3 oktober 2022

Blog: Wie neemt de redactie over?

Welk bedrijf heeft duurzaamheid in zijn DNA en wil daarover meer vertellen, vijf dagen achter elkaar op Schoonmaakjournaal.nl? Dat was het idee van ons, als redactie van Schoonmaakjournaal.nl, om bedrijven de kans te geven écht te laten zien wat hun duurzaamheidsambities en -activiteiten zijn. Een initiatief dat goed aansluit bij ons thema duurzaamheid dit najaar. Een thema dat wij graag onder de aandacht blijven brengen, omdat het belangrijk is voor ons allemaal. Dat jullie het hiermee eens zijn, blijkt wel uit onze top 10 van meest gelezen artikelen in september. Met in de top 3 inspirerende voorbeelden van onze schoonmaak-community.

Redactie-take-over
Enkele weken geleden bracht ik het idee voor deze duurzaamheids-redactie-take-over bij een aantal bedrijven ter sprake en ontving positieve reacties. ‘Wat leuk!’, ‘Mag ik dan delen wat ik wil?’. ‘Ja, uiteraard’, was mijn reactie, ‘zolang het gaat over jouw of jullie inzet op het gebied van duurzaamheid, belicht vanuit verschillende kanten van het bedrijf en relaties.’ Met andere woorden: Laat zien wat jullie bijdragen aan onze maatschappij. Op jullie eigen manier. Ter inspiratie voor collega’s in de schoonmaakbranche. Geef jouw opinie, deel hoe je als ondernemers of bedrijf tegen bepaalde zaken aankijkt, laat de lezers meegenieten van mooie praktijkcases. Om met elkaar steeds weer nieuwe stappen te zetten en de branche verder te verduurzamen. Het is zo belangrijk om dit niet ieder voor zich maar met elkaar te realiseren. Daar is onze community toch voor!

Vijf maal vijf inspiratieverhalen
En zo zullen er vanaf vandaag vijf bedrijven in vijf weken de redactie aanvullen, zogezegd ‘overnemen’. Verschillende bedrijven met ieder eigen duurzaamheidsdoelen en -inzet. Van milieuvriendelijke schoonmaakmethoden, duurzame inzetbaarheid van mensen, recyclebare middelen, materialen en chemievrije producten tot de duurzame werkplek. Met deze diversiteit in aanpak, inzet en bijdragen komt er voor jullie als lezers veel nieuws en mooie voorbeelden voorbij. Ook ik leer weer over nieuwe ontwikkelingen bij, terwijl ik dacht, als schoonmaakfan, toch de meeste wel te kennen.

De aftrap
Vandaag starten we met Innovi, specialist in duurzame reinigingsoplossingen zoals stoom en droogijs. Leer deze week het bedrijf, het team en hun schoonmaakmethoden beter kennen. In vijf bijdragen, iedere dag één. Volgende week volgt een schoonmaakbedrijf uit het zuiden des lands en daarna nog meer……. Houd ons nieuwsplatform dus goed in de gaten.

Wil je reageren op een bijdrage of ons initiatief? Stuur een mail aan [email protected].

Veel leesplezier!

Esther van der Lelie
Hoofdredacteur Schoonmaakjournaal.nl

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 juni 2022

Schoonmakers ‘in the picture’

Het is bijna ‘De dag van de schoonmaker’. Een aanleiding om deze week meerdere schoonmakers ‘in the picture’ te zetten. We delen de mooie foto’s van fotografe Ann-Sophie Falter...

06 november 2023

Qualis Insight introduceert MVO Social Impact Label

Het jaar 2023 was en is voor Qualis Insight spannend met nieuwe uitdagingen. Na de overname door Edgar van Engelen is er een reeks belangrijke audit- en certificeringsprojecten opgestart....

29 september 2025

ISS lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’

ISS Facility Services Nederland introduceert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met de campagne wil ISS haar merkbekendheid vergroten en laten zien...

31 juli 2025

𝐍𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐬𝐚𝐦𝐞𝐧𝐰𝐞𝐫𝐤𝐢𝐧𝐠: 𝐇𝐚𝐚𝐠𝐬𝐞𝐡𝐨𝐟 & 𝐄𝐝𝐢𝐭𝐡 𝐒𝐭𝐞𝐢𝐧 𝐂𝐨𝐥𝐥𝐞𝐠𝐞

Met trots kondigt Schoonmaakbedrijf Haagsehof aan vanaf 1 oktober 2025 de schoonmaakpartner te worden van het Edith Stein College in Den Haag, een school waar dagelijks ruim 1.000 leerlingen...

18 oktober 2022

“Numatic kiest voor Netto 0 in 2035”

Numatic doet een mooie duurzaamheidsbelofte: ‘Netto nul in 2035’. De fabrikant en distributeur van professionele schoonmaakmachines en –materialen én de consumentenstofzuigers Henry en Hetty, zet zich full focus in...

12 mei 2022

i-team en Avular introduceren samen cobotic 65

i-team en Avular zijn een strategisch partnership aangegaan om de nieuwe generatie innovatieve cobot oplossingen in de industriële schoonmaakmarkt te introduceren. Op InterClean 2022 zetten i-team Global en Avular,...

21 december 2021

Uniqcare zet zelfstandig koers uit

Ondernemerschap is voor Uniqcare hèt synoniem voor excelleren in flexibiliteit, kleinschaligheid, betrokkenheid en klantgerichtheid. Op 9 december 2021 werd dat ondernemerschap bekrachtigd door de notariële overdracht van Uniqcare aan...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

17 oktober 2021

De glimlach van een (ziek) kind

De glazenwassers van Rietbroek glas en gevelonderhoud uit Rijswijk zetten zich niet alleen in om de ramen van het Ikazia ziekenhuis te reinigen, zij toveren met hun spider- en...

19 december 2018

Wintergast (3) Myrte Ruymaekers (Seifar): “Strijd om eindklant tussen A-merken en private label reinigingsproducten”

“We zien een verschuiving bij onze klanten van A-merken naar private-label reinigingsmiddelen.” Myrte Ruymaekers, Research and Development Manager van het in Lokeren (België) gevestigde Seifar, vertelt als derde wintergast...