Blog: Schoonmakers, we kunnen niet zonder jullie
Ik ben oprecht blij dat je er bent vandaag; een welgemeend compliment, dat belangrijk is voor de helden die onze branche maken: de schoonmakers. Oprechte, welverdiende complimenten gunnen we alle schoonmakers in dienst of eigen dienst, in de thuiszorg of specialistische reiniging. Want zij verdienen het om in het zonnetje te worden gezet!
Met de complimentenestafette trekken we een sprintje naar De Dag van de Schoonmaker, op woensdag 15 juni. #hoedan? Door het op de socials ‘lekker’ te laten regenen. In deze tijd van droogte – in de natuur en op de #arbeidsmarkt – is regen heeeeeeel belangrijk.
Een #compliment geven geeft een voldaan gevoel. Voor de ontvanger en de gever. Je bent heel waardevol. Jouw plezier in het werk, werkt aanstekelijk. Gelukkig zijn er mensen zoals jij. Het zijn enkele van de complimentenestafette die in april van start is gegaan en waarmee schoonmaakondernemers 7 medewerkers kunnen #taggen. Waarom zeven? Op woensdag 15 juni 2022 vieren we de 7e editie van De Dag van de Schoonmaker. Dé dag van het jaar waarin we de zon laten schijnen over de basis van onze branche, onze leef- en werkomgeving, onze wereld, onze toekomst. Want waar zijn we zonder schoonmaak? Zonder hygiëne? Zonder infectiepreventie? Zonder beleving? Zonder #hospitality?
Een sprintje trekken met een prachtig elftal aan #tegeltjeswijsheid. #hoezo tegeltjeswijsheid? Tja, het is een clichématige levenswijsheid, zoals we die vaak op Delftsblauwe wandtegeltjes aantreffen. Die wijsheid zetten we dit jaar krachtig in, want wie beseft zich hoe belangrijk schoonmaak is? Dat we niet zonder schoonmaker, specialistisch reiniger of vuilnisman kunnen? De staking van de vuilnismannen destijds in New York (1968)* bewees het toen al: de staking werd verboden, want vuilnismannen zijn onmisbaar, omdat geen vuilnis ophalen te gevaarlijk voor de volksgezondheid was, is en blijft.
Dus…
Wat moet ik zonder jou? Ook die tegeltjeswijsheid komt binnenkort voorbij.
Logisch toch? De missie van De Dag van de Schoonmaker: Bedankt, jij maakt het verschil!
Petra de Bruin
enthousiaste marketeer met schoonmaakhart
* Bron: De Correspondent: waarom vuilnismannen meer verdienen dan bankiers