3 oktober 2022

Blog: Wie neemt de redactie over?

Welk bedrijf heeft duurzaamheid in zijn DNA en wil daarover meer vertellen, vijf dagen achter elkaar op Schoonmaakjournaal.nl? Dat was het idee van ons, als redactie van Schoonmaakjournaal.nl, om bedrijven de kans te geven écht te laten zien wat hun duurzaamheidsambities en -activiteiten zijn. Een initiatief dat goed aansluit bij ons thema duurzaamheid dit najaar. Een thema dat wij graag onder de aandacht blijven brengen, omdat het belangrijk is voor ons allemaal. Dat jullie het hiermee eens zijn, blijkt wel uit onze top 10 van meest gelezen artikelen in september. Met in de top 3 inspirerende voorbeelden van onze schoonmaak-community.

Redactie-take-over
Enkele weken geleden bracht ik het idee voor deze duurzaamheids-redactie-take-over bij een aantal bedrijven ter sprake en ontving positieve reacties. ‘Wat leuk!’, ‘Mag ik dan delen wat ik wil?’. ‘Ja, uiteraard’, was mijn reactie, ‘zolang het gaat over jouw of jullie inzet op het gebied van duurzaamheid, belicht vanuit verschillende kanten van het bedrijf en relaties.’ Met andere woorden: Laat zien wat jullie bijdragen aan onze maatschappij. Op jullie eigen manier. Ter inspiratie voor collega’s in de schoonmaakbranche. Geef jouw opinie, deel hoe je als ondernemers of bedrijf tegen bepaalde zaken aankijkt, laat de lezers meegenieten van mooie praktijkcases. Om met elkaar steeds weer nieuwe stappen te zetten en de branche verder te verduurzamen. Het is zo belangrijk om dit niet ieder voor zich maar met elkaar te realiseren. Daar is onze community toch voor!

Vijf maal vijf inspiratieverhalen
En zo zullen er vanaf vandaag vijf bedrijven in vijf weken de redactie aanvullen, zogezegd ‘overnemen’. Verschillende bedrijven met ieder eigen duurzaamheidsdoelen en -inzet. Van milieuvriendelijke schoonmaakmethoden, duurzame inzetbaarheid van mensen, recyclebare middelen, materialen en chemievrije producten tot de duurzame werkplek. Met deze diversiteit in aanpak, inzet en bijdragen komt er voor jullie als lezers veel nieuws en mooie voorbeelden voorbij. Ook ik leer weer over nieuwe ontwikkelingen bij, terwijl ik dacht, als schoonmaakfan, toch de meeste wel te kennen.

De aftrap
Vandaag starten we met Innovi, specialist in duurzame reinigingsoplossingen zoals stoom en droogijs. Leer deze week het bedrijf, het team en hun schoonmaakmethoden beter kennen. In vijf bijdragen, iedere dag één. Volgende week volgt een schoonmaakbedrijf uit het zuiden des lands en daarna nog meer……. Houd ons nieuwsplatform dus goed in de gaten.

Wil je reageren op een bijdrage of ons initiatief? Stuur een mail aan [email protected].

Veel leesplezier!

Esther van der Lelie
Hoofdredacteur Schoonmaakjournaal.nl

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 mei 2019

Toiletten bouwen met toiletpapier: The Good Roll

Sinds begin 2019 verkoopt Hygiënepapier.nl het merk The Good Roll: 100% boomvriendelijk toiletpapier zonder chloor, kleur- en geurstoffen. Want, zo vindt The Good Roll: bomen zijn om te knuffelen,...

05 december 2024

Sinterklaas brengt de Shoecleaner

Een betere timing en ambassadeur had Kärcher voor de introductie van hun Shoe!Cleaner, hét nieuwe accessoire voor hun tapijtreinigers, niet kunnen wensen. In heel het land werd in de...

26 oktober 2023

OPROEP CSU: stem op jouw favoriete innovatie

CSU maakt bekend dat er zes kanshebbers zijn in de race voor de CSU Innovatie Award 2023. Waarvan drie innovaties meegaan naar de finale op 8 november. De jury...

20 april 2022

GRIP Facility en CleanJack brengen digitalisering samen naar een hoger plan

Hoe mooi is het als twee automatiseerders in facilitaire dienstverlening samen mogen werken aan hetzelfde project bij een grote opdrachtgever. En als partijen dan ontdekken dat door systemen te...

07 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä...

25 mei 2020

Total Cleaning Products en ABC Products ontwikkelen unieke all-in-one hygiënezuil

“De mondiale vraag naar desinfectiezuilen explodeerde door het coronavirus, maar de uitdaging ook: veel meer vraag dan concreet aanbod. Dus staken we de koppen bij elkaar en dachten we...

15 april 2025

Blog Gabriëlla Post (Hof van Saksen): Hoe heet jouw schoonmaker?

Op Hof van Saksen streven we ernaar om zowel gasten als collega’s te groeten. En dan niet met ‘hoi’ of ‘hallo’ maar een oprechte goedemorgen/middag/avond waarbij je iemand aankijkt....

19 november 2024

Esmar van Langen (Breedweer): “Doen waar je blij van wordt is het allerbelangrijkste”

Esmar van Langen studeerde commerciële economie en kwam vanuit de reiswereld bij Breedweer terecht. In onze serie over vrouwen in de schoonmaakbranche, vertelt ze hoe ze haar twee passies,...

11 februari 2020

Werner & Mertz schenkt gewonnen milieuprijs van € 250.000 aan veengebied in Indonesie

Reinhard Schneider, CEO van Werner & Mertz, doneert € 250.000 aan Borneo Orangutan Survival Deutschland (BOS). Dat geld won Schneider in oktober 2019 toen hij door de Duitse Federale Stichting...

25 april 2023

Mohadese Pooloe (FVH): “Mijn baan als rayonmanager is elke dag weer anders”

Ze was er eigenlijk niet naar op zoek, maar werd twee jaar geleden ineens gebeld met het aanbod om als rayonmanager in de schoonmaak aan de slag te gaan....