17 februari 2020

Consensus zet magische standaard in schoonmaak voort als Enozopro

Consensus Group introduceerde afgelopen jaar de nieuwe standaard in schoonmaak: de Hygeia SB100. De magische sprayflacon die watergedragen ozon genereert, is inmiddels uitgegroeid tot een welbekend fenomeen op de schoonmaakmarkt. Nu laat Consensus Group de naam Hygeia achterwege en gaan ze verder met de naam EnozoPro.

 “De Hygeia SB100 heet vanaf nu EnozoPro SB100“, laat Consensus weten. Met deze weldoordachte beslissing betreedt de importeur opnieuw de Europese markt. “Met EnozoPro als naam borduren we voort op onze nieuwe standaard in schoonmaak.” vertelt algemeen directeur Frank Laurentius.

Filosofie
Vanuit de filosofie Hygiëne en Health is Consensus Group altijd op zoek naar innovatieve en gezondere schoonmaakoplossingen. “De ozon-genererende sprayflacon is een van onze gamechangers, die voldoet aan onze eisen wat betreft innovatieve en meer verantwoorde schoonmaakoplossingen. De naam Hygeia zei niet zo veel over de inhoud van het product. Enozo, oftewel ozone achterstevoren geschreven, sluit bet

er aan bij onze visie. Met Enozo willen we het accent leggen op de ozon die de fles genereert. Want dat watergedragen ozon een prima alternatief is voor alledaagse reinigingsmiddelen, is uiteindelijk de belangrijkste factor.”

“Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept”

Verantwoordelijkheid voor bewustwording
“Men weet veelal niet eens dat watergedragen ozon een prima alternatief is”, voegt Rob Boele, mede-directielid van Consensus Group toe. “Ik vind dat wij als importeur de verantwoordelijkheid hebben ook de markt het stukje scholing en affiniteit met ozon aan te bieden. Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept. We zijn gewend aan het huidige schoonmaakaanbod maar door het gebruik van de sprayflacon zijn veel van deze chemicaliën, geuren of kleurstoffen verleden tijd. Wij vinden dat EnozoPro beter is voor mens, milieu en portemonnee maar we moeten de markt ook de kans geven om te wennen aan deze nieuwe schoonmaakmethode. Daarom bieden we de demonstraties aan. Mensen willen eerst zien en dan geloven. Dat een oppervlakte in 30 seconden met enkel gesanitized kan worden is vaak nog gewoon een beetje onwerkelijk en dat is begrijpelijk.”

Op Enozo-Xperience: “seeing is believing”

Hoe schoon kan schoon zijn
Wie kennis wil maken met EnozoPro, kan een Enozo-Xperience bij Consensus Group aanvragen. Tijdens deze demonstratie maakt u kennis met de werking van watergedragen ozon, de geschiedenis van de gepatenteerde sprayflacon, maar ook komen al de certificeringen die EnozoPro rijk is ter sprake.

Het allerbelangrijkste blijft het uitvoeren van de proeven die u aantonen hoe schoon schoon kan zijn. Julian Laurentius, junior assistent, is een van de medewerkers die de demonstraties begeleidt. Hij vertelt: “De ervaring leert ons dat men het product in eerste instantie als een Tellsell sprookje ziet. Maar na het bijwonen van een demonstratie en het uitvoeren van de schoonmaaktesten krijgt men een totaal nieuw beeld van de fles en ziet men al snel mogelijkheden. Seeing is believing en daarom zijn wij enthousiast om mensen kennis te laten maken met onze nieuwe standaard in schoonmaak!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 mei 2024

Realtime inzicht met Tork Vision Schoonmaken

Tork Vision Schoonmaken maakt gebruik van realtime data om te bepalen waar en wanneer er servicebehoeften zijn. Hierdoor kan je slimmer en efficiënter werken en tegelijkertijd voldoen aan de...

03 oktober 2024

Waardevol tweede breed overleg Brancheverenigingen Schoonmaak

Gebroederlijk zaten beide brancheverenigingen SIEV en Schoonmakend Nederland samen met FMN, Code Verantwoordelijk Marktgedrag, VSR en VGFI op dinsdag 24 september 2024 in Reeuwijk bijeen om de samenwerking tussen...

29 januari 2025

Top 10 schoonmaaktrends voor 2025

De professionele schoonmaak- en hygiëne-industrie ondergaat een opmerkelijke transformatie, door innovatie, veranderende behoeften en een groeiende focus op duurzaamheid. In 2025 staan schoonmaakbedrijven voor nieuwe kansen en uitdagingen die...

02 juli 2020

Anderhalvemeters maken in musea en het nieuwe normaal: wat gewoon was, is niet meer

Bij musea denk je wellicht direct aan het Rijksmuseum in Amsterdam, maar er zijn nog 1725 andere musea in Nederland. Van Delfzijl tot Sas van Gent. Samen zijn ze...

16 november 2023

Sven van der Burgh wint NK Glazenwassen 2023

Het was een spannende strijd op woensdag 15 november 2023 tijdens het NK Glazenwassen. De deelnemers lieten full focus hun glazenwasserskwaliteiten zien, de jury volgde hun inzet kritisch. Uiteindelijk...

30 november 2023

Vijfde generatie aan zet bij Bakker Schoonmaakbedrijf

Albert Bakker startte in 1928 een glazenwasserij. Zoon Jacobus nam het na de oorlog van hem over. Vanaf 1998 zwaaiden dochter Anneke en haar man Geert de scepter. Dochter...

06 oktober 2022

Samen impact maken

In de Nationale Meewerkweek van eind september reisde de commerciële afdeling van Breedweer Facilitaire Dienstenaf naar de provincie Overijssel. Tijd om de zeem en de mop in de hand...

11 april 2024

“De schoonmaker is vaak onterecht het stereotype beeld van de WML-sector”

Bij de discussie over een mogelijke verhoging van het wettelijk minimumloon wordt vaak een foto van een schoonmaker geplaatst. Waarom? is de vraag hierbij. Want dit is niet terecht....

11 mei 2023

Eerste recyclebare wegwerphandschoen: Gloovy Eco Gloves

Twee jonge enthousiaste ondernemers bieden bedrijven een duurzame oplossing voor de huidige, vervuilende wegwerp handschoenen. “Met de Gloovy Eco Gloves en de Gloovy Pick-up service zetten wij een volledig...

10 juni 2020

Blog: De werkkast, het ondergeschoven kindje

Op LinkedIn postte ik een foto van een werkkast (MIVA toilet in gebruik als werkkast) met de opmerking, dat ik dit helaas bij controles nog steeds tegenkom. De reacties...