9 januari 2019

Wintergast (6) Madelon van Bemmelen (EW): “Inzet van social influencer per bedrijf’

Madelon van Bemmelen, recruiter van EW Facility Services, vertelt als zesde wintergast over haar ervaringen in 2018 en kijkt vooruit naar nieuwe ontwikkelingen in 2019. “Creating Hospitality is waar we voor staan, net als de boodschap dat we samen veel kunnen bereiken. Dat gaan we met onze (interne) klanten, op beurzen, banenmarkten én op social media nog meer delen.”

Wat waren de topics in 2018 voor jou en EW Facility Services?
Kort en krachtig geeft Madelon antwoord: “De uitdaging in het vinden van geschikt personeel binnen de huidige arbeidsmarkt, verder ontwikkelen van medewerkers zoals management trainees, zodat zij door kunnen groeien binnen onze organisatie, het trainen van managers en het inzetten van influencer marketing gericht op millennials en ‘brand’ ambassadeurs.”

Wat vond jij het meest opmerkelijke in 2018 in de schoonmaakbranche?
“Wat mij het afgelopen jaar is opgevallen is o.a. het samenvoegen van ISS en CSU, de verschuiving bij met name kleinere organisaties naar een kantoorloos schoonmaakbedrijf en een meer zichtbare employer brandingstrategie via social media van de verschillende schoonmaakbedrijven. Daarnaast zie je dat steeds meer organisaties het verminderen van managementlagen aan het doorvoeren zijn. Iets wat wij al eerder doorgevoerd hebben.”

Welke innovatie zette EW Facility Services op de markt?
“Als ik vanuit mijn rol kijk dan hebben wij in 2018 onze focus gehouden op onder andere Creating Hospitality”, vertelt Madelon, “maar ook onze ondernemende, mensgerichte en eigenzinnige eigenschappen zijn naar voren gekomen. De duidelijke boodschap binnen onze organisatie en naar de buitenwereld is dat wij het als team samen doen en bereiken. Daarnaast richtte wij ons op het  inzetten van onze eigen ‘brand’ ambassadeurs en nog meer zichtbaar zijn op social media.”

Wie was in 2018 jouw influencer?
Vastberaden benoemt Madelon haar manager, Aggie van der  Vet-Lommen, als haar influencer. “Aggie heeft al jaren ervaring binnen onze organisatie, geeft mij de inspiratie en vrijheid om verder te denken dan de gestelde kaders. Maar behalve dat, is zij te allen tijde ‘totally in control’ en overziet alles. Een echte positieve, motiverende en georganiseerde manager. Creating Hospitality.”

Welke trends & challenges verwacht jij in 2019?
“Ik denk dat in 2019 in onze branche onderwerpen als het verhogen van de verantwoordelijkheden per managementlaag, vinden van voldoende personeel voor de zomerperiode, de invoering van de nieuwe cao en de inzet van social influencers/brand ambassadeurs belangrijke onderwerpen zullen zijn.”

Waar gaan we jou en EW in 2019 ontmoeten?
In een vloeiende zin noemt Madelon de ontmoetingsmogelijkheden: “Je vindt ons op social media: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn. Maar wij zijn ook op verschillende banenmarkten in Amsterdam (en omgeving) te vinden zoals banenmarkt 2019, Facility Matters, Nederlandse Carriëredagen, Career Xperience, Hilton banenmarkt. Daarnaast vind je ons ook bij Vakbeurs Facilitair, het Indeed Explore Event en scholen als Saxxion, Inholland, ROC, Haagse Hogeschool, Hotelschool. Ik ontmoet jullie daar graag!”

Over Wintergasten
Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal deze zomer met tien young professionals. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons heen, nu en over vijf jaar. We merkten een andere mindset. Dat inspireerde! En zo ontstond het idee van ons – inmiddels warm onthaalde en succesvolle – platform FM Next Generation. Deze winter bieden we ons podium Wintergasten ook aan #FMNextGen. Young professionals gunnen ons in zes vragen een kijkje in hun 2018 en blikken vooruit naar 2019.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 maart 2022

Schoonmaakbedrijf Care genomineerd voor European Cleaning & Hygiene Awards 2022

De European Cleaning & Hygiene Awards 2022 hebben het Belgische schoonmaakbedrijf Care genomineerd als een van de finalisten. Met een doorgedreven duurzaamheidsfocus hoopt de expert in de reiniging van...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...

27 februari 2023

“Wees als leider open, eerlijk en koersvast”

In januari 2023 gingen Hago Next en nog acht schoonmaakbedrijven van Vebego als één bedrijf verder onder de naam Vebego Cleaning Services. Voor contractmanager Wendy Baams betekende dit dat...

18 oktober 2022

De Schoonmaak Vakdagen komen eraan!

De vierde editie van de Schoonmaak Vakdagen vindt plaats op 15 & 16 november 2022 in Expo Houten. Ben jij erbij? Op de vakbeurs kun jij kennis maken met...

13 juli 2023

North Sea Jazz: samen de schouders eronder en genieten

In het weekend van 4, 5 en 6 juli, vond het North Sea Jazz Festival plaats. Een jaarlijks terugkerend muziekevent met gerenommeerde artiesten waar duizenden mensen van genieten. Onder...

20 februari 2022

Clean up that mess

Een storm laat altijd veel afval achter op de stranden. Net zoals sommige badgasten… Met het spel ‘Beach-cleaner’ moet iedere jutter zijn eigen stuk strand zo snel mogelijk schoon...

30 april 2023

“Je moet je ogen de kost geven, al je zintuigen gebruiken. Dat maakt een goede schoonmaker.”

Steeds meer landelijke dagbladen en regionale media besteden aandacht aan schoonmaak. Fijn om de waardering voor het werk te lezen en goed dat ook onze bedrijfstak in the spotlight...

01 mei 2022

Een schonere planeet met LastObject

Je kent het wel, tissues, wattenstaafjes en wattenschijfjes die je gebruikt en daarna meteen weggooit. Zo verzamelen we heel veel onnodig afval. Waarom geen herbruikbare zakdoekjes gebruiken? Of wasbare...

07 mei 2024

BOMA zet eco score in voor transparantie en duurzaamheid

Let’s rethink cleaning. Met deze propositie benadert BOMA het schoonmaakvak. En dan vooral om het niet moeilijker, maar juist eenvoudiger én duurzamer te maken. Onder meer met de toepassing...

24 oktober 2019

Met Moodus excellereert EW Facility Services in gastbeleving

“Ultieme gastbeleving is ons hoogst haalbare doel.” Wie EW Facility Services kent, weet dat hospitality al 30 jaar de basis van de facilitair dienstverlener is. Om de ultieme gastbeleving...