9 mei 2024

Tork Naturel handdoeken en toiletpapier op Interclean

Tork introduceerde in januari 2024 haar nieuwe Naturel hygiëneproducten, waarmee zij kwaliteit geeft aan de duurzame kleur. De zachte en efficiënte handdoeken en toiletpapier zijn gemaakt van 100% gerecyclede vezels. Kwaliteit en duurzaamheid sluiten elkaar niet langer uit; Tork Naturel hygiëneproducten zorgen voor een geweldige gastervaring en verbeteren tegelijkertijd het duurzame hygiëne-beheer. Je kunt het zelf ervaren op Interclean (stand 10.101).

Heb je ooit de algemeen verkrijgbare bruine papieren handdoeken of toiletpapier gebruikt? Vanwege hun beperkte absorptievermogen, onaangename gevoel op de huid en de indruk wekken van lagere kwaliteit, waren ze in het verleden niet geliefd bij gasten, werknemers en andere eindgebruikers. Voor de nieuwe Tork Naturel producten hebben professionele hygiëne-experts ruw in zacht veranderd en hoge kwaliteit een nieuwe kleur gegeven. De handdoeken en toiletpapier zijn zacht, efficiënt en gemaakt van 100% gerecyclede vezels. Het Tork Naturel assortiment voor sanitaire ruimtes is een volgende stap in de richting van een circulaire economie en speelt tegelijkertijd in op veranderingen in de papiermarkt.

 

Innovatie: zachte en duurzame sanitaire producten
Tork gebruikt al jaren hoogwaardige gerecyclede materialen voor haar producten.“Gerecyclede vezels van betere en helderdere kwaliteit zoals kantoorpapier en kranten zijn een schaars goed geworden. Nu meer mensen vanuit huis werken en bedrijven steeds meer overschakelen naar papierloos werken, is er minder aanbod van gerecycled kantoorpapier”, zegt Tomas Gandemo, Global Brand Innovation Manager bij Tork. “We gingen op zoek naar alternatieve vezelbronnen om de toegang tot gerecyclede vezels veilig te stellen. Met de explosieve groei van e-commerce is het aanbod van gebruikte kartonnen dozen wereldwijd gestegen. Daarom is Tork overgestapt op het gebruik van deze gerecyclede dozen als een van die vezelbronnen.”

De innovatieve producten uit de Tork Naturel serie zijn zacht en hebben dezelfde kwaliteit als vergelijkbare Tork Advanced producten. “Klanten hoeven niet meer te kiezen tussen duurzaamheid en prestaties. De Tork Naturel producten zijn een geweldige keuze voor klanten die hun betrokkenheid bij het milieu willen tonen en toch dezelfde hoge Tork-kwaliteit willen behouden”, zegt Ivette Pérez Badillo, Global Brand Director Toilet Systems. “Het is een klein duurzaam statement, maar veel kleine acties zorgen samen voor grote verandering”, benadrukt ze.

Tork PaperCircle,‘s werelds eerste recyclingservice
Bovendien zijn alle Tork Naturel producten compatibel met Tork PaperCircle, ‘s werelds eerste recyclingservice voor papieren handdoeken. Deze innovatieve dienst maakt het bedrijven makkelijk om deel te nemen aan de circulaire economie door gebruikte papieren handdoeken in te zamelen en te recyclen tot nieuwe tissueproducten, waarmee afval in een hulpbron verandert. Tork PaperCircle helpt bij het voldoen aan duurzaamheidsdoelstellingen door afval met wel 20%¹ te verminderen en de CO2-uitstoot voor papieren handdoeken met minstens 40%² te verlagen.

Kantoormedewerkers en restaurantbezoekers waarderen duurzame producten
Facility managers spelen een actieve rol in de overgang naar een meer duurzame en circulaire samenleving. Handdoeken en toiletpapier van hoge kwaliteit in een lichtbruine kleur zijn een makkelijke manier om werknemers, gasten en bezoekers te laten zien dat duurzaamheid een prioriteit is. Uit gebruikersonderzoek³ blijkt dat:

  • 83% van de kantoormedewerkers en restaurantbezoekers het ermee eens is dat het aanbieden van papieren handdoeken in een natuurlijke kleur, gemaakt van 100% gerecycled materiaal, een goede manier is voor een restaurant om hun betrokkenheid bij het milieu te tonen
  • 87% vindt het een goed idee om producten die eenmalig gebruikt worden, zoals kartonnen dozen, te recyclen om er papieren handdoeken van te maken.
  • 85% van de kantoormedewerkers is bereid om op kantoor toiletpapier in een natuurlijke kleur te gebruiken, zolang de kwaliteit hetzelfde is als wat ze gewend zijn.

Het nieuwe tissuepapier van Tork is gemaakt van 100% gerecyclede vezels. 30 tot 35% is afkomstig van gebruikte golfkartonnen dozen zoals verzenddozen. De rest is afkomstig van andere gerecyclede vezelbronnen, zoals gesorteerd kantoorpapier. Alle producten zijn FSC® en EU Ecolabel gecertificeerd. Het verbeteren van bedrijfsprestaties door middel van duurzaam hygiëne-beheer vormt de kern van Tork. “De komende jaren zullen er daarom meer natuurlijke producten van hoge kwaliteit worden gelanceerd”, aldus Tomas Gandemo.

Alle Tork Naturel vullingen kunnen worden gebruikt met bestaande Tork dispensersystemen.

Tork op Interclean
De naturel hygiëneproducten kun je zelf ervaren op Interclean. Je vindt deze op de stand van Tork, 10.101. Wil je weten welke innovaties en hygiene-oplossingen Tork nog meer op Interclean laat zien? Klik hier.

¹Gebaseerd op resultaten van Tork PaperCircle® pilot klanten in Duitsland en Nederland.
²Gebaseerd op een levenscyclusanalyse voor Europa, waarbij rekening is gehouden met vermeden processen, uitgevoerd door Essity en geverifieerd door IVL, Swedish Environmental Research Institute Ltd, 2017.
³Gebruikersonderzoek uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk onder kantoormedewerkers en restaurantbezoekers in april 2022.
Deel dit artikel

Ook interessant:

22 juni 2023

Hoe los jij schoonmaakuitdagingen slim op?

“Ben je al bekend met de handige mogelijkheden van ‘BOMA in the Pocket’? Deze app is speciaal ontwikkeld om jouw schoonmaakroutine te vereenvoudigen en te verbeteren.” BOMA vertelt je...

12 mei 2024

Bezoek jij Interclean? Vind hier praktische informatie

Bezoek jij op 14, 15, 16 of 17 mei Interclean Amsterdam? Om je te laten inspireren op het gebied van hygiene en schoonmaakcollega’s te ontmoeten? Bereid jouw bezoek voor...

28 maart 2019

Themaserie Groene koplopers: impactmakers in circulariteit

Duurzaamheid, circulariteit: is het voor ons allemaal dagelijkse kost? Nee, maar het wordt het wel. Met de klimaatspijbelaars volop in het nieuws weten we dat er een schone taak...

28 juni 2019

#filmFriday FM Next Generation aftermovie: 40 seconden (inter)actie

Ontmoeten, ontdekken, ontwikkelen, brainstormen, inspireren, infomeren, netwerken, fun en sport: in 40 seconden terugblikken op het 3e event van FM Next Generation, het gratis jongerenplatform voor de schoonmaak en...

15 januari 2025

Kärcher viert 90-jarig jubileum met 90 acties

Kärcher viert dit jaar zijn 90-jarig bestaan. In januari 1935 richtte Alfred Kärcher een klusatelier op voor verwarmingstechniek in Stuttgart. De volgende decennia groeide het kleine familiebedrijf uit tot...

19 april 2023

Ergonomisch en veilig schoonmaken. Hoe doe je dat?

Vier Europese landen zoeken gezamenlijk naar het antwoord op deze vraag. Naast Nederland, maken ook Estland, Finland en Hongarije onderdeel uit van dit project. Tijdens het project wordt gekeken...

24 april 2020

Rob Boele, Frank Laurentius, Henk Toering over nieuwe schoonmaakeconomie: “De intelligent lockdown vraagt om intelligent cleaning”

“Iedereen was bezig met beleving en hospitality. Als het niet vuil was, dan maakten we het niet schoon. Nu de grootste bedreiging voor de mens de onzichtbare vijand blijkt...

10 oktober 2022

Margriet van Zijl Brand & Marketing Director Vebego Group

Op 1 oktober is Margriet van Zijl benoemd tot Brand & Marketing Director Vebego Group. Dit is een nieuwe rol binnen Vebego, die aansluit bij de strategische keuze om...

14 juni 2023

Gröninger Cleaning Systems draagt afdeling professionele reinigingsapparatuur over aan Kärcher

Gröninger Cleaning Systems B.V. (Gröninger) en Kärcher Nederland (Kärcher) hebben een overeenkomst bereikt voor de overdracht van de B2B-activiteiten in reinigingsapparatuur. Deze activiteiten, gericht op de regio Groot-Rijnmond, gaan...

03 januari 2023

Laetitia Simonis (1nergiek): “Coronatijd moeilijk? Heerlijk juist die dynamiek!”

Onze serie over vrouwelijk leiderschap vervolgen we met een interview met Laetitia Simonis. Ze rolde vijftien jaar geleden per toeval de sector in, schopte tegen heel wat heilige huisjes...