7 augustus 2025

Maak kennis met Achint Atwal als nieuw lid FMNextGen

Naast Ton Funke, Leslie Okyere en Ward van Zanten is ook Achint Atwal (Balans) dit jaar lid geworden van ons jongerenplatform FMNextGen. Een netwerk voor jonge professionals in de schoonmaak- en facilitaire branche. Om elkaar te ontmoeten, ideeën uit te wisselen, te bouwen aan de toekomst én gewoon voor de gezelligheid. Achint stelt zichzelf voor en vertelt waarom hij zich aansluit bij FMNextGen en wat hij met de andere jongeren in de branche wil bereiken.

Wie ben jij?
“Mijn naam is Achint Atwal. In 2010 werd ik eigenaar van Constant Dienstverlening en sinds 2017 ben ik eigenaar van Balans. Balans is een fullservice schoonmaakbedrijf met ruim 900 medewerkers. We zijn actief in uiteenlopende sectoren in heel Nederland. In mijn rol richt ik me primair op de groei van onze organisatie, het versterken van onze dienstverlening en het bouwen aan een hechte bedrijfscultuur.”

Wat vind je leuk aan werken bij Balans en in de schoonmaakbranche?

“Wat mij iedere dag motiveert is de dynamiek van de schoonmaakbranche en de zichtbare impact die we maken. Schoonmaak is een dienst waarvan je vrijwel altijd direct het resultaat ziet. Tegelijkertijd draait het volledig om mensen. Dat maakt het werk zowel uitdagend als waardevol. Bij Balans werken we met een team dat bereid is om voor elkaar en voor onze klanten tot het uiterste te gaan. Die betrokkenheid en die mentaliteit vormen wat mij betreft de kern van ons succes.”

Waarom ben je lid geworden van FMNextGen?

“Ik geloof sterk in de kracht van jonge professionals om de sector verder te brengen. Daarom sluit ik me graag aan bij FMNextGen. We staan voor grote uitdagingen: van personeelstekorten tot digitalisering en duurzaamheid. Maar juist die uitdagingen maken dit werk interessant. Door met andere jonge mensen in de branche in gesprek te gaan en ervaringen te delen, kunnen we elkaar versterken en sneller tot nieuwe oplossingen komen.”

Wat wil je samen met andere jongeren in de branche initiëren?
“Ik wil me inzetten om de branche aantrekkelijker te maken voor jong talent. Dat begint bij het beter zichtbaar maken van de kansen en de waarde van het vak. Daarnaast geloof ik in het delen van kennis over ondernemerschap, innovatie en leiderschap. Als we elkaar daarin versterken, zorgen we samen voor een branche die klaar is voor de toekomst én inspirerend is voor de volgende generatie.”

Lees hier ook meer over nieuwe leden Ward van Zanten, Ton Funke en Leslie Okyere.

En klik hier voor nog meer nieuws over de activiteiten van FMNextGen

FMNextGen wordt mede mogelijk gemaakt door NocoreInterclean en UL-Team.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 oktober 2025

#FAVORITES Van schoonmaakster tot superster

Van schoonmaakster naar superster. Wat een onvergetelijk moment op Amsterdam Business Forum: het optreden van Jay Bell. Een schoonmaakster uit Helsinki die bij toeval werd ontdekt door Hans-Peter Siefen...

19 december 2022

Hygienische omstandigheden, reistijd en contact met collega’s bepalen keuze voor werkplek

Wat zijn de bepalende factoren om thuis te werken of juist te kiezen voor de kantooromgeving? Onderzoeksbureau Ruigrok uit Amsterdam deed hier onderzoek naar in opdracht van Sodexo. Hygienische...

27 augustus 2025

Podcastserie Code Schoonmaak gaat van start: ‘Met Bert aan tafel’

Wat is kwaliteit van arbeid in de schoonmaak? Hoe ver reikt goed opdrachtgeverschap? En hoe bouw je een écht partnerschap tussen opdrachtgever, opdrachtnemer en schoonmaker? Onderwerpen die besproken gaan...

03 februari 2020

Blog: Jinek

“Ik moest direct aan Jinek denken”, reageerde een gewaardeerde relatie en doorgewinterde marketeer onlangs tijdens onze videomeeting op de nieuwe stap van Schoonmaakjournaal. “Waarom?”, vroeg ik. “Omdat de talkshow...

24 februari 2025

ISS Sustainability Day: duurzame verbinding aangaan

Op 4 februari 2025 was er in KAS Meeting in Woerden een dag lang  aandacht voor het mogelijk maken van transities, onder begeleiding van dagvoorzitter Kyrsa de Bruine van...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...

27 maart 2025

Save the date: Schoonmaak Vakdagen terug op 18 & 19 november 2025

De Schoonmaak Vakdagen keren in 2025 terug op 18 en 19 november 2025. Dit jaar vindt het vakevenement voor de schoonmaakbranche opnieuw plaats in de vertrouwde, centrale locatie Expo...

04 juli 2025

Waterheld Sueba Hammond (EW Facility Services) schittert in Nederlands Watermuseum

Bij EW Facility Services noemen ze schoonmakers naast schoonmaakhelden ook waterhelden. Eén van hen, Sueba Hammond, schittert deze zomer in het Nederlands Watermuseum naast andere waterhelden die Nederland waterland...

14 juni 2019

4e Dag van de Schoonmaker schenkt 96.000 schoonmakers vreugde  

Schoonmaak is van alle tijden. Maar De Dag van de Schoonmaker niet: de landelijke vakdag vieren we vandaag – 14 juni – voor de vierde keer. En met heel...

05 november 2024

𝗔𝗞 𝗦𝗰𝗵𝗼𝗼𝗻𝗺𝗮𝗮𝗸 𝗻𝗲𝗲𝗺𝘁 𝗝𝗢𝗞𝗢 𝗧𝗼𝘁𝗮𝗮𝗹𝗰𝗹𝗲𝗮𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗼𝘃𝗲𝗿

AK Schoonmaak neemt met ingang van 1 november 2024 JOKO TOTAALCLEANING uit Almelo over. Het gehele personeels- en klantenbestand, evenals alle huidige werkzaamheden van JOKO, verhuizen mee naar AK....