17 oktober 2023

Chantal zet ‘Altijd dat stapje extra’

‘Heel spannend’, was het moment waarop Chantal van Lieshout uit Leusden het podium op stapte in het Fulcotheater in IJsselstein. Want dat ze een prijs te pakken had in de verkiezing tot schoonmaker van het jaar was duidelijk, maar zou het brons, zilver of goud worden?’ Chantal was finalist van de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar 2023 en stond tijdens en na de verkiezing centraal in artikelen in het Algemeen Dagblad. Als ware ambassadeur van het schoonmaakvak. Lees hieronder het laatste, op 13 oktober 2023 gepubliceerde verhaal.

‘Het is de bekroning op het werk van de schoonmaakster die uit 150.000 professionals gekozen werd als derde beste schoonmaker van Nederland. De beloning was niet gering. Een steelstofzuiger, koeltas met lekkers, een nieuw dweilsysteem en een bigshopper vol schoonmaakmiddelen. Alsof de organisatie van de verkiezing wist dat Chantal van haar hobby haar beroep heeft gemaakt. Want hoewel ze pas een paar jaar in het vak actief is, is ze schoonmaker in hart en nieren, zo vertelde ze in een eerder interview met deze krant.

Na jarenlang in het slachthuis te hebben gewerkt, is voor Chantal niets te gek. “De wc vind ik het leukst”, zei ze destijds. Juist dát onderscheidt haar van de rest en daarom nomineerde haar baas haar voor de verkiezing van Schoonmaker van het Jaar.

Prikker klaar
De jury prees haar inzet en het feit dat ze overal naartoe fietst. “Je doet altijd net even dat stapje extra, je hebt je prikker klaar om onderweg ook nog even rommel op te ruimen”, complimenteerde Remco Thiecke, directeur van schoonmaakbedrijf Succlean.

Van Lieshout was blij met haar achterbak vol cadeaus die ze eind september in ontvangst nam. Dat ze Frist Bronstijn (eerste) en Marcel Looze (tweede) voor zich moest dulden, deert haar niet. Ze weet haar tomeloze enthousiasme over te brengen op jongere collega’s. “Er zijn nu weer cursussen begonnen met nieuwe collega’s. Dan vind ik het leuk om te vertellen dat als ze goed hun best doen, ze het ook ver kunnen schoppen.”’

Bron: AD

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 november 2019

Review Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie: de kracht van kwetsbare content

“Door de materiaalkeuze, besparing op logistiek en land van herkomst, kunnen we zomaar op 1 miljoen plastic afvalzakken een besparing van CO2 realiseren die gelijk staat aan 75 Ford...

14 juni 2023

Gröninger Cleaning Systems draagt afdeling professionele reinigingsapparatuur over aan Kärcher

Gröninger Cleaning Systems B.V. (Gröninger) en Kärcher Nederland (Kärcher) hebben een overeenkomst bereikt voor de overdracht van de B2B-activiteiten in reinigingsapparatuur. Deze activiteiten, gericht op de regio Groot-Rijnmond, gaan...

24 april 2022

De BeestenBende voor mens, dier en natuur

15.000 kinderen tussen de 6 en 12 jaar zijn al lid van de leukste leefbaarheidsclub van Nederland. Een speciale club kinderen (en hun ouders) die zich in heel Nederland...

01 juni 2022

Tour Facilitair 2022

Vandaag, 1 juni, staan er iets meer dan 250 facilitair professionals aan de start van Tour Facilitair 2022. Een facilitair netwerkevent waarbij deelnemers 80 km fietsen. Het is alweer...

09 februari 2022

10 jaar Schoonmaakjournaal: back to the future

De bouwers en redactionele mindsetters van Schoonmaakjournaal stralen op deze foto op het lanceringsfeestje op 6 februari 2012, de dag waarop het eerste Nederlandse online (schoonmaak)vakmedium live ging, met...

30 december 2018

Blog: Oh, wat een jaar!

Anna Nooshin, Alexander Klöpping, Art Rooijakkers, Berget Lewis, Joseph Oubelkas, Lucille Werner, Maarten Bouwhuis, Maarten van der Weijden, Nico Dijkshoorn, Prinses Laurentien, Rens de Jong; deze BN’ers en andere...

14 juni 2019

Vakvrouw Gré Ottens is 10e Asito Schoonmaakkracht 2019

Op de Dag van de Schoonmaker is Gré Ottens Asito Schoonmaakkracht 2019 geworden. Van de 10.000 schoonmaakkrachten die Asito rijk is, koos de jury voor Gré vanwege haar tomeloze...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...

02 februari 2024

OVMZ verrast schoonmaakmedewerkers Biga Groep met taart

Schoonmaakmedewerkers van de BIGA Groep uit Zeist werden verrast met een heerlijke taart van scholeninstelling OVMZ. Als een dankjewel voor hun schoonmaakinzet voor de open dag. Op hun LinkedIn-pagina...