17 februari 2020

Consensus zet magische standaard in schoonmaak voort als Enozopro

Consensus Group introduceerde afgelopen jaar de nieuwe standaard in schoonmaak: de Hygeia SB100. De magische sprayflacon die watergedragen ozon genereert, is inmiddels uitgegroeid tot een welbekend fenomeen op de schoonmaakmarkt. Nu laat Consensus Group de naam Hygeia achterwege en gaan ze verder met de naam EnozoPro.

 “De Hygeia SB100 heet vanaf nu EnozoPro SB100“, laat Consensus weten. Met deze weldoordachte beslissing betreedt de importeur opnieuw de Europese markt. “Met EnozoPro als naam borduren we voort op onze nieuwe standaard in schoonmaak.” vertelt algemeen directeur Frank Laurentius.

Filosofie
Vanuit de filosofie Hygiëne en Health is Consensus Group altijd op zoek naar innovatieve en gezondere schoonmaakoplossingen. “De ozon-genererende sprayflacon is een van onze gamechangers, die voldoet aan onze eisen wat betreft innovatieve en meer verantwoorde schoonmaakoplossingen. De naam Hygeia zei niet zo veel over de inhoud van het product. Enozo, oftewel ozone achterstevoren geschreven, sluit bet

er aan bij onze visie. Met Enozo willen we het accent leggen op de ozon die de fles genereert. Want dat watergedragen ozon een prima alternatief is voor alledaagse reinigingsmiddelen, is uiteindelijk de belangrijkste factor.”

“Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept”

Verantwoordelijkheid voor bewustwording
“Men weet veelal niet eens dat watergedragen ozon een prima alternatief is”, voegt Rob Boele, mede-directielid van Consensus Group toe. “Ik vind dat wij als importeur de verantwoordelijkheid hebben ook de markt het stukje scholing en affiniteit met ozon aan te bieden. Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept. We zijn gewend aan het huidige schoonmaakaanbod maar door het gebruik van de sprayflacon zijn veel van deze chemicaliën, geuren of kleurstoffen verleden tijd. Wij vinden dat EnozoPro beter is voor mens, milieu en portemonnee maar we moeten de markt ook de kans geven om te wennen aan deze nieuwe schoonmaakmethode. Daarom bieden we de demonstraties aan. Mensen willen eerst zien en dan geloven. Dat een oppervlakte in 30 seconden met enkel gesanitized kan worden is vaak nog gewoon een beetje onwerkelijk en dat is begrijpelijk.”

Op Enozo-Xperience: “seeing is believing”

Hoe schoon kan schoon zijn
Wie kennis wil maken met EnozoPro, kan een Enozo-Xperience bij Consensus Group aanvragen. Tijdens deze demonstratie maakt u kennis met de werking van watergedragen ozon, de geschiedenis van de gepatenteerde sprayflacon, maar ook komen al de certificeringen die EnozoPro rijk is ter sprake.

Het allerbelangrijkste blijft het uitvoeren van de proeven die u aantonen hoe schoon schoon kan zijn. Julian Laurentius, junior assistent, is een van de medewerkers die de demonstraties begeleidt. Hij vertelt: “De ervaring leert ons dat men het product in eerste instantie als een Tellsell sprookje ziet. Maar na het bijwonen van een demonstratie en het uitvoeren van de schoonmaaktesten krijgt men een totaal nieuw beeld van de fles en ziet men al snel mogelijkheden. Seeing is believing en daarom zijn wij enthousiast om mensen kennis te laten maken met onze nieuwe standaard in schoonmaak!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 januari 2024

Reinigingsmachinespecialist Metech onderdeel van BOMA-groep

BOMA neemt, via haar moederbedrijf PFS Group, het Nederlandse ‘Metech Sweepers & Scrubbers BV’ over. Metech focust al 19 jaar op de verkoop, de verhuur en het onderhoud van...

19 december 2019

Herman Busch over succes nieuwe koers Hago Zorg: “We ademen steeds meer zorg uit”

“Toen Hago in 1967 bij onze eerste zorgorganisatie ging schoonmaken, deden we dat omdat de zorg bijzondere aandacht verdient. Niet alleen vanwege het grote belang van hygiëne en de...

31 januari 2020

De koplopers van januari op Schoonmaakjournaal

Een strakke en veelzijdige start van het nieuwe decennium, jaar en marketing. Met het 6e FM Next Generation event op de Horecava in Amsterdam, de 22e Vakbeurs Facilitair in...

03 december 2018

Top 7 november meest gelezen en gezien op Schoonmaakjournaal

Onze derde innovatietafel in 2018 over het kantoorloze schoonmaakbedrijf,  diverse exclusieve interviews, events van BOMA, AWOG, NVZ, FMGezondheidszorg, Greenspeed, OSB en ISSA, maar ook blogs, Sams vierde vlog en...

22 april 2024

Lage-inkomensvoordeel voor werkgevers vervalt per 1 januari 2025

Vanaf volgend jaar vervalt de tegemoetkoming die werkgevers kunnen krijgen voor werknemers met een laag inkomen. De Eerste Kamer heeft op 16 april jl. ingestemd met het wetsvoorstel van...

24 januari 2023

Circle K en One Hundred Restrooms toekomstig partners toiletbeleving in Zweden

Circle K en One Hundred restrooms slaan de handen ineen om de beste toiletervaring te bieden bij tankstations van Circle K langs de snelweg in Zweden. Hygiëne, gezondheid en...

12 februari 2019

RAS nieuws over herexamen en bijdragen in opleidingskosten

In haar e-zine van 8 februari kondigt RAS dit nieuws over de kosten voor herexamen en opleidingsbijdragen aan. Vanaf 1 januari 2019 neemt de RAS ook de kosten voor...

20 augustus 2019

Directieleden Charles Vinke en Hans van Leeuwen vertrekken bij Asito

Met ingang van 1 november 2019 legt Charles Vinke zijn functie als algemeen directeur van Asito neer. Zijn taken zullen worden overgenomen door de overige directieleden. Per 1 september...

27 januari 2023

#VacatureVrijdag Kom werken bij Interclean Amsterdam & China

Wil jij helpen de internationale vakbeurzen Interclean Amsterdam en Interclean China verder uit te bouwen? Kom dan bij RAI Amsterdam werken als Exhibition Manager en wordt organisatorisch, conceptueel en...

02 november 2022

Diversiteit bij Captains of Cleaning op 10 november

Er is meer bewustzijn over diversiteit en inclusie nodig in de wereld van hygiëne/schoonmaak en in de facilitaire dienstverlening. Dat stellen steeds meer bedrijven vast. Maar hoe bewerkstelligen we...