1 februari 2024

Nellen: “Schoonmaken kan prima overdag, zeker ook kantoren”

Eigenaar Nellen Schoonmaakdiensten denkt nog graag als een schoonmaker: ‘Schoonmaken kan prima overdag, zeker ook kantoren’. Het Algemeen Dagblad publiceerde op 24 januari dit artikel over Angel Nellen, eigenaar van Nellen Schoonmaakdiensten in Nuland. Een verhaal over hoe hij in het familiebedrijf terechtkwam, het bedrijf van zijn ouders overnam en liet groeien. Door vooral te blijven denken als schoonmaker.

Journalist Wouter ter Haar begint het artikel met een korte beschrijving: “Met een ladder op het dak en een emmertje sop aan het stuur gingen zijn ouders destijds als schoonmakers op pad. Inmiddels leidt Angel Nellen het familiebedrijf Nellen Schoonmaakdiensten in Nuland. Hij realiseerde flinke groei. En is op overnamepad.”
Om vervolgens in te gaan op hoe Angel Nellen opdrachtgevers voor zich weet te winnen: “Ik ben weliswaar eigenaar van het schoonmaakbedrijf, maar ik denk nog steeds graag als een schoonmaker. Dat werkt eigenlijk heel goed.”

Het artikel beschrijft hoe Angel in 2013 het familiebedrijf van zijn vader overnam, die zelf in 1979 was gestart. Over hoe het gevoel van vakantiebaantje ‘serious business’ werd. Hij wist breidde het aantal opdrachten uit: “In mijn begintijd hadden we enkele tientallen opdrachtgevers. Nu ruim 650 op zo’n 2000 verschillende locaties.” Om deze locaties schoon te kunnen maken waren meer mensen nodig: “Bij de overname werkten er zo’n 100 mensen een paar uurtjes, nu zijn er ruim 145 mensen in vaste dienst en die hebben allemaal contracten van zo’n dertig uur.” Het werkgebied is in heel Nederland, waar gewenst samen met andere bedrijven, die ook wel uitmonden in overnames. Voor de toekomst sluit Angel nieuwe overnames niet uit: ‘Nellen ziet volop kans om de activiteiten in de regio Zutphen en Deventer verder uit te breiden. Hij sluit op termijn verdere overnames niet uit. “Er zijn meer schoonmaakbedrijven te koop. Maar we willen eerst deze goed inpassen.”

Angel laat weten zich hard te maken voor vernieuwingen in de branche, zoals overdag schoonmaken. Hij doet dit in goed overleg met opdrachtgevers, want het is, zoals hij zegt: “Veel beter voor mijn mensen ook. Die hebben nu gewoon een volledige baan, met een keurig salaris en ze hoeven niet meer bij nacht en ontij op pad.” 
Hij besluit het interview met: “Ik wil het vooral anders – beter – gaan doen. Daar profiteren onze mensen, maar uiteindelijk het hele bedrijf van. Schoonmaken wordt er leuker door.”

Klik hier om het volledige artikel te lezen: 

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 februari 2019

2019 het jaar van het Digitale Doolhof: wat schiet de schoonmaak hiermee op?

Volgens trendwatchers Lieke en Richard Lamb wordt 2019 het jaar van het Digitale Doolhof. Er komen steeds meer digitale verplichtingen, voor ons als personen en voor bedrijven. De controle...

20 augustus 2024

Zomer-sport-serie (4): Doorwerken, hard sporten en mooie doelen behalen

In de schoonmaakbranche wordt hard gewerkt. Vooral omdat deze wereld zich laat zien als professioneel en de wil heeft om alles tot in de puntjes te regelen. Het doorzettingsvermogen,...

15 februari 2024

Diversiteit leidt niet tot betere prestaties…..maar inclusie wel!

Wetenschappelijk onderzoek laat zien wat voor soort maatregelen meer en minder succesvol zijn om verschillende groepen mensen in organisaties tot hun recht te laten komen. Aangetoond wordt hoe van...

22 november 2023

FMNextGen op Schoonmaak Vakdagen: de innovatiekracht van techniek

Op de Schoonmaak Vakdagen zijn er ieder jaar weer innovaties bij de stands van exposanten te ontdekken. Ook bij het event van FMNextGen, de jongerencommunity tot veertig jaar van...

18 augustus 2022

Breedweer strijdt voor behoud werk schoonmakers

De schoonmaak-cao beschermt schoonmakers tegen verlies van werk bij overname van een opdracht door een nieuwe partij. Bij de OMO-scholen In Boxtel gaat het helaas anders. De schoonmaak van...

29 september 2025

ISS lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’

ISS Facility Services Nederland introduceert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met de campagne wil ISS haar merkbekendheid vergroten en laten zien...

11 mei 2022

Bert van Boggelen nieuwe voorzitter van Code Schoonmaak

Per 1 juni treedt Bert van Boggelen aan als nieuwe voorzitter van de Code Schoonmaak. Hij volgt in deze functie Kees Blokland op. Blokland is voorzitter vanaf het eerste...

31 mei 2024

Filmserie finalisten Schoonmaker van het Jaar verkiezing

Het is bijna zover: op dinsdag 18 juni 2024 vindt het Schoonmaker van het Jaar-verkiezingsfeest plaats met als thema Let’s shine. De finalisten schitteren nu al in hun eigen...

11 januari 2022

Acht socialmedia-trends voor de schoonmaakbranche

Korte filmpjes op TikTok, adverteren op Facebook of toch maar video’s maken op Youtube? De mogelijkheden op het gebied van online marketing via sociale media vliegen je om de...

05 december 2018

Numatic sluit Hetty jubileumactie af met donatie aan Pink Ribbon

We vieren vandaag, 5 december 2018, de verjaardag van Sinterklaas. Een dag dat velen worden verblijd met kadootjes. Numatic is geen Sinterklaas, maar geeft wel een mooi kado weg...