21 februari 2023

Medewerkerstevredenheid 1nergiek stijgt naar een 8

Meer trots, meer betrokkenheid en meer tevredenheid: wederom groeit schoonmaakbedrijf 1nergiek in tevredenheid onder haar medewerkers: van 7,84 (2020) naar 8,09 (2022). De top 3 die de 550 medewerkers van 1nergiek ervaren: (1) “het gevoel van fysieke veiligheid op mijn werk”, (2) “de samenwerking met mijn collega’s en de toegankelijkheid van mijn direct leidinggevende”, en (3) “het plezier in mijn werk”. Met deze stijger “ik zou 1nergiek als werkgever aanbevelen” van 32% naar 44% voelt 1nergiek in deze tijd van arbeidskrapte het gouden compliment.

Voor de derde keer voerde Integron voor schoonmaakbedrijf 1nergiek een onafhankelijk, anoniem en waardevol medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) uit. Integron helpt organisaties met op maat klant- en medewerkersonderzoeken (MTO) en met advies en training om het beste uit klanten en medewerkers te halen. Over alle categorieën is de deelname van de 1nergiek-schooncollega’s aan het MTO met 33% gelijk gebleven aan het onderzoek in 2020. Onder rayonmanagers en objectleiding is de deelname aan het MTO toegenomen, onder de schooncollega’s bleef het percentage gelijk.

Gouden beloning, goud goed
Voor 1nergiek zijn de schooncollega’s waar het werkelijk om draait; zij zijn ons succes! “Dat hebben we de afgelopen jaren geprobeerd nog meer te ‘laden’ met extra aandacht voor de medewerkers. Dat doen we met persoonlijke aandacht, een lerende omgeving, maar we zorgen ook voor de juiste samenwerking, fysieke en emotionele veiligheid en betere arbeidsomstandigheden”, vertelt Laetitia Simonis, algemeen directeur van 1nergiek.

“Iedereen moet zich beschermd, gesteund en veilig voelen. Als collega’s aangeven veel plezier in hun werk te hebben, word ik daar blij van. Plezier aan je werk beleven, is geweldig; het zegt veel over de bevlogenheid van onze schooncollega’s. Als onze 500 medewerkers ons aanbevelen als werkgever, hebben we een gouden beloning. Ik besef dat we echt goud in handen hebben.”

Al 2x een Beleving Award gewonnen!
Integron reikt jaarlijks de Beleving Awards uit aan organisaties, die het beste presteren op het gebied van klant- en medewerkerbeleving. De nominaties voor deze award zijn gebaseerd op de uitkomsten naar de tevredenheid onder klanten en medewerkers. In 2018 en 2020 won 1nergiek de award in de categorie Professionele en Financiële dienstverlening. Laetitia: “Van alle bedrijven in deze categorie heeft 1nergiek dus de hoogste medewerkerstevredenheid. Daar zijn we natuurlijk super trots op!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 september 2023

Workshops in week lezen & schrijven

In de Week van lezen & schrijven (8 t/m 15 september) organiseert Schoonmakend Nederland twee workshops over het herkennen en omgaan met lage basisvaardigheden. In de schoonmaakbranche heeft ruim...

14 juli 2023

#FOTOFRIDAY Jeugd en groen zijn de toekomst

De jeugd is de toekomst. Daarom delen we deze foto van Bas Mertens, district manager West Oost Vlaanderen bij groothandel Verpa Benelux.  “Onze planeet kan wel wat meer groen...

29 juli 2025

Horecava 2026 introduceert nieuw thema ‘Schoonmaak & Recycling’

De hospitalitybranche staat nooit stil. Gasten verwachten meer comfort, betere service én een schonere, duurzamere omgeving. Die hoge verwachtingen vertalen zich achter de schermen naar een groeiende behoefte aan...

04 oktober 2022

Van Kessel Fruit blij met snellere en betere schoonmaak met stoom

Deze week neemt Innovi de redactie over. Het bedrijf  uit Vroomshoop laat een klant aan het woord om een eerlijk beeld te schetsen over hun duurzame reiniginsoplossingen. Teelt- en...

11 december 2025

FMNextGen bij Spectro: een middag vol lef, verhalen en verbinding

Op dinsdag 2 december was FMNextGen te gast bij Spectro in Oss. In het nieuwe, energie- en CO₂-neutrale hoofdkantoor, ontworpen naar de structuur van een zeepbel, verzamelden jonge ondernemers...

24 augustus 2023

Good Roll introduceert eigen ontwerp

Jouw zakelijke droom voor een eigen ontwerp toiletpapier kan uitkomen. 𝗧𝗵𝗲 𝗚𝗼𝗼𝗱 𝗥𝗼𝗹𝗹 maag het mogelijk.  Creative Lex Rijkers Meinen van The Hague’s Finest kon deze kans niet voorbij...

24 juli 2024

‘Panorama Mesdag’ wordt schoongemaakt

Panorama Mesdag in Den Haag wordt schoongemaakt en waar nodig gerestaureerd. Voor de onderhoudsbeurt van het grootste schilderij van Nederland zijn een kleine drie maanden uitgetrokken. Het museum blijft...

16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen.  De in het Veld groep is specialist...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...

17 december 2021

Bedankt!

De Facilitair Adviseurs van SBLplus hebben de kerstpakketten dit jaar persoonlijk bij de 200 medewerkers thuis afgegeven. “Om allen persoonlijk te bedanken voor hun geweldige inzet”, zo meldt het...