25 juli 2019

Ad Bos (Van der Windt Verpakking) over gratis afvalzakkenactie: “No time to waste”

“Wie vandaag een dagje naar Scheveningen is geweest, weet dat het vanavond een troep op het strand is. Voor een groot gedeelte zijn we zelf oorzaak van die rotzooi, want we laten gemakkelijk alles achter ons op de grond vallen. Dat moet en kan anders. Door het leuk en gemakkelijk te maken. Door mensen te enthousiasmeren om hun rotzooi op te ruimen. Dus geven we daar met onze No time to waste-afvalzakkenactie een extra duwtje aan: we stellen voor kleinschalige non-profitorganisaties de No time to waste-afvalzakken gratis beschikbaar. Zo kan een beter milieu echt bij jezelf beginnen”, overtuigt Ad Bos, sales manager van Van der Windt Verpakking.

Zwerfafval is een van de grootste oorzaken van de problemen met plastic in het milieu. Dit is een maatschappelijk probleem waarvoor bewustwording nodig is. Van der Windt Verpakking/Paardekooper Group levert een bijdrage aan het voorkomen en opruimen van zwerfafval door kleinschalige opruimacties van non-profitorganisaties, zoals wijkverenigingen, scholen en sportverenigingen te ondersteunen met de gratis No time to waste-afvalzakken. De afvalzakken zijn gelimiteerd beschikbaar via de bekende schoonmaak/facilitaire groothandel en dealers van Powersterko afvalzakken.”

Inspiratie
“We zitten in de plastic industrie en we weten allemaal dat we zelf de veroorzaker van de plasticafvalberg zijn. Tijmen Sissing inspireerde mij. De jonge trashpacker, spreker en reizend ambassadeur van duurzaamheid reist de hele wereld af om mensen te enthousiasmeren om hun rotzooi op te ruimen. Op zijn website Trashpackers.org staat zijn doelstelling: 100.000 bin bags in 2019. Het aantal staat nu op bijna 74.000”, vertelt Ad.

Begin zelf met opruimen, daagt trashpacker Tijmen uit. En zo is het ook. Ad vervolgt: “Daarom hebben wij de No time to waste-afvalzakkenacties verzonnen voor kleinschalige opruimprojecten van non-profit organisaties als scholen, verenigingen en buurthuizen. We willen hen graag ondersteunen en geven daarom afvalrollen weg, maximaal 2 a 3 rollen per project. De zakken maken deel uit van ons Powersterko-assortiment: de nieuwe generatie afvalzakken die we produceren van afval uit Europa. Deze zakken zijn dus gemaakt van gebruikt plastic en hebben een leuke, sprekende bedrukking: no time to waste. Want het gaat om de boodschap die we mee willen geven.”

Meedoen? Ja, natuurlijk!
Wie de handschoen op wil pakken, kan zich aanmelden bij Stefan van der Pluijm. Mail Stefan je motivatie en stuur een foto van de opruimactie in, dan wordt deze op de Facebook-pagina’s van Van der Windt en Schoonmaakjournaal.nl gepost.

Enkele voorwaarden om enthousiast van te worden
1. De No time to waste-afvalopruimactie is bedoeld voor non-profitorganisaties.
2. Per project worden maximaal 3 rollen circulaire afvalzakken beschikbaar gesteld.
3. De No time to waste-zakken mogen niet verkocht, maar uitsluitend weggegeven worden.
4. De actie geldt zolang de voorraad strekt.
5. Zet jouw actie in de spotlights door een foto(‘s) te mailen, dan wordt het op Facebook geplaatst.
6. Een beter milieu begint bij jezelf. Dus… mail Stefan.

Over PowerSterko de nieuwe generatie afvalzakken
PowerSterko heeft voor elke afvaltoepassing de perfecte afvalzak, voor elk bedrijf en elke situatie. Je hebt keuze uit maar liefst 500 varianten op voorraad. Zeer actueel zijn onze PowerSterko recycled materials: afvalzakken van in Europa ingezameld afval. Deze nieuwe generatie afvalzakken combineert een lagere milieubelasting met optimale prestaties. Welke afvalzakken je ook kiest, alle PowerSterko-afvalzakken zijn van een ijzersterke kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 oktober 2022

Blog: Doe maar duurzaam!

Dat was de titel van de netwerkbijeenkomst die ik laatst bezocht. In een nieuw ‘groen’ gebouw behangen met zonnepanelen en een gevel met beplanting was dit de locatie bij...

29 juli 2019

#nieuwsnotendop met CNV, Facilities Show, Nederrijn, schoonmaakbedrijf HZ, Van der Windt Verpakking

Dennis Schnitzler nieuw commercieel manager Nederrijn Schoonmaak Sinds 1 juli is Dennis Schnitzler commercieel manager bij Nederrijn Schoonmaak. Dennis werkte eerder als specialist bij Vendor en vertegenwoordigt Nederrijn Schoonmaak...

14 januari 2025

ISS roept op tot leiderschap: Duurzaamheid is niet langer een keuze, maar een dringende noodzaak

ISS Facility Services doet een oproep aan bedrijven om daadkrachtig leiderschap te tonen in de transitie naar sociale en ecologische verduurzaming. Duurzaamheid is niet langer een keuze, maar een...

26 augustus 2022

Oproep: wat doe jij aan duurzaamheid?

Voor de nieuwe rubriek ‘Op de stoel’ is de redactie van het Schoonmaakjournaal op zoek naar bedrijven en organisaties in de schoonmaak die zich bezighouden met duurzaamheid en daar...

07 juni 2019

Bunzl Belgium Expo aftermovie

Elke twee jaar vindt de ‘biggest professional trade fair in Belgium’ plaats: Bunzl Belgium Expo. Op 7 en 8 mei vond de 5e editie plaats. Met duurzaamheid als thema,...

17 januari 2023

Energielijst 2023: meer geld beschikbaar voor duurzame investeringen van bedrijven

Wil je duurzaam investeren, maar twijfel je nog? De overheid stelt dit jaar € 249 miljoen beschikbaar aan ondernemers die willen investeren in energiezuinige technieken via de regeling Energie-investeringsaftrek...

18 oktober 2022

“Numatic kiest voor Netto 0 in 2035”

Numatic doet een mooie duurzaamheidsbelofte: ‘Netto nul in 2035’. De fabrikant en distributeur van professionele schoonmaakmachines en –materialen én de consumentenstofzuigers Henry en Hetty, zet zich full focus in...

31 mei 2019

Blog: Verpakkingen en duurzaam gedrag

We hebben steeds meer voorkeur voor duurzame producten. Als consument, maar ook als professional, in de B2B-wereld, toch? Ik inspireer en daag je uit met deze consumentengerichte blog. Natuurlijk...

14 maart 2023

Duurzaamheid, van vrijblijvend naar must-do in 2024.

De schoonmaakbranche is doorspekt van duurzaamheidsinitiatieven. Veel bedrijven doen hun best om processen en producten te verduurzamen. Om oprecht goed met aarde en mens om te gaan. Andere ‘sjoemelen’wat...

14 januari 2020

Themaserie Marktbalans: Total Cleaning Products draait topomzet en overtreft verwachtingen

“2019 was een topjaar. We groeiden van € 2,1 miljoen naar € 2,9 miljoen. Dat is bijna 40%”, vertellen Dennis Vos en Marco Harijgens van Total Cleaning Products met...