1 februari 2024

Nellen: “Schoonmaken kan prima overdag, zeker ook kantoren”

Eigenaar Nellen Schoonmaakdiensten denkt nog graag als een schoonmaker: ‘Schoonmaken kan prima overdag, zeker ook kantoren’. Het Algemeen Dagblad publiceerde op 24 januari dit artikel over Angel Nellen, eigenaar van Nellen Schoonmaakdiensten in Nuland. Een verhaal over hoe hij in het familiebedrijf terechtkwam, het bedrijf van zijn ouders overnam en liet groeien. Door vooral te blijven denken als schoonmaker.

Journalist Wouter ter Haar begint het artikel met een korte beschrijving: “Met een ladder op het dak en een emmertje sop aan het stuur gingen zijn ouders destijds als schoonmakers op pad. Inmiddels leidt Angel Nellen het familiebedrijf Nellen Schoonmaakdiensten in Nuland. Hij realiseerde flinke groei. En is op overnamepad.”
Om vervolgens in te gaan op hoe Angel Nellen opdrachtgevers voor zich weet te winnen: “Ik ben weliswaar eigenaar van het schoonmaakbedrijf, maar ik denk nog steeds graag als een schoonmaker. Dat werkt eigenlijk heel goed.”

Het artikel beschrijft hoe Angel in 2013 het familiebedrijf van zijn vader overnam, die zelf in 1979 was gestart. Over hoe het gevoel van vakantiebaantje ‘serious business’ werd. Hij wist breidde het aantal opdrachten uit: “In mijn begintijd hadden we enkele tientallen opdrachtgevers. Nu ruim 650 op zo’n 2000 verschillende locaties.” Om deze locaties schoon te kunnen maken waren meer mensen nodig: “Bij de overname werkten er zo’n 100 mensen een paar uurtjes, nu zijn er ruim 145 mensen in vaste dienst en die hebben allemaal contracten van zo’n dertig uur.” Het werkgebied is in heel Nederland, waar gewenst samen met andere bedrijven, die ook wel uitmonden in overnames. Voor de toekomst sluit Angel nieuwe overnames niet uit: ‘Nellen ziet volop kans om de activiteiten in de regio Zutphen en Deventer verder uit te breiden. Hij sluit op termijn verdere overnames niet uit. “Er zijn meer schoonmaakbedrijven te koop. Maar we willen eerst deze goed inpassen.”

Angel laat weten zich hard te maken voor vernieuwingen in de branche, zoals overdag schoonmaken. Hij doet dit in goed overleg met opdrachtgevers, want het is, zoals hij zegt: “Veel beter voor mijn mensen ook. Die hebben nu gewoon een volledige baan, met een keurig salaris en ze hoeven niet meer bij nacht en ontij op pad.” 
Hij besluit het interview met: “Ik wil het vooral anders – beter – gaan doen. Daar profiteren onze mensen, maar uiteindelijk het hele bedrijf van. Schoonmaken wordt er leuker door.”

Klik hier om het volledige artikel te lezen: 

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 juni 2025

Sopstage Tweede Kamerleden: ‘Zien, ruiken en ervaren’

Rob Rommelse, directeur Schoonmakend Nederland, liep op 13 juni 2025 mee met de Tweede Kamerlid Mariëtte Patijn tijdens een sopstage bij ISS Facility Services Nederland. Om haar het vak...

26 mei 2025

Nieuwe rol voor Joost Claessens bij The Good Roll

Joost Claessens is de nieuwe Managing Director van The Good Roll. Met zijn achtergrond in e-commerce, merkstrategie en duurzame FMCG krijgt hij de eind verantwoordelijkheid over de verdere groei...

04 november 2021

Gemakkelijk rapportages en analyses maken met i8

“Een schoonmaakbedrijf wil snel inzicht en overzicht in de eigen data hebben. Dat bieden wij met onze software. Een programma waarmee iedereen kan werken.” John de Jong van i8,...

12 maart 2022

Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger vrij

Het Nederlandse duurzame zeepmerk Seepje heeft de receptuur van haar volledig natuurlijke allesreiniger kosteloos via een paginagrote advertentie in de Volkskrant vrijgegeven aan haar concurrenten, en wil zo de...

11 april 2025

Monica viert 12,5 jaar bij Schoonkantoor.nl

Schoonkantoor.nl zet Monica in het zonnetje omdat zij al 12,5 jaar bij het bedrijf werkt. Van harte gefeliciteerd! Volgens het team van Schoonkantoor.nl is Monica als trouble shooter  echt...

14 oktober 2025

Jubilarissen in schoonmaakland (4): Chantal van Amerongen (Raggers): “Doe wat je belooft en doe het goed, die mentaliteit zit al sinds 1935 in ons DNA”

In 2025 vieren opvallend veel bedrijven jubileum. Wij delen hun verhalen, over de eerste klus, tot de mensen die het verschil maken en de unieke visie die een organisatie...

12 januari 2022

Ook leden FNV Schoonmaak akkoord met cao-voorstel

Een massale meerderheid van 95,3% van de leden van FNV Schoonmaak heeft het principeakkoord over de nieuwe cao goedgekeurd. Daarmee kunnen de onderhandelaars met een breed mandaat terug naar...

20 april 2023

CSU, Tzorg en Zizo tekenen als eerste schoonmaak- en thuiszorgorganisatie het klimaatakkoord

CSU, Tzorg en Zizo hebben zich samen met negen andere vooraanstaande Nederlandse bedrijven aangesloten bij het klimaatakkoord van Parijs. Vandaag verklaarden alle aanwezige CEO’s met hun handtekening officieel de...

15 mei 2023

De NVWA spreekt op Hygieneforum over risico-gestuurd toezicht & het belang van hygiëne in de voedselindustrie

Bernadette Ossendorp is nu ruim een half jaar werkzaam bij de NVWA. In haar rol als Chief Food Safety Officer is zij verantwoordelijk voor het optimaal inzetten van de...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...