11 februari 2025

Laat je inspireren door Marcel Griffioen tijdens het FMNextGen tafeldiner op 2 april 2025

Na ons gesprek met Gaby Westelaken, één van de tafelheren van het FMNextGen tafeldiner op 2 april 2025, is het nu de beurt aan Marcel Griffioen. Marcel is partner bij Claassen, Moolenbeek & Partners. Zij zijn er voor ondernemers in het MKB en van MKB+ bedrijven en helpen hen met strategie, overname en financiering. Claassen, Moolenbeek & Partners bestaan al 40 jaar en de partners hebben veel kennis van zaken. Marcel deelt zijn ervaring en kennis tijdens het diner van FMNextGen op 2 april en zal de deelnemers tijdens het diner inspireren met zijn inzichten.

Claassen, Moolenbeek & Partners is een landelijk netwerk van adviseurs dat bedrijven al meer dan 40 jaar ondersteunt bij strategische vraagstukken, overnames en financiering. Marcel Griffioen is één van de partners, werkzaam op het kantoor in Utrecht. Zijn expertise ligt in het begeleiden van ondernemers in overnameposities met strategisch advies en het vinden van financieringsoplossingen, variërend van bankfinanciering tot alternatieve vormen van kapitaal, zoals vastgoedfinanciering, werkkapitaalfinanciering of andere vormen. “Mijn werk richt zich op het helpen van ondernemers met complexe vraagstukken, mkb- en mkb+-organisaties die strategisch en financieel advies nodig hebben.”
Tijdens het diner op 2 april deelt hij zijn kennis en ervaring over het navigeren door financiële uitdagingen en het versterken van jouw organisatie.

Wat vind je leuk aan je werk?
“Ik haal energie uit het in contact zijn met zowel ondernemers als adviseurs zoals juristen, fiscalisten en accountants. Samen zorgen we ervoor dat ondernemers concrete plannen kunnen maken om hun bedrijf te laten groeien, of dat nu door overnames of het optimaliseren van de financiering is. Het is een enorm afwisselende rol.”

Werken jullie met specifieke sectoren?
“Nee, we werken heel breed en maken geen onderscheid in sectoren. We hebben bijvoorbeeld ook ervaring met bedrijven in de schoonmaakbranche die willen groeien door overnames te doen. Veel schoonmaakbedrijven kunnen door de drukte en personeelskrapte niet al hun opdrachten aannemen en besluiten daarom te kijken naar overnamekandidaten.”

Met welke vragen kunnen jongeren bij jou terecht, ook op 2 april?
“Ik deel graag mijn adviezen voor ondernemers, zoals het belang van het goed beheren van je cashflow. Ik leg uit hoe je niet alleen naar je winst- en verliesrekening moet kijken, maar ook naar de stromen die je organisatie doorkruisen. En kan je organisatie een overname aan? Je kunt hard gaan met je bedrijf, maar kijk ook in de achteruitkijkspiegel: ben jij er klaar voor, en zijn jouw medewerkers en organisatie dat ook? Ik geef een inkijkje in de verschillende oplossingen die er zijn om te groeien, zoals werkkapitaalfinanciering, en leg uit dat er meer manieren zijn om te groeien dan vaak bekend is.
We begeleiden ook startups die wel starten als zzp’er maar als doel hebben om ondernemer met personeel te willen worden. Naast vragen over financiering en overnames, beantwoord ik ook graag vragen over strategie en hoe je waarde toevoegt aan je onderneming. Hoe ga je om met je cijfers en organisatie? Dit is een breed veld, en ik deel graag mijn kennis om ondernemers verder te helpen.”

Heb jij een vraag aan Marcel? Wil jij van zijn kennis & ervaring leren?
Meld je dan aan voor het diner van FMNextGen op 2 april en stuur een email naar [email protected] om je plek te reserveren. Wees er snel bij, want VOL = VOL!
Lees hier welke sprekers er op 2 april nog meer bij zijn.

Praktische info:
Wanneer: Woensdag 2 april 2025
Tijd: 16.00 uur start
Waar: UL-Team, Anthonie van Diemenstraat 19, Culemborg
Kosten: Gratis voor de leden van FMNextGen. Niet-leden betalen €47,50. Word je alsnog lid, dan verrekenen we dit bedrag met het lidmaatschap.
UL-Team is supporter van FMNextGen, net als Nocore en Interclean.
Wil je meer lezen over FMNextGen? Klik hier!

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 december 2019

CNV onderzoek naar rouw op het werk: meer dan 50% werkgevers heeft (bijna) geen begrip

Werknemers die te maken krijgen met een ingrijpend verlies, hebben vaak veel moeite om weer op een goede manier terug aan het werk te komen. De houding van de...

10 mei 2019

#filmFriday Greenspeed tips voor meer werkplezier

“We zijn crazy about cleaning en willen de mensen om ons heen hierin meenemen”, vertelt Floor Loos, marketing manager bij Greenspeed International. “Daarom bieden we een totaalconcept aan van innovatieve en effectieve schoonmaakoplossingen...

06 december 2023

CSU en Museon-Omniversum werken aan schonere planeet

Sinds 1 september is CSU de nieuwe schoonmaakpartner van Museon-Omniversum. CSU gaat in het museum en grootbeeldfilmtheater aan de slag om beide gebouwen met minimale milieubelasting fris en schoon...

12 november 2023

#Favorites Kärcher veegmachines in muzikale videoclip

“Een kleine acht weken geleden kregen wij de vraag vanuit WILLEMSKANTINE of wij wilde meewerken aan een videoclip voor een uniek muzikaal project”, vertelt Jop Kuster, marketingmanager van Kärcher. Die...

11 mei 2020

Sebastiaan van der Vinne (Leviy): “Corona forceert volgende, magische stap in schoonmaak”

“De afgelopen jaren is de positie van de schoonmaker in Nederland in veel opzichten sterk verbeterd. Ik ben er ook van overtuigd dat het grote merendeel van de schoonmaakbedrijven...

21 november 2024

Organisatie en exposanten blikken terug op Schoonmaak Vakdagen

Op 5 en 6 november 2024 vonden de Schoonmaak Vakdagen voor de zesde keer plaats. Met een diverse groep exposanten, een gevarieerd kennisprogramma, twee glazenwassers wedstrijden én een enthousiast...

10 september 2025

Webinar Prinsjesdag 2025 op 17 september

De derde dinsdag van september staat alweer bijna voor de deur. Oftewel: op 16 september is het Prinsjesdag 2025, en dat betekent dat het demissionaire kabinet het Belastingplan voor...

21 augustus 2025

Webinar Ontdek de Schoonmaak op 23 september: Bereik je doelgroep met online ads

Eerder dit jaar organiseerde Ontdek de Schoonmaak al twee webinars over het schrijven van betere vacatureteksten en meer inzicht in data. Met succes. Er was veel belangstelling en deelname....

20 september 2022

‘Sell the experience’

Drie inspiratietalks inspireerden de leden van FM NextGen tijdens hun event op 15 september jl. Met uitspraken zoals ‘Iedereen is sales’ en Sell the experience’ die tijdens de rondleiding...

05 augustus 2025

Arbeidsmarkt blijft krap, aantal banen neemt toe. Hoe kom je toch aan goed personeel?

In het 2e kwartaal van 2025 is het aantal vacatures gedaald met 7.000 en het aantal werklozen met 4.000. De arbeidsmarkt blijft daarmee krap: per 100 werklozen zijn er...