (de reden waarom Boma haar kennisfestival organiseert), data, reduce en het gesprek voeren.

“Wat we vandaag doen is eigenlijk wat we vroeger al deden. De uitgangspunten van People, planet, profit en de Cirkel van Sinner gelden nog steeds. Alleen gaan we deze verbeteren en optimaliseren. Cleaning heeft impact, samen moeten we die verantwoordelijkheid dragen. Dat betekent stappen zetten om slimmer en leuker te werken om positieve impact te maken. De ambitie van BOMA daarbij is: One solution, zero impact; Wij gaan voor duurzaamheid; Ontzorging staat centraal.”

Na de presentatie was het tijd voor de break-outsessies. Renzo Oostdam en Guus Nieuwlaat deelden hun kennis over de inzet van robots. Harold Muis liet de ins and outs zien van de digitale tools, Raimondo Otten en Lies Marijnissen namen de deelnemers interactief mee in verduurzamen.

 

 

 

 

 

 

 

Verwonderen en stappen zetten
Het laatste uur was voor spreker en schrijver Jan van Setten. Met veel energie en humor wist hij het publiek te betrekken bij de kijk op het leven, het gedrag van mensen en nieuwe stappen zetten: ‘Niet droeftoeteren maar verwonderen, geen punt zetten maar een komma, dansend door het leven gaan in plaats van leuren en sleuren, goede intenties tonen en liefde geven, ‘fun’ctioneren, een complimentenprocedure opzetten, dus je eigen leven schrijven en zelf bepalen wat eruit komt. Kortom, met kleine, positieve stapjes jouw leven een boost geven!’

 

Een enthousiaste afronding
Tot slot werden alle aanwezigen getrakteerd op een walking diner. Gasten en BOMA-medewerkers deelden enthousiast hun  ervaringen van die middag. Met nieuwe kennis en positieve energie werd het kennisfestival afgesloten. Een goed gevulde goodybag mét boek van Jan van Setten was de toegift.

BOMA dankt haar gasten voor hun komst en kijkt alvast uit naar een tweede editie van Boost by BOMA. Klik hier voor het filmpje van Bomito Gavin Raaijen voor een indruk van de middag.

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 november 2025

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar 2026 is gestart

Op 1 november is de inschrijving voor de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar en het Schoonmaakteam van het Jaar gestart. Midden, kleine en grote schoonmaakbedrijven en eigendiensten...

30 april 2024

Think Ahead met Tork op Interclean

Op 14 t/m 17 mei neemt Tork deel aan Interclean. Een terugkerende traditie waar het wereldwijd bekende merk op het gebied van hygiëne op de werkplek de bezoekers trakteert...

25 augustus 2025

Asito lanceert nieuw werkgeversmerk en landelijke campagne ‘Geen mooier werk dan schoonmaakwerk’

Iedereen kent het. Dat ene moment waarop je iets vies schoon maakt. De vlek verdwijnt, het oppervlak dat weer blinkt, en je voelt direct: dit is mooi. Precies dat...

11 april 2023

CBS: Grootste cao-loonstijging in 40 jaar

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bericht dat de stijging van de cao-lonen in het eerste kwartaal van 2023 een nieuw hoogtepunt bereikte: ‘Met 5% lag de ontwikkeling...

04 september 2025

Na Markthal volgt ook ONE HUNDRED restrooms eerste locatie bij treinstation in Zweden

Jernhusen en ONE HUNDRED restrooms slaan de handen ineen om de nieuwe standaard voor toiletten op treinstations in Zweden te zetten. De eerste locatie werd op 2 september 2025...

06 mei 2024

Nieuwe look voor Interclean

Tijdens Interclean zal het organisatieteam een geheel nieuw merk introduceren voor Interclean, met een volledig nieuwe uitstraling. Het team is blij met de aanstaande transformatie. Zij vond het tijd...

23 december 2022

#FotoFriday Een Fantastisch Kerstfeest

“We hebben een fantastische kerstviering gehad voor onze Asito medewerker(sters)”, vertelt Marian Veenstra, objectleidster bij Asito. “Zowel Bravisziekenhuis RSD als Bravis BOZ samen met de undermanagement collega’s bij elkaar...

31 januari 2020

De koplopers van januari op Schoonmaakjournaal

Een strakke en veelzijdige start van het nieuwe decennium, jaar en marketing. Met het 6e FM Next Generation event op de Horecava in Amsterdam, de 22e Vakbeurs Facilitair in...

19 juli 2023

Steffen Morrison introduceert PeeWipe Dispenser voor betere toiletbeleving

Het gebrek aan hygiëne bij diverse openbare toiletten over de hele wereld was voor zanger Steffen Morrison de aanleiding voor de ontwikkeling van de gebruiksvriendelijke houder PeeWipe die helpt...

10 mei 2019

#filmFriday Greenspeed tips voor meer werkplezier

“We zijn crazy about cleaning en willen de mensen om ons heen hierin meenemen”, vertelt Floor Loos, marketing manager bij Greenspeed International. “Daarom bieden we een totaalconcept aan van innovatieve en effectieve schoonmaakoplossingen...