17 oktober 2023

Chantal zet ‘Altijd dat stapje extra’

‘Heel spannend’, was het moment waarop Chantal van Lieshout uit Leusden het podium op stapte in het Fulcotheater in IJsselstein. Want dat ze een prijs te pakken had in de verkiezing tot schoonmaker van het jaar was duidelijk, maar zou het brons, zilver of goud worden?’ Chantal was finalist van de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar 2023 en stond tijdens en na de verkiezing centraal in artikelen in het Algemeen Dagblad. Als ware ambassadeur van het schoonmaakvak. Lees hieronder het laatste, op 13 oktober 2023 gepubliceerde verhaal.

‘Het is de bekroning op het werk van de schoonmaakster die uit 150.000 professionals gekozen werd als derde beste schoonmaker van Nederland. De beloning was niet gering. Een steelstofzuiger, koeltas met lekkers, een nieuw dweilsysteem en een bigshopper vol schoonmaakmiddelen. Alsof de organisatie van de verkiezing wist dat Chantal van haar hobby haar beroep heeft gemaakt. Want hoewel ze pas een paar jaar in het vak actief is, is ze schoonmaker in hart en nieren, zo vertelde ze in een eerder interview met deze krant.

Na jarenlang in het slachthuis te hebben gewerkt, is voor Chantal niets te gek. “De wc vind ik het leukst”, zei ze destijds. Juist dát onderscheidt haar van de rest en daarom nomineerde haar baas haar voor de verkiezing van Schoonmaker van het Jaar.

Prikker klaar
De jury prees haar inzet en het feit dat ze overal naartoe fietst. “Je doet altijd net even dat stapje extra, je hebt je prikker klaar om onderweg ook nog even rommel op te ruimen”, complimenteerde Remco Thiecke, directeur van schoonmaakbedrijf Succlean.

Van Lieshout was blij met haar achterbak vol cadeaus die ze eind september in ontvangst nam. Dat ze Frist Bronstijn (eerste) en Marcel Looze (tweede) voor zich moest dulden, deert haar niet. Ze weet haar tomeloze enthousiasme over te brengen op jongere collega’s. “Er zijn nu weer cursussen begonnen met nieuwe collega’s. Dan vind ik het leuk om te vertellen dat als ze goed hun best doen, ze het ook ver kunnen schoppen.”’

Bron: AD

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 mei 2023

The Future is NOW

Op vrijdag 24 april organiseerde Numatic haar Future Friday voor schoonmaakbedrijven. Tweejaarlijks maakt de fabrikant en distributeur van professionele en consumenten reinigingsmachines tijd om haar relaties een week lang...

24 april 2023

Blog: De mens en efficiency

In nagenoeg alle arbeidsmarkten is een tekort aan arbeidskrachten, van theoretisch opgeleiden tot praktisch opgeleiden arbeidskrachten. Toch moet het werk worden gedaan en zo ook in de schoonmaak. Hoe...

23 december 2021

Leden CNV Schoonmaak stemmen in met cao-akkoord

De branche komt steeds dichter bij een nieuwe cao. Want naast de leden van werkgeversorganisatie Schoonmakend Nederland, stemt ook 85% van de leden van CNV schoonmaak in met het...

03 maart 2022

Dubbel feest voor Dennis Koekenbier

Voor operationeel directeur Militex, Dennis Koekenbier, is 2022 een dubbel feestjaar. Hij viert niet alleen zijn 30-jarig werkjubileum bij de producent van reinigingsmiddelen in IJmuiden. Het is dit jaar...

22 december 2023

#FotoFriday Een schoon Kerstfeest

Damsma Facilitaire Diensten wast in kerstsfeer de ramen. Directeur Jef Damsma vertelt hierover met een knipoog: “Deze week druk bezig met de glasbewassing in de stad waar de grootste...

01 december 2022

Blog: De cijferverslaving

Laatst luisterde ik naar een podcast met de titel ‘Weg met de cijferverslaving’. Deze podcast behandelde de cijferverslaving van Nederland. Denk hierbij aan het Bruto Nationaal product waaraan de...

12 april 2022

“Op Interclean brengen we branchepartijen samen, daar hoort ook de toekomst bij”

Tijdens Interclean in Amsterdam RAI, op 10 mei aanstaande, vindt de eerstvolgende bijeenkomst van FMNextGen plaats. Met Robert Stelling als gastheer. Hij is die middag niet alleen de host...

05 december 2022

Gezonde contracten nu en in de toekomst

De krapte op de arbeidsmarkt en de schaarste aan grondstoffen hebben effect op kwaliteit en kosten. Duidelijk is dat er veel ontwikkelingen in een versnelling zijn gekomen. Wat is...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...

20 maart 2023

Clear4Clean zet objectief kwaliteitmeetsysteem en Keurmerk Verantwoord Schoon voort als Qualis Insight C4C

”Sinds 1 september 2022 was Edgar van Engelen al operationeel verantwoordelijk voor Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon. Met trots maak ik u bekend dat Edgar van Engelen het onafhankelijke...