29 november 2023

De Ster Bedrijfsdiensten behaalt PSO Trede 3|30+

Sinds 1 oktober 2023 is De Ster Bedrijfsdiensten uit Hengelo in het bezit van het PSO Trede 3 én PSO 30+ keurmerk van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dit betekent dat minimaal 30% van het personeelsbestand bestaat uit de doelgroep die valt onder artikel 2.82 van de aanbestedingswet. Een erkenning voor De Ster zelf en een voordeel voor klanten, want sociaal inkopen is tegenwoordig geen keuze meer, maar een must.

De vraag naar 30+ groeit. Er zijn steeds meer publieke en private organisaties die opdrachten in de markt zetten waarbij gezocht wordt naar partijen die in hoge mate sociaal ondernemen. De PSO 30+ erkenning maakt voor opdrachtgevers duidelijk dat De Ster Bedrijfsdiensten aantoonbaar aan deze kwalificatie voldoet. De Ster kan nu ook meedingen naar voorbehouden voorbehouden opdrachten, zoals staat beschreven in artikel 2.82 van de Aanbestedingswet.

Gelijke behandeling en aandacht 
Bedrijfsleider Betina Spel: “Het certificaat is een beloning voor hoe wij al jaren in de praktijk werken. Iedereen verdient een kans om zichzelf duurzaam te ontwikkelen richting arbeid. Door iedereen gelijk te behandelen en de aandacht te geven die ze verdienen, zorgen we voor gelukkige werknemers en daar gaan wij voor. Alles voor mens, aarde en geluk. En dat is niet belangrijk voor ons, maar ook voor onze klanten die sociaal bij ons in kunnen kopen en aantoonbaar sociaal maatschappelijke impact maken. We zijn ontzettend blij met deze erkenning.”

Klik hier voor meer informatie over De Ster Bedrijfsdiensten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 mei 2025

Sociale partners: Verstandig besluit Kamer over amendement pensioen

De werknemers- en werkgeversorganisaties in de Stichting van de Arbeid vinden het verstandig dat de Tweede Kamer het amendement voor individueel bezwaarrecht bij het omzetten van pensioenen naar het...

05 maart 2025

Bas van Klompenburg (Stichting Lezen & Schrijven): “Als werkgever investeer je in het onbekende talent van je collega’s”

In Nederland hebben 3,3 miljoen mensen moeite met lezen, schrijven, rekenen en digitale vaardigheden. Dit heeft niet alleen impact op hun persoonlijke leven, maar ook op de werkvloer kunnen...

21 juli 2023

#FOTOFRIDAY Cleanteams van Statiegeld Nederland en Nederland Schoon

Heb jij ze al gespot? De opvallende cleanteams van Statiegeld Nederland en Nederland Schoon. Door het hele land kom je de cleanteams ze tegen op talloze grote en kleinere...

08 november 2023

FD: ‘Bedrijven zijn cruciaal bij aanpak van laaggeletterdheid’

In het Financieele Dagblad verscheen op 7 november een interview met Mariette Hamer, vertrekkend voorzitter Stichting Lezen en Schrijven en haar opvolger en voorzitter MKB-Nederland, Jacco Vonhof,  over het...

22 juni 2023

MT500: Welk schoonmaakbedrijf heeft de beste reputatie?

Jaarlijks vraagt MT/Sprout duizenden managers naar de reputatie van hun relaties. Die meningen komen samen in de MT500, het onderzoek naar de 500 grootste bedrijven met de beste reputatie....

18 oktober 2021

Nieuwe collega: schoonmaakrobot Billie

Onlangs is er een nieuw teamlid toegevoegd aan het schoonmaakteam van GOM op de studiolocatie van DPG Media in Vilvoorde. Schoonmaakrobot Billie is hartelijk verwelkomd door de teamleden Aysha,...

27 augustus 2019

3e generatie aan het roer: “Met familiebedrijf Spectro veroveren wij de wereld”

“De naam Spectro is eigenlijk een fantasienaam. Onze vader maakte in 1986 een nieuwe start en zocht een originele naam voor zijn bedrijf. In de eerste films van James...

03 mei 2024

#FOTOFRIDAY Een week glasbewassing in beeld

Diliana Elvers,  eigenaar bij allround schoonmaakbedrijf De Cleaning Pro, kijkt terug op een week glasbewassing. “Nou dat was me het weekje wel. Super trots! Veel gedaan met de DCP...

12 november 2024

Universiteit Maastricht & Asito vormen partnerschap voor een schone en innovatieve campus

Asito is enorm trots om de komende jaren schoonmaakpartner te zijn van de Universiteit Maastricht. Samen met Universiteit Maastricht Facility Services zet het bedrijf zich in voor een schone,...

02 juli 2025

Schoonmakend Nederland Summerevent 2025: ‘De impact van AI op hoofd en hart’

AI is het thema van het derde Summerevent van Schoonmakend Nederland. Waarom de branchevereniging dit thema kiest? “Omdat we voor het eerst worden geconfronteerd met een nieuwe technologie die...