24 november 2023

#FILMFRIDAY: Gom vindt robots van toegevoegde waarde

Robotisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaakbranche. Gom weet dit en past dit toe. Een gloednieuwe video laat zien wat de visie van Gom op het gebied van robotisering is en hoe deze in de praktijk van toegevoegde waarde zijn.

 

Gom zet op meerdere locaties schoonmaakrobots in omdat deze van toegevoegde waarde zijn bij het schoonmaakonderhoud, als aanvulling op de inzet van de schoonmakers. De toegevoegde waarde ligt op het gebied van kwaliteit, verlichting van werkdruk of kostenbesparing.

Robots kunnen een deel van het zware of eentonige schoonmaakwerk overnemen van de schoonmaakmedewerkers. Deze medewerkers kunnen dan andere taken uitvoeren, wat prettig én efficiënt is. “De robot wordt onderdeel van het operationele team, zorgt voor verlichting van de werkdruk en draagt zo bij aan duurzame inzet en werkgeluk van onze collega’s.” Ook borgen ze de kwaliteit van de schoonmaak. Zo maakt Gom gebruik van robots die geschikt zijn voor het schoonmaken van krappe plekken of voor bijvoorbeeld het reinigen van zonnepanelen en desinfecteren van oppervlakten en ruimtes.

Uniek project
Dat Gom toekomst ziet in de toepassing van nog meer robots blijkt uit het feit dat het bedrijf in april 2023 met RoboHouse, Kleentec en Hilton Foods Holland een, zoals ze zelf zeggen, uniek project startte. In dit project werken ze met wetenschappers, schoonmakers, adviseurs en andere vakexperts aan een technologische oplossing, die schoonmaakwerkzaamheden fysiek minder zwaar en dus aangenamer maakt.

Video geeft inzicht
Gom is blij met de technologische ontwikkelingen binnen het bedrijf en  maakte er een nieuwe video over. Charlotte Morijn, Manager Performance Center van Gom, neemt de kijker mee in de visie van Gom op het gebied van robotisering. Ook komen verschillende collega’s en opdrachtgevers aan het woord die werken met robots, zoals LVNL en, Canisius Wilhelmina Ziekenhuis. En is er een gesprek met Gom’s Branchemanager Innovatie, Geoffrey Nouws, over de uitdagingen en de toekomst van robotisering.

Bekijk de video hier: Gom & robotisering: visie, ontwikkelingen en klantcases – YouTube


Wil jij ook een film of foto delen met de community van Schoonmaakjournaal.nl? Stuur deze naar [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 maart 2022

Blog: Plan van Aanpak

We weten allemaal dat het schoonmaakvak mensenwerk is. Deze week werd ik weer met de mijn neus op dit feit gedrukt. Een medewerkster was even ziek, maar ze dachten...

05 februari 2025

Francis combineert schoonmaak in Zeist met vrijwilligerswerk voor Ghana

Schoonmaker Francis (47) woont in Zeist en maakt via Biga Groep schoon bij scholengemeenschap De Breul. Hij komt uit Ghana en woont nu drie jaar in Nederland met zijn...

20 augustus 2023

#FAVORITES Vakantietip: plastic vissen in Amsterdam

Tot en met 3 september kun je met het hele gezin (7+) elke dinsdag en zondag gratis plasticvissen bij Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Zo draag je bij aan het...

20 februari 2022

Clean up that mess

Een storm laat altijd veel afval achter op de stranden. Net zoals sommige badgasten… Met het spel ‘Beach-cleaner’ moet iedere jutter zijn eigen stuk strand zo snel mogelijk schoon...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

18 mei 2022

Blog: Interclean op stoom ……

Een ieder die mij kent weet dat ik al ruim 30 jaar pro stoom ben. Ja ik heb al meerdere malen gesproken over het schoonmaken met stoom in mijn...

29 april 2022

TRU finalist Cleaning & Hygiene Awards

European Cleaning & Hygiene Awards is een grensoverschrijdende competitie voor professionals uit de schoonmaakindustrie. Verspreid over een aantal categorieën worden de allerbeste schoonmaak- en reinigingsbedrijven, alsook de producenten van...

02 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.” De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag...

27 juni 2023

“Vier inzichten over de toekomst van werk”

Gaat de opkomst van kunstmatige intelligentie en robotica zorgen voor een werkeloosheidsgolf, of hebben we straks juist een robot als collega? De redactie deelt de visie van Steven Dhondt,...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...