2 april 2019

Even voorstellen: Hygiënepapier.nl, de online nummer 1 in de Benelux

Maak kennis met Hygiënepapier.nl, de nummer 1 van de Benelux als het gaat om de online verkoop van hygiënepapier. Maar hoe is het bedrijf gekomen waar het nu is, in de steeds drukker wordende online wereld? En hoe kan het dat ze na de start in 2016 in 2018 al marktleider waren? “Veel testen, veel proberen en veel luisteren naar de klanten,” vertelt Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl.

 Hygiënepapier.nl is begonnen als online verkoper van het assortiment van MTS Euro Products”, vertelt Michael. “Gaandeweg hebben we ons assortiment steeds meer uitgebreid en zijn we bijna gegroeid tot een one-stop-shop op het gebied van zakelijke hygiëne. Van papieren handdoekjes tot elektrische handdrogers en van batterijen tot stofzuigers en stofzuigerzakken, we hebben het nu allemaal!”

Op weg naar succes
Het doel van de webshop is altijd al geweest om het kopen van hygiënepapier zo makkelijk mogelijk te maken. “Hoe je het ook wendt of keert, toiletpapier blijft een randzaak. Een noodzakelijk iets om aan te schaffen, maar zeker niet het leukste.” Daarom heeft de webshop alles op alles gezet om de klant goed te helpen. “We bieden een service die je in een fysieke winkel zou verwachten, maar dan online. Onze klantenservice wordt gemanaged door Jacco, die alle ins en outs van de producten kent en onze klanten binnen no time aan het juiste product helpt, als zij er via de webshop niet uitkomen.”

“We hebben veel geëxperimenteerd om tot de optimale samenstelling van de shop te komen”

Daarnaast introduceerde Hygiënepapier.nl al snel de Dispensercheck. “Met deze tool kunnen onze klanten in drie stappen de juiste navulling voor hun dispenser vinden. Een onwijs gewaardeerde tool op onze shop,” vertelt Michael.

Gedreven door data
Sinds het prille begin is Hygiënepapier.nl bezig geweest met het optimaliseren van de shop op basis van data. Hier is dan ook de Dispensercheck uit ontstaan, omdat Michael zag dat er behoefte was aan een andere manier van zoeken dan het reguliere zoeken op artikelnummer of naam.

“We hebben veel geëxperimenteerd om tot de optimale samenstelling van de shop te komen. Dit is met pieken en dalen gegaan: het schrappen van de verzendkosten zorgde er bijvoorbeeld door dat de conversie op onze webshop (red: conversie is het succespercentage op de shop) flink daalde.” Door schade en schande word je wijs, meent Michael.

“Wat wel een enorm succes bleek, was het starten van een shop in België”

“Wat wel een enorm succes bleek, was het starten van een shop in België,” vervolgt Michael. “We zagen in de data dat er steeds meer bestellingen kwamen van mensen uit België. Daarom hebben we de stap gemaakt naar een gepersonaliseerde shop voor België, wat het bestellen een stuk gebruiksvriendelijker en fijner maakt. En het heeft er natuurlijk ook voor gezorgd dat we met recht kunnen zeggen dat we de grootste van de Benelux zijn,” lacht Michael.

De weg naar de toekomst
Hygiënepapier.nl heeft altijd al als doel gehad om te groeien. “We werken er met een onwijs ambitieus team aan om Hygiënepapier.nl elke dag te verbeteren, de conversie te verhogen en de klant zo goed mogelijk te helpen,” zegt Michael. “Ons doel was altijd om de grootste van Nederland te worden, maar daar zijn we dus inmiddels al voorbij,” vertelt hij.

Duitsland staat als stip aan de horizon

Wat de volgende stap wordt? “We zijn nu bezig met het opzetten van een Duits platform. Momenteel zijn we druk met de vertaling van de teksten van onze webshop en alles in orde te maken om ook de Duitse markt de kans te geven om makkelijk en snel hun toilethygiëne te kopen.” Uiteraard ziet het team van Hygiënepapier.nl het wel zitten om ook in Duitsland de grootste te worden: “Jazeker,” lacht Michael, “dat staat zeker nog als stip op onze horizon!”

De ultieme droom van Michael en Hygiënepapier.nl is om meer te doen met duurzaamheid. “We zouden graag niet alleen onze klanten, maar ook de wereld een beetje meer willen helpen. We werken al samen met merken als The Good Roll en Satino Black, maar we kunnen niet ontkennen dat we meer moeten doen om onze ecologische voetafdruk wat te verkleinen.” Momenteel is Michael hard bezig met het Bewust Bezorgd initiatief van Thuiswinkel, waarmee de bezorging van de bestellingen een stuk duurzamer wordt gemaakt. “De tips zijn onwijs handig voor iedere webshop, dus neem hier vooral eens een kijkje als je bezig bent met duurzaamheid en het tegengaan van de klimaatverandering.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 oktober 2022

Blog: “Waar de kikker kwaakt, is de natuur intact”

Al meer dan 100 jaar heeft Werner & Mertz de kikker in zijn logo. We zien de kikker dan ook als ons natuurlijk model voor bedrijfsvoering, want samen met...

06 mei 2019

Welkom op 14e Numatic Dealerdagen

Het team van Numatic verwelkomt je deze week graag op de 14e Numatic Dealerdagen. Vandaag zorgen voor morgen – het thema van deze editie – laat je de duurzame...

22 februari 2024

Nieuwe generatie bereik je met social selling: 5 focus-punten

Wil je weten hoe je Generatie Z (1985-2015) het beste kunt bereiken? Het antwoord is via social selling. Frankwatching heeft de vijf focuspunten op een rij gezet. Laat je...

08 februari 2022

Duurzaamheid terug als belangrijkste prioriteit voor Facilitair Nederland

Duurzaamheid is terug als nummer 1 prioriteit van facilitair verantwoordelijken in Nederland. Dit blijkt uit het Nationale Benchmarkonderzoek Facilitaire Innovatie 2022. De duurzaamheidsprestaties van organisaties kunnen beter. Facilitair managers...

05 maart 2024

Guus Nieuwlaat (BOMA): “Duurzaamheid zit in ons DNA”

In september 2024 viert BOMA België haar vijftigste verjaardag en dat blijft ook in Nederland niet onopgemerkt. Zo komen er weer kennisevents aan en is de schoonmaakleverancier er daarnaast...

25 november 2025

BOMA versterkt duurzame koers met komst Sustainability Executive Rob van Hooijdonk

Duurzaamheid zit bij BOMA al jaren in het DNA. Met initiatieven als de BOMA eco score, waarmee klanten inzicht krijgen in de milieu-impact van hun schoonmaakmiddelen, en productinnovaties als...

18 oktober 2021

Nieuwe collega: schoonmaakrobot Billie

Onlangs is er een nieuw teamlid toegevoegd aan het schoonmaakteam van GOM op de studiolocatie van DPG Media in Vilvoorde. Schoonmaakrobot Billie is hartelijk verwelkomd door de teamleden Aysha,...

27 december 2019

Toekomst schoonmaak met Rogier Moorman (Numatic): “Schoonmaak wordt sneller, beter en productiever”

De toekomst van schoonmaak: met 5 gasten blikken we terug naar hun verwachtingen 5 jaar geleden, de hedendaagse trends en ontwikkelingen en hun visie op 5 jaar. Een van...

27 december 2022

Trend: duurzaamheid wordt steeds oprechter en breder toegepast

Duurzaam werken was afgelopen jaar één van de trends. Ook in het nieuwe jaar zal deze trend doorzetten, waarbij de ‘marketingsaus’ steeds verder naar de achtergrond zal treden, het...

27 juli 2022

VSR Zomerevent op 7 september

Op woensdag 7 september 2022 organiseert VSR in de Tinfabriek in Naarden het eerstvolgende VSR Zomerevent. Met een programma waarin Climate Reality Leaders Milan en Patrick van der Meulen...