23 maart 2022

Captains of Cleaning ‘Familiebedrijven’

Kijk donderdag 24 maart om 10.00 uur naar de nieuwe aflevering van Captains of Cleaning. Met als centraal aandachtspunt deze keer de kracht van het familiebedrijf.

Hóe belangrijk zijn familiebedrijven in de wereld van de schoonmaak- en hospitality? Hoe bestuur je een bedrijf wat is grootgemaakt door je familie? En sta je samen ook echt sterker? Presentator Rens de Jong gaat hierover in gesprek met vier familiebedrijven. We stellen er alvast drie aan jullie voor:

Stefan De Loos is onderaan de ladder begonnen bij Vesto en kreeg bijna twintig jaar geleden de kans om het over te nemen. Nu runt hij Vesto samen met zijn vrouw Sandra de Loos, en is er meer familie bij de organisatie betrokken.

Nancy Hommerson is Operationeel Directeur bij Hommerson Schoonmaakbedrijf. Samen met haar broer Richard Hommerson heeft ze het bedrijf van haar ouders overgenomen. Iets waarvan ze eerst nooit had gedacht dat ze dat zou doen.

Robert Pepelnar runt samen met zijn zwager Michel Heuvelman het Schoonmaakbedrijf Heuvelman B.V. Hij zit nu alweer bijna dertig jaar in het management.

Familiebedrijven zijn er in de schoonmaakbranche veel. Schoonmaakjournaal maakte al eerder een interviewserie met onder meer Total Cleaning Products, Pollet, Salubris en de bij Captains of Cleaning aan tafel zittende familie Hommerson.

Klik hier om de uitzending van Captains of Cleaning te volgen

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 december 2023

#FotoFriday 𝟭𝟮,𝟱 jaar ‘Henkweer’ bij het Bonhoeffer College

De collega’s van Breedweer Facilitaire Diensten verrassten ‘hun’ Henk met het vieren van zijn 12,5 jarig jubileum. Al die jaren verzorgde hij het schoonmaakonderhoud bij het Bonhoeffercollege Castricum. Van...

05 juni 2023

Belinda Dekkers (UL-Team): “We zijn allemaal een radartje in het grotere geheel”

Jongeren zijn hard nodig voor bedrijven, maar in de praktijk blijkt het nog niet makkelijk om ze aan te trekken en te behouden. Belinda Dekkers, mededirecteur van opleidings- en...

20 april 2022

GRIP Facility en CleanJack brengen digitalisering samen naar een hoger plan

Hoe mooi is het als twee automatiseerders in facilitaire dienstverlening samen mogen werken aan hetzelfde project bij een grote opdrachtgever. En als partijen dan ontdekken dat door systemen te...

11 januari 2023

“Iets voor de nabestaanden kunnen betekenen, geeft veel voldoening”

Twintig jaar geleden richtte Maurits Knegt het schoonmaakbedrijf Knegt Dienstverlening op nadat hij bij zijn werkgever was weggegaan. Het mondde uiteindelijk uit in een in sterfgevallen gespecialiseerde onderneming, waarover...

07 augustus 2023

Let’s go to CMS Berlin

Na de vakantie kan jouw volgende trip die naar Berlijn zijn. Daar vindt van 19 tot en met 22 september weer de CMS plaats. Een vakbeurs waar je als...

06 mei 2022

Marjolein Klösters 5 jaar bij Nocore

Marjolein Klosters was op 1 mei jongstleden vijf jaar in dienst bij Nocore. Uiteraard hebben haar collega’s haar in het ‘zonnetje’ gezet. “Van harte gefeliciteerd Marjolein, we zijn heel...

09 juli 2024

Overname Militex door Spectro

Per 5 juli 2024 heeft Spectro B.V. de klantportfolio, recepturen, voorraden, merknamen en orderportefeuille van Militex Development and Manufacturing B.V. en Militex Sales B.V. overgenomen. Rijk verleden De families...

10 december 2025

Primeur: LOK Facilitair ontvangt eerste label Ondernemen met impact

Lok Facilitair heeft als eerste organisatie in Woerden het label Ondernemen met Impact ontvangen. Het schoonmaakbedrijf krijgt de erkenning voor de manier waarop het professionele dienstverlening koppelt aan sociale...

31 maart 2022

Groeiende groep werknemers zoekt werk dichter bij huis

De hoge brandstofprijzen, in combinatie met een ontoereikende reiskostenvergoeding, zorgen voor problemen bij grote groepen werknemers. CNV Vakmensen heeft hier afgelopen weken honderden signalen over gekregen van leden. Een...

21 juni 2023

Blog: Is dat meten wel zo ‘smart’?

De afgelopen decennia heeft onze sector een flinke groei gezien van allerlei meetsystemen. In eerste instantie gericht op de technische kwaliteit van de dienstverlening, daarna op tevredenheid van de...