11 november 2019

BNR uitzending Unwaste your impact vindt opvolging op Schoonmaak Vakdagen

Als BNR Nieuwsradio mensen en bedrijven een podium biedt, dan heb je ‘wat’ te vertellen. Dan heb je een boodschap. Een goed verhaal. En dat hebben Kimberley Roersma (Mother Nature Cleans en EW Facility Services), Melle Schellekens (The Good Roll) en Bart Aupers (SOOP). Drie jonge mensen van drie verschillende en ogenschijnlijk contrasterende bedrijven. Niets van dat alles: ze versterken elkaar met een doel. “We zijn onderdeel van een beweging die dagelijks het verschil kan maken.” Onder de titel Unwaste your impact inspireren zij je op de Schoonmaak Vakdagen op dinsdagmiddag om 14.25 uur en nemen ze je mee naar de sanitairruimte van de toekomst.

Op 27 augustus daagde Harm Edens van BNR Nieuwsradio Kim, Melle’s collega Sander en Bart uit voor The Green Quest; een groene, duurzame, circulaire blik op de toekomst: “We gaan op zoek naar innovaties die bijdragen aan een volhoudbare wereld.” Harm trapte de nieuwe serie Green Quest af met de awardwinnaar van 2018: Kimberly Roersma van Mother Nature Cleans. Kim ‘battlede’ daarvoor 140 innovatieve bedrijven.

Meer inzicht, meer besef
Winnaar worden van The Green Quest Award levert op, ervaart Kim: “Veel positieve commotie, maar ik kreeg ook veel mensen dichter om mij heen. Er ontstonden meer inzichten en meer besef.” Kennis en expertise samen laten gaan om heel gemakkelijk met kleine veranderingen een groot effect teweegbrengen: dat is in één zin waar de drie bedrijven voor staan. En dat is ook wat Kim, Melle en Bart op de Schoonmaak Vakdagen in een kennissessie willen en gaan delen. “We kunnen dingen echt en eenvoudig veranderen binnen de bestaande processen”, prikkelt Kim.

Verschillende bedrijven met overeenkomsten
Een samenwerking tussen bedrijven met contrasterende doelen, opmerkelijk. “We kwamen elkaar telkens tegen op duurzame congressen en spraken met dezelfde mensen van bedrijven. Dat kan ook samen, dachten we.” De producten van de drie bedrijven – Mother Nature Cleans, The Good Roll en SOOP – staan op de schoonmaakkar. De eerste maakt reiniging met ozonwater dus zonder chemie en zeep mogelijk, dat zelfs in de foodwereld toepasbaar is. Het tweede bedrijf The Good Roll produceert ‘eco sexy’ toiletrollen uit oud papier, en SOOP maakt zeep met sinaasappelschillen en koffie. Twee prachtige voorbeelden van dagelijkse consumptie uit reststromen die mensen produceren.

Sanitaire ruimte van de toekomst
Hoe kunnen we die impact vertalen naar de facilitaire branche en veranderingen teweegbrengen? Kim, Melle en Bart pakken deze vraag op en vertalen dat op de Schoonmaak Vakdagen (dinsdag 12 november om 14.25 uur) naar de sanitaire ruimte van de toekomst. Je kunt hun inspiratiesessie gratis bijwonen.

Informatietip
Deze link brengt je naar het 2-daagse kennisprogramma van de Schoonmaak Vakdagen

Luistertip
De uitzending van Harm Edens kun je beluisteren via deze link

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 oktober 2019

Innovi op SchoonmaakVakdagen: “We willen niet ontbreken”

“Op een vakevenement met ruimte voor innovatie, inspiratie en kennisoverdracht, daar kunnen we met onze duurzame, groene reinigingsoplossingen niet ontbreken.” Dus is Innovi ditmaal wel op de Schoonmaak Vakdagen,...

09 november 2019

Schoonmaak Vakdagen demoplein Robotisering met fysieke en intelligente krachtpatsers

Ontmoeten én ontdekken: de beursorganisatie van Prosu Media Producties daagt je uit voor een bezoek aan de Schoonmaak Vakdagen en zet onder meer in met het Robotplein. Daar tonen...

07 augustus 2019

Vandaag: Marketingcafé, de basis voor boost Schoonmaak Vakdagen

Co-creatie is de rode lijn door de 2e editie van de Schoonmaak Vakdagen, die op 12 en 13 november in Expo Houten plaatsvindt. Om dit bijzondere en waardevolle vakevent...

26 mei 2025

Nieuwe rol voor Joost Claessens bij The Good Roll

Joost Claessens is de nieuwe Managing Director van The Good Roll. Met zijn achtergrond in e-commerce, merkstrategie en duurzame FMCG krijgt hij de eind verantwoordelijkheid over de verdere groei...

09 december 2024

Blog Jack Stuifbergen (Breedweer): “Tijd voor radicale veranderingen”

'Steeds meer bedrijven omarmen diversiteit en inclusie, maar hoeveel van hen menen het écht? Bij Breedweer laten we het niet bij woorden; wij gebruiken schoonmaak echt als middel om...

24 augustus 2023

Good Roll introduceert eigen ontwerp

Jouw zakelijke droom voor een eigen ontwerp toiletpapier kan uitkomen. 𝗧𝗵𝗲 𝗚𝗼𝗼𝗱 𝗥𝗼𝗹𝗹 maag het mogelijk.  Creative Lex Rijkers Meinen van The Hague’s Finest kon deze kans niet voorbij...

30 oktober 2019

Schoonmaak Vakdagen exposant Werner & Mertz zet volgende stap in verantwoord schoonmaken

Natuurlijk kennen we Werner & Mertz als de pionier in ecologische reinigingsmiddelen in de professionele schoonmaaksector. Het 140 jaar oude familiebedrijf focust zich al sinds de oprichting op de...

05 februari 2019

Hijman support FM Next Generation: “Geef jongeren de vrijheid om impact te maken”

Hijman is supporter van het eerste uur van het jongerenplatform FM Next Generation, dat medio 2018 werd opgericht. Een initiatief van Schoonmaakjournaal dat al meteen vanaf het begin op...

10 oktober 2024

Exposant Nocore op Schoonmaak Vakdagen: “Ook dit jaar presenteren we weer nieuwe ontwikkelingen voor schoonmaakbedrijven”

Op 5 & 6 november 2024 verzamelen schoonmaakprofessionals zich op de beursvloer van de Schoonmaak Vakdagen in Expo Houten. Ook Nocore, exposant van het eerste uur van deze vakbeurs,...

29 mei 2022

Zero Waste Wandeltours

Hoe doe je boodschappen met minder plastic? Bij welke winkels kun je terecht met je eigen bakjes en zakjes? Wil je gelijkgestemden ontmoeten die ook graag minder plastic gebruiken?...