16 maart 2023

Eerste editie kennisfestival ‘Boost by BOMA’ enthousiast ontvangen

Op donderdag 9 maart vond ‘Boost by BOMA’ plaats. Directieleden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat verzorgden samen de aftrap van het eerste kennisfestival van BOMA in de Prodentfabriek in Amersfoort. Zo’n 80 gasten luisterden naar de plenaire sprekers, deden mee aan drie interactieve break-outsessies en genoten van de energieke afsluiting met Jan van Setten.

Na een gastvrije ontvangst in de tot evenementenlocatie omgetoverde Prodentfabriek, openden Luc Bresseleers en Guus Nieuwlaat het programma van kennisfestival ‘Boost by BOMA’. Zij blikten kort terug op de Covid-19 periode en de aanpassingen die die tijd met zich meebracht, zoals online ontmoetingen, focus op veiligheid van de individu en de maatschappij en de rol van leverancier van serviceartikelen die BOMA op zich wist te nemen om haar klanten te ontzorgen. Vervolgens namen zij uitgebreid de tijd om in te gaan op de huidige vraagstukken in de schoonmaakbranche. De reden waarom het kennisfestival werd georganiseerd. Een live-bijeenkomst omdat dat weer kan en eigenlijk ‘veel leuker’ is.

Samen stappen zetten voor impact
Luc en Guus bespraken de groeiende vraag in de schoonmaakbranche naar:
– Duurzame oplossingen
– Ergonomie
– Big data
– Doorstroming personeel
– Ketendenken
– Klantwensen en wetgeving
En welke details belangrijk zijn bij het inspelen op de genoemde vraagstukken zoals communicatie (de reden waarom Boma haar kennisfestival organiseert), data, reduce en het gesprek voeren.

“Wat we vandaag doen is eigenlijk wat we vroeger al deden. De uitgangspunten van People, planet, profit en de Cirkel van Sinner gelden nog steeds. Alleen gaan we deze verbeteren en optimaliseren. Cleaning heeft impact, samen moeten we die verantwoordelijkheid dragen. Dat betekent stappen zetten om slimmer en leuker te werken om positieve impact te maken. De ambitie van BOMA daarbij is: One solution, zero impact; Wij gaan voor duurzaamheid; Ontzorging staat centraal.”

Na de presentatie was het tijd voor de break-outsessies. Renzo Oostdam en Guus Nieuwlaat deelden hun kennis over de inzet van robots. Harold Muis liet de ins and outs zien van de digitale tools, Raimondo Otten en Lies Marijnissen namen de deelnemers interactief mee in verduurzamen.

 

 

 

 

 

 

 

Verwonderen en stappen zetten
Het laatste uur was voor spreker en schrijver Jan van Setten. Met veel energie en humor wist hij het publiek te betrekken bij de kijk op het leven, het gedrag van mensen en nieuwe stappen zetten: ‘Niet droeftoeteren maar verwonderen, geen punt zetten maar een komma, dansend door het leven gaan in plaats van leuren en sleuren, goede intenties tonen en liefde geven, ‘fun’ctioneren, een complimentenprocedure opzetten, dus je eigen leven schrijven en zelf bepalen wat eruit komt. Kortom, met kleine, positieve stapjes jouw leven een boost geven!’

 

Een enthousiaste afronding
Tot slot werden alle aanwezigen getrakteerd op een walking diner. Gasten en BOMA-medewerkers deelden enthousiast hun  ervaringen van die middag. Met nieuwe kennis en positieve energie werd het kennisfestival afgesloten. Een goed gevulde goodybag mét boek van Jan van Setten was de toegift.

BOMA dankt haar gasten voor hun komst en kijkt alvast uit naar een tweede editie van Boost by BOMA. Klik hier voor het filmpje van Bomito Gavin Raaijen voor een indruk van de middag.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 december 2019

#nieuwsnotendop met winnaars Asito, Wenting en NH, gunning Forton, AWOG glazenwassersweek, Facilicom feest en OSB nieuws

Golden Service Awards voor Wenting, Kolkman en NH Amsterdam Schiphol Airport De jury van de Golden Service Awards (GSA) heeft op 28 november tijdens een feestelijk diner de winnaars...

23 december 2022

#FotoFriday Een Fantastisch Kerstfeest

“We hebben een fantastische kerstviering gehad voor onze Asito medewerker(sters)”, vertelt Marian Veenstra, objectleidster bij Asito. “Zowel Bravisziekenhuis RSD als Bravis BOZ samen met de undermanagement collega’s bij elkaar...

02 november 2018

Beercoo’s rayonleider Sam’s 4e vlog: communicatie

Als rayonleider ben je het spin in het web. Dat uit zich onder meer in de communicatie. Rayonleider Sam van Beercoo Schoonmaakgroep vertelt met wie ze op een gemiddelde...

20 november 2023

Steekpartij kost schoonmaker het leven

Zondagochtend 19 november 2023 werd Utrecht opgeschrikt door een steekpartij in TivoliVredenburg. Met dodelijke afloop. Een 41-jarige schoonmaker uit Utrecht kwam om het leven. We wensen zijn naasten en...

03 januari 2023

Laetitia Simonis (1nergiek): “Coronatijd moeilijk? Heerlijk juist die dynamiek!”

Onze serie over vrouwelijk leiderschap vervolgen we met een interview met Laetitia Simonis. Ze rolde vijftien jaar geleden per toeval de sector in, schopte tegen heel wat heilige huisjes...

23 juli 2024

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid start campagne om leren op de werkvloer te stimuleren

Dertig procent van de mkb-werknemers in de handel leert veel van hun taken en collega’s.1 Dit is gunstig voor zowel werkgevers als werknemers op de lange termijn. Tegelijkertijd zoekt...

19 januari 2023

TNO ontwikkelt model om kunststof effectiever te recyclen

Wetenschappers van TNO hebben een model ontwikkeld dat de materiaaleigenschappen van kunststof kan vertalen naar een waarde. Hetzelfde model laat vervolgens zien hoe dat type kunststof het beste kan...

08 november 2023

FD: ‘Bedrijven zijn cruciaal bij aanpak van laaggeletterdheid’

In het Financieele Dagblad verscheen op 7 november een interview met Mariette Hamer, vertrekkend voorzitter Stichting Lezen en Schrijven en haar opvolger en voorzitter MKB-Nederland, Jacco Vonhof,  over het...

25 februari 2025

Blog Geert van de Laar: Goed opdrachtgeverschap: van een goede deal naar een grote impact

Als opdrachtgever heb je het goed geregeld. Je kiest voor betrouwbare partners, stelt eerlijke eisen en zorgt voor afspraken die helder en uitvoerbaar zijn. Dat is een stevige basis...

11 mei 2020

Sebastiaan van der Vinne (Leviy): “Corona forceert volgende, magische stap in schoonmaak”

“De afgelopen jaren is de positie van de schoonmaker in Nederland in veel opzichten sterk verbeterd. Ik ben er ook van overtuigd dat het grote merendeel van de schoonmaakbedrijven...