28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s en hotelgasten. Eerder deze maand liet onze redactie co-founder van Leviy, Sebastiaan van der Vinne, aan het woord. Ditmaal deel 1 een inspirerend tweeluik testimonials met gebruikers waarom zij digitalisering omarmen en de housekeeping-app in hun hotel toepassen en welke invloed dit op hun medewerkers en gasten heeft. Hotel Jakarta trapt af. 

Hotel Jakarta pakt primeur van 15 hotels
“Adjust yourself”, begint housekeeping manager Hotel Jakarta, Saqlain Umer, zijn verhaal. “Iedere app werkt anders. Het is even wennen, maar dat gaat snel als je de toegevoegde waarde van de app ziet.”

In juni 2018 opende Hotel Jakarta in Amsterdam haar deuren. Spannende tijden voor een nieuw hotel. Hoe zullen de gasten ons hotel ervaren? “Om een goede klantbeleving te creëren, zijn we direct na opening gestart met de housekeeping-app van Leviy”, vertelt Saqlain. “We zochten een efficiënte oplossing voor onze housekeeping. Ik had eerder contact gehad met Michiel Hillebrand, operations manager Leviy. Hij heeft zo’n zes jaar geleden bij Hotel Okura een andere housekeeping-app geïnstalleerd. We zijn gelinked via LinkedIn en zo kon ik direct contact opnemen om te horen welke app-mogelijkheden er nu voor ons waren. Na een korte kennismaking met de nieuwste app, zag ik direct hoe klantgericht je ermee kunt werken en nog sustainable ook.”

Complete housekeeping-proces
“Ons complete housekeeping-proces verloopt nu via de app: checking in/out, checking the rooms, productivity, technical issues. Iedere dag hebben we inzicht in planning, welke kamers bezet zijn, schoongemaakt zijn of nog moeten worden, waar eventueel een reparatie nodig is. En iedereen weet op elk moment wat te doen, omdat toewijzing van de taken met één klik gebeurd is. De frontdesk heeft overzicht over alle verschillende taken. Geen belletje of zoeken naar contactpersonen, het systeem bevat alle informatie om klantvragen direct te kunnen beantwoorden.”

The future is app
“We zijn blij met het Leviy-systeem en denken erover na om in een later stadium ook de technische collega’s te laten aansluiten. Nu werken we voor onderhoud nog met een ander systeem. Het is prettiger voor ons allemaal om met één systeem te werken. Hotel Jakarta is ons eerste hotel waar we de app gebruiken, we hebben in totaal 15 hotels in Nederland. The future is app, dus wie weet welke hotels volgen.”

Over de Leviy housekeeping app
Een tevreden gast; dat is waar het in een hotel om draait. Om een gast een fijne beleving te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de hotelprocessen optimaal verlopen. Hoe kun je deze processen efficiënt inrichten zodat medewerkers hun volledige focus op de gast kunnen richten? Met inzicht in kwaliteit, voortgang en onderhoudsproblemen. Ook met betrekking tot schoonmaak en onderhoud. Leviy biedt met zijn housekeeping-app een oplossing voor hotels.

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 september 2021

Voka Charter Duurzaam Ondernemen voor Greenspeed

Duurzaam ondernemen staat bij Greenspeed al lang op de radar. Om de transitie naar een nog duurzamere bedrijfsvoering kracht bij te zetten, toetst men haar acties aan de Sustainable...

29 oktober 2024

Ruben (Vebego Cleaning Services) is dagelijks medeverantwoordelijk voor 1,5 miljoen voedingsrepen

Ruben doet, samen met zijn team, belangrijk werk door het schoonhouden van de vier productielocaties van EMPWR in Leerdam. Vebego Cleaning Services gelooft in Ruben. Door zijn werk kunnen...

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

30 juni 2022

Onderzoek hoger onderwijs: Schoon maak je samen

Schoon is (veel) meer dan schoonmaken. Schoon is beleving. Schoon is imago. En schoon is na een pandemie meer dan ooit verbonden aan hygiëne. Het belang is enorm, maar...

20 november 2018

Innovatietafel: biedt het kantoorloze schoonmaakbedrijf toekomst en andere tijden?

De managementlaag halveren. Technologie gebruiken en mensen binden. Arbeidskrapte het hoofd bieden. Ervaringen, maar ook voor iedereen kansen? Met vijf stemmen voor ‘kansrijk’ en drie stemmen voor ‘kansloos’ startten...

31 maart 2023

PROVSO.WORKS zoekt stageplaatsen voor schoonmaakkanjers

Wil jij als organisatie bijdragen aan het verder opleiden van schoonmaakkanjers uit het Praktijkonderwijs (PRO) en Voorgezet Speciaal Onderwijs (VSO) in Rotterdam? Lees dan verder. PROVSO.WORKS heeft samen met...

04 augustus 2023

#FILMFRIDAY Gouden Smile Moment

𝗭𝗶𝘁, 𝗸𝗶𝗷𝗸 𝗲𝗻 𝗿𝗲𝗹𝗮𝘅. Dat is de boodschap die Beercoo Schoonmaakgroep in haar filmpje uitspreekt. Voor het creëren van een nieuw Gouden SMILE-moment zet het bedrijf haar team medewerkers...

03 augustus 2022

Balans digitaliseert verder met Nocore

Balans Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten werkt al meer dan acht jaar met Nocore Facilitair en in de tussentijd kwamen daar ook Nocore Online en Facility Apps bij. Marije van de...

02 november 2021

Ali is dik tevreden met zijn baan bij De Breul

Ali (38) zorgt samen met zijn team dat school De Breul in Zeist er iedere dag picobello uitziet. Hij woont in Zeist, komt uit Somalië en sprak negen jaar...

30 mei 2019

Wouter Arkink (Asito) over Google Maps voor de schoonmaakwerkwagen

Alweer een app? Ja, maar ditmaal een voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met...