14 oktober 2024

Zo draagt het Tork Office Hygiëne Pakket™ bij aan werkgeluk

Een schone werkplek draagt direct bij aan de tevredenheid van werknemers. Dat blijkt uit onderzoek van Tork. Er is een duidelijk verband tussen een goed onderhouden werkplek en de waardering van medewerkers voor hun werkomgeving. 86% van de werknemers vindt hygiëne een essentieel onderdeel van een prettige werkomgeving. Het draait dus niet alleen om hygiëne, maar ook om tevredenheid, en dus werkgeluk. Aan de facilitair managers de taak om dit voor elkaar te krijgen, terwijl ze dagelijks ook worden geconfronteerd met logistieke uitdagingen, personeelstekorten en strengere duurzaamheidswetgeving. Om hen te helpen is er het Tork Office Hygiëne Pakket™.

Facilitair managers staan onder druk. Ze moeten met minder tijd en middelen zorgen voor een hoge hygiënekwaliteit. Zeker na corona zijn de verwachtingen van werknemers ten aanzien van hygiëne fors gestegen. Uit onderzoek blijkt dat slechts 18% van de tijd van facilitair managers gaat naar het verbeteren van hygiëne-oplossingen. Het Tork Office Hygiëne Pakket™ helpt om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Dankzij de slimme hygiëne-oplossingen en innovatieve producten is efficiënter werken mogelijk.

Weet je dat maar liefst 67% van de werknemers sneller klaagt over sanitaire ruimtes dan over andere aspecten van hun werkomgeving? Dit maakt het extra belangrijk om deze ruimtes goed te onderhouden, omdat sanitaire ruimtes verantwoordelijk zijn voor 45% van de klachten in kantoorgebouwen.

Efficiënter werken met slimme oplossingen
Met slimme hygiëne-oplossingen voor het hele bedrijf levert Tork graag een bijdrage om het werkgeluk van werknemers te verhogen. Het Tork Office Hygiëne Pakket™ omvat:

  • Dispensers. De Tork dispensers met hoge capaciteit zorgen er bijvoorbeeld voor dat vullingen direct beschikbaar zijn. Daarnaast zijn de dispensers gecertificeerd als ‘Easy to Use’-certificering, waardoor het schoonmaakpersoneel ze makkelijk kan bijvullen.
  • Luchtverfrissingssysteem: de Tork Constante Luchtverfrisser™ houdt de toiletten constant fris, zonder dat er drijfgas aan te pas komt. Het systeem is makkelijk te monteren op verschillende hoogten, zelfs onder de wastafel. Zo kan schoonmaakpersoneel de dispenser eenvoudig bijvullen. Dit bespaart tijd en zorgt voor een continue frisse geur in sanitaire ruimtes, wat een positieve indruk achterlaat op werknemers en bezoekers.
  • Tork Vision Schoonmaken. Een datagestuurde schoonmaakoplossing, waarmee de facilitair manager en/of schoonmakers realtime inzicht hebben in waar en wanneer er moet worden schoongemaakt of dispensers moeten worden bijgevuld. Dit systeem bespaart tijd door het aantal dispensercontroles met 91% te verminderen en zorgt ervoor dat dispensers tot 99% van de tijd gevuld zijn.

Het Tork Office Hygiëne Pakket TM bevat ook tools en ondersteuning om de tevredenheid van medewerkers te verbeteren, waaronder de Minimalisator Kantoorklachten TM. Hiermee kunnen facilitair managers op een interactieve manier hun kennis toetsen aan branchegegevens en meer leren over hygiëne en schoonmaakoplossingen. Zo verminder je klachten en is het makkelijk om tijd te besparen.

Meer tevredenheid op de werkplek
Hygiëne is niet alleen belangrijk voor de gezondheid van werknemers, maar heeft ook een directe invloed op hun werkplezier. Een efficiëntere manier van schoonmaken betekent dat er meer tijd overblijft voor het reinigen van andere ruimtes en maakt dat schoonmaakteams efficiënter kunnen werken. Uiteindelijk leidt dit tot minder klachten over de schoonmaak en een hogere tevredenheid onder werknemers.

Klik hier voor meer informatie over de kantoor-hygiëne-oplossingen van Tork.


1 Bringing the Office Customer to Life, een kwantitatief onderzoek uitgevoerd in 2020 voor Essity
2 Juni 2022 Gedragsonderzoek – Kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar het kantoorsegment met 600+ respondenten in Noord-Amerika en Europa.
3 Statista: gemiddelde over 2017 tot 2021, 185 respondenten Noord-Amerika, aannemers van bouwdiensten en commerciële schoonmaakbedrijven.
4 Gebaseerd op metingen en feedback van klanten voor dispensercontroles gedurende 6 maanden voor en 6 maanden na de installatie van Tork Vision Schoonmaken (tussen juni-september 2019). Gemeten op 16 locaties aangesloten op Tork Vision Schoonmaken, waarbij elke dispensercontrole ongeveer 20 seconden duurde.
5 Gemeten over bijna 13.000 aangesloten dispensers tussen juni-december 2019, gebaseerd op de tijd per maand dat een dispenser leeg is ten opzichte van de totale tijd per maand.
Deel dit artikel

Ook interessant:

15 mei 2023

Workshop Hygieneforum: Wat betekent mobiele UV-C-robotisering voor de schoonmaak?

De inzet van mobiele UV-C-robotisering neemt steeds meer toe. Maar wat is dit precies en wat betekent dit voor de schoonmaak? Tijdens het Hygiëneforum op 17 mei krijg je...

05 februari 2020

MAS neemt Zone3 over: nieuwe sterke combinatie in metropool Amsterdam

De Amsterdamse onderneming MAS en facilitair bedrijf Zone 3 slaan de handen ineen. De activiteiten van Zone3 worden ondergebracht in een vennootschap binnen de MAS Groep, MAS Zone3. Met...

09 augustus 2023

Jong geleerd…….

David Gillot (18) uit Amersfoort maakte als kind zijn legoauto’s stofvrij. Hij houdt van netjes, opgeruimd én schoon. Dat hij nu zijn eigen schoonmaakbedrijf is begonnen, is daarom geen...

02 oktober 2024

i-team Global lanceert i-walk

i-team Global lanceert de i-walk, een robot-schrobzuigmachine. Gebruikers hebben slechts één minuut voorbereidingstijd nodig om 300 vierkante meter vloer te reinigen. Hierdoor besparen zij veel tijd. Het innovatieve product,...

13 januari 2023

BNN organiseerde NK Stofzuigen

TestCase van BNN organiseerde de eerste editie van NK Stofzuigen waarin vier topsporters de strijd met elkaar aangingen. Welke stofzuiger is het beste? In deze wedstrijd gingen Danaïd Prinsen...

30 april 2023

“Je moet je ogen de kost geven, al je zintuigen gebruiken. Dat maakt een goede schoonmaker.”

Steeds meer landelijke dagbladen en regionale media besteden aandacht aan schoonmaak. Fijn om de waardering voor het werk te lezen en goed dat ook onze bedrijfstak in the spotlight...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...

30 januari 2019

Wintergast (7) Dennis van Hemert (Groveko): “Circulaire concepten zijn de toekomst”

Accountmanager Dennis van Hemert werkt sinds 2011 bij schoonmaakgroothandel Groveko in Ede. Als 26-jarige is hij een van de young professionals die, zoals hij omschrijft, de toekomst in schoonmaak in handen...

13 juni 2023

Is Gavin Raaijen de Freek Vonk van de schoonmaak?

Gavin Raaijen is accountmanager healthcare bij BOMA én cleanfluencer met meer dan 40.000 fanatieke Cleany volgers op social media. Met zijn schoonmaakfilmpjes is hij hard op weg om een...

24 augustus 2022

Tork Vision Schoonmaken behaalt GBAC STAR™ accreditatie

De datagestuurde schoonmaakoplossing van Tork is nu GBAC STAR™-geregistreerd. Tork Vision Schoonmaken ontvangt hiermee internationale erkenning voor de beste methoden op het gebied van reiniging, desinfectie en infectieziekten preventie...