24 maart 2025

Bflex Cleaning hanteert al 25 jaar dagschoonmaak

“Het is precies 25 jaar geleden dat ik Bflex Cleaning BV begon”, vertelt Nasima el Bachiri -Ouamar. Al snel ontdekte ze dat avond­schoonmaak allesbehalve praktisch was. Dat het lastig was om serieus en toegewijd personeel te vinden. Dat er weinig binding met collega’s was. En dat schoonmakers vaak onterecht de schuld kregen als er iets ‘kwijt’ was. “Vanaf dat moment ben ik mij gaan inzetten voor dagschoonmaak.” 

Nasima el Bachiri -Ouamar erkent dat het inzetten van dagschoonmaak niet altijd makkelijk was. Toch is ze door de jaren heen altijd achter deze inzet blijven staan. “Nu – 25 jaar later – is het mooi om te zien dat de sector dagschoonmaak omarmt. Samen met onze brancheorganisatie Schoonmakend Nederland , waar ik trots bestuurslid van ben, blijven we ons inzetten om dagschoonmaak als norm te maken.”

De voordelen van dagschoonmaak
Om haar streven naar dagschoonmaak als norm te benadrukken, benoemt Nasima de voordelen van dagschoonmaak:

✔ Betere werk-privébalans: Geen late diensten, maar werktijden die beter passen bij het leven van schoonmakers.
✔ Meer waardering & samenwerking: Direct contact met collega’s en klanten verhoogt respect en betrokkenheid.
✔ Een oplossing voor de arbeidsmarktkrapte: Overdag werken betekent beter OV en stabielere banen.
✔ Meer duurzaamheid: Minder energieverbruik omdat kantoren niet onnodig verlicht en verwarmd hoeven te worden.

Voordelen die zij ook noemt in het artikel in het Financieele Dagblad:

 

Lees ook dit interview met Angel Nellen van Nellen Schoonmaakdiensten over het hanteren van dagschoonmaak als norm: Schoonmaken kan prima overdag, ook op kantoren
In februari 2025 sprak hij er ook over in de podcast Glans van Schoonmakend Nederland. Klik hier.

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 december 2018

Digitale doolhof (4): CleanJack: “digitalisering is in moderne schoonmaakpraktijk niet meer weg te denken”

Hoe helpt CleanJack schoonmaakbedrijven met het digitaliseren en analyseren van gegevens? Wat levert het op? In onze serie Digitale doolhof komen een reeks ontwikkelaars en dienstverleners in digitalisering en...

11 februari 2022

‘Back to the future’: een reis met de (schoonmaak)mens centraal

Met deze drie vragen maken we de reis ‘Back to the future’: (1) Wat deed je toen en wat doe je nu? (2) Wat heeft de branche in deze...

18 september 2024

Maak elke ruimte Crohill fris

Crohill wil de schoonmaakbranche verduurzamen. Met haar concepten Crohill slimmer schoon en Crohill schoner schoon maakt het bedrijf het werk voor schoonmakers lichter, makkelijker en duurzamer. Nu ook met...

30 april 2019

Uitnodiging voor schoonmaakbedrijven: Newmatic Future Friday

Op vrijdag 10 mei zijn schoonmaakbedrijven van harte welkom bij Numatic voor een blik op de toekomst, een duurzame toekomst. De producent in reinigingsmachines, – materialen en – middelen...

31 oktober 2023

Doe je mee met de pilotversie van het Factos Vloerpaspoort?

Wat als je als de facilitaire dienst van een scholengroep in het primair onderwijs de voordelen ziet van Vloerpaspoort? Dan is de vraag ´wat kost het?´ zo ongeveer de...

04 december 2023

Te weinig salaris en pensioengeld voor schoonmakers op Vakantiepark Veluwse Hoevegaerde

Schoonmakers krijgen te weinig salaris en missen pensioengeld op Vakantiepark Veluwse Hoevegaerde Uit onderzoek van CNV Vakmensen blijkt dat de schoonmakers op Vakantiepark Veluwse Hoevegaerde in Putten worden gedupeert,...

18 november 2022

Saakje 12,5 jaar bij Nivo

Saakje de Jong is al 12,5 jaar in dienst bij Nivo. Van harte gefeliciteerd! Eigenlijk werkt Saakje al veel langer in de schoonmaak, op het huidige pand zelfs al...

22 april 2022

Team Interclean

Team Interclean is er -bijna- klaar voor. Nello Paloni, Frennie Reijnders, Vanessa Jager, Dominique Coronel, Tessa Meijer, Monique Olijhoek, Robert Stelling, Marleen Meis, Dorien Sibbel, Marit Vorstman, Aleid Roosegaarde...

23 november 2021

Hoe gaaf is dit?!

De buitendienst van VvE schoonmaak verzorgde de glasbewassing bij een appartementencomplex. Eén van de bewoners trakteerde hen daarna op deze lekkernij. De verrassing werd door de medewerkers ontvangen als ‘fantastische...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...