13 december 2019

Blinck Schoon stelt veiligheid personeel voorop: “Belangrijke reden om voor CleanJack te kiezen”

“Dat we de veiligheid van onze schoonmakers vergroten, is een voorname reden waarom we met de terminals van CleanJack gaan werken. Als ze ‘s avonds alleen bezig zijn en de manager krijgt geen gereed-melding, dan kunnen we controleren of er iets bijzonders aan de hand is. Zeker voor schoonmakers die – in wat wij noemen – ‘sleutelpanden’ werken, biedt de terugkoppeling uit de handterminal een fijne geruststelling”, vertelt Pauline Kalee, projectmanager van Blinck Schoon.

“Naast het vergroten van de veiligheid van onze mensen zijn de terminals voor ons ook een perfecte manier om aan de wetgeving te voldoen. Begin 2019 besloot het Europees hof dat bedrijven verplicht zijn om arbeidstijden te registreren. Met de terminals voldoen wij op een zorgeloze manier aan deze verplichting. Een derde, belangrijke reden is het geven van inzicht en ook een stukje bewijsvoering voor onze managers en de klant. Zij hebben nu zekerheid dat onze schoonmaker de gemaakte tijdafspraken nakomt.”

Dagelijkse en specialistische schoonmaak
De ongeveer 100 medewerkers van Blinck Schoon werken vanuit Almere en Arnhem bij voornamelijk zakelijke klanten. De dagelijkse schoonmaak in sectoren als kantoren, zorg en leisure verzorgt Blinck, maar ook glasbewassing en projectschoonmaak – het schoonmaken na een verbouwing, dieptereiniging van keukens en speciale objecten die eenmalig een grote schoonmaak vereisen.

Meerwaarde in offertetraject
“Op veel locaties gaat een schoonmaker met veel eigen verantwoordelijkheid aan de slag. Om te voorkomen dat er discussies ontstaan over starttijden of aantal gewerkte uren, zorgt het in- en uitloggen op de terminal ervoor dat die ruis niet kan ontstaan.” Volgens Pauline reageren nieuwe klanten ook enthousiast als ze horen dat zij het systeem van CleanJack gebruiken: “Het geeft ons echt een meerwaarde in het offertetraject.”

Wand- en handterminals
“We zijn nu begonnen met het uitrollen van wand- en handterminals. Op locaties waar meer mensen op vaste tijden actief zijn, hangen we een wandterminal op. En de schoonmakers die meer panden onder hun zorg hebben, zoals de ‘sleutelpanden’, die geven we een handterminal mee”, aldus Pauline.

Prima begeleiding
Blinck Schoon is nog niet zo heel lang bezig met de terminals van CleanJack, maar de samenwerking bevalt het bedrijf erg goed. “We zijn prima begeleid. Er waren instructiesessies voor onze rayonmanagers en kantoormedewerkers. In eerste instantie is het vullen van het systeem met alle informatie wel een flinke klus, maar ook daarbij kun je altijd op de assistentie van CleanJack rekenen”, zegt Pauline. “Bovendien merken wij dat zij er echt als een partner instaan; ze denken actief met ons mee als we wensen of vragen hebben.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 december 2022

“Meer oprechte aandacht en ruimte voor ontwikkeling.”

Samen met Belinda Dekkers van UL-Team blikt de redactie terug op het afgelopen jaar. Waaraan heeft UL-Team met haar opleidingen een goede bijdrage kunnen leveren, welke verschuivingen zijn er...

20 september 2023

Impactsessie: De afvalbak als communicatiemiddel

De afvalbak is één van de beste ambassadeurs en een gedragsbeïnvloeder voor een schone leefomgeving. Hoe zet je de afvalbak effectief in? Hoe laat je deze opvallen en lok...

03 oktober 2024

Mathijs Burgman neemt familiebedrijf en schoonmaakgroothandel Burgman BV over

Met trots kondigt Burgman BV aan dat Mathijs Burgman per 1 januari 2024 alle aandelen van het familiebedrijf heeft overgenomen van Ad en Marie-Lène Burgman. Deze overname markeert een...

12 juli 2024

BOMA verwelkomt IK Partners

De BOMA Groep is verheugd aan te kondigen dat het in zee gaat met een externe partner om samen zijn Europese groeiplannen waar te maken. Via het IK X...

17 juli 2025

SIEV Schoonmaakdebat over veiligheid en verantwoordelijkheid op de Schoonmaak Vakdagen

Hoe veilig is veilig genoeg? Wie draagt de verantwoordelijkheid als het tóch misgaat? Tijdens de Schoonmaak Vakdagen houdt het SIEV-bestuur in samenwerking met de Schoonmaak Vakdagen op dinsdag 18...

06 februari 2025

Gezien in de media: “Fijn om bij zo’n inclusieve werkgever te mogen werken”

Terwijl de meeste mensen op vrijdagmiddag voldaan de kantdoordeur achter zich dichttrekken, zien we bij GWS de Schoonmaker in Rosmalen medewerkers terugkomen. Medewerkers die doordeweeks in verschillende bedrijfsgebouwen in...

25 maart 2019

Breedweer en algemeen directeur Henk van Eijk gaan voor maximale impact

Op 1 april 2015 is Breedweer Facilitaire Dienstverlening gestart met haar missie om maximale impact te verkopen. Bijna 4 jaar later heeft Breedweer circa 250 medewerkers, 2 vestigingen (Uitgeest...

08 mei 2020

OSB alert: “Corona brengt veel onrust: vergeet schoonmakers in zorg en onderwijs niet bij testen op corona”

Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) roept op om bij het testen op Covid-19 in de zorg en onderwijs de schoonmakers niet te vergeten. Jeroen Veldboer (directeur OSB): “In veel...

20 oktober 2022

Overname Maburein Hygiëne & Veiligheid door Hazet

Op 1 oktober 2022 heeft Hazet de bedrijfsvoering van Maburein Hygiëne & Veiligheid overgenomen. Op 14 april 2022 is Ron Bults van Maburein Hygiëne & Veiligheid op 62-jarige leeftijd...

11 juli 2019

Met CleanJack voldoet Facilicom België aan aanstondse verplichte aanwezigheidsregistratie

Facilicom en CleanJack hebben op 9 juli in Antwerpen hun samenwerking bekrachtigd met het ondertekenen van een mantelovereenkomst. “We zijn de samenwerking met CleanJack ruim een jaar geleden gestart en...