Themaweek Prachtig: positieve en blije momenten corona en schoonmaak
Na twee weken vol bijzondere, bizarre maar broodnodige maatregelen om het coronavirus het hoofd proberen te bieden, zijn we – in ieder geval ben ik – toe aan (zoveel mogelijk) positief nieuws. Daarom deze week op Schoonmaakjournaal de themaweek Prachtig. Een week met een collectie van de vele hartverwarmende en inspirerende acties, gestes, aandacht en oproepen voor een van de cruciale en vitale beroepen: schoonmaak.
In deze tijd is er (eindelijk) de erkenning voor de schoonmaakhelden. Dat beseffen we. Dat voelen we. En dat leidt tot prachtige momenten. In onze branche gebeurt er veel, heel veel. Niet alleen qua imago. De schoonmaakgroothandels hebben het extreem druk om alle hygiëneverhogende en virusbeperkende producten en middelen te kunnen leveren. Producenten draaien overuren om aan de extreme vraag naar zeep, reinigingsmiddelen, desinfectie en handalcohol te kunnen voldoen.
Schoonmaakbedrijven moeten volop inzetten om alle touwtjes aan elkaar te kunnen blijven knopen. Dat kan zijn om zoveel mogelijk handjes te bieden aan vitale bedrijven, cruciale organisaties en zorginstellingen om hun uitvoering voort te kunnen zetten. Maar dat kan ook zijn, omdat schoonmaakbedrijven specialist zijn in bijvoorbeeld hotel-, kantoor- of evenementenschoonmaak. Gedupeerde schoonmaakondernemers met een goed en goud hart proberen waar mogelijk oplossingen te zoeken om hun schoonmakers morgen al een toekomst te bieden. Of facilitair opleiders die ervoor hebben gezorgd dat er zoveel vakmensen in Nederland zijn, maar nu voorlopig geen opleidingen kunnen en mogen verzorgen, maar wat kunnen ze wel?
Daarover gaat de Schoonmaakjournaal themaweek Prachtig. Deel en mail ons: [email protected]. We kijken ernaar uit!