1 november 2021

Blog: op weg naar het eerste schoonmaak-community-nieuwsplatform

In haar laatste blog vertelde Petra de Bruin over het overdragen van de fakkel van Schoonmaakjournaal aan een nieuwe redactie. Trots kan ik jullie laten weten dat ik het vuurtje met een mooi team weer mag opstoken. Al eerder vormde ik samen met Petra de redactie van dit mooie nieuwsplatform. Zij heeft een geweldige basis neergezet en ik vind het een eer om dit nu te kunnen voortzetten met een fijn team en mooie partij op de achtergrond.

De mensen die mij kennen weten dat ik een groot hart heb voor het schoonmaakvak en de mensen die in deze branche werken. Zelf loop ik er ook alweer ruim 16 jaar rond. Ik heb  veel schoonmaakmensen mogen ontmoeten en interviewen. En dat blijf ik in mijn nieuwe rol graag doen. Want ik wil door middel van nieuws, interviews, voorbeelden van #schoonmaakisoveral en ontmoetingen, iedereen laten stralen. De passie voor schoonmaak en het belang ervan te delen en te laten ervaren.
En hoe kan je dat beter doen dan door samen een community te vormen. Een groep waarbij je je prettig voelt, jezelf kunt zijn, gelijkgestemden ontmoet, kennis opdoet en deelt en business genereert.

Daarom wordt Schoonmaakjournaal het eerste schoonmaak-community-nieuwsplatform in Nederland. Hoe? Nu kun je alle informatie op onze site nog lezen, maar dat gaat veranderen. We maken straks een deel van onze specials, stories, trends en andere artikelen exclusief toegankelijk voor de communityleden. Net zoals eigen bijeenkomsten en activiteiten. Door elkaar steeds beter te leren kennen, kunnen we er nog beter voor elkaar zijn. Jouw artikelen staan dan op ons communityplatform nog meer in ‘the picture’ bij een super geïnteresseerd publiek. Zo kunnen we elkaar naar een nog hoger niveau helpen en begeleiden. Bovendien biedt dat jouw bedrijf meer kansen. Kortom, gezamenlijk gaan we voor beleving, binding, bloei en business. En daar kun jij deel van uitmaken. Want de schoonmaakbranche is een mensenbranche met een grote gunfactor en die zoeken we met elkaar op. In de loop van dit kwartaal krijg je via de site en het E-journaal een uitnodiging om lid te worden. Wat het lidmaatschap je kost? Vooral aandacht en inzet. Van onze community kan iedereen, gratis, lid worden. Daar wil je toch bijhoren?!

Nu leven we toe naar de eerste beursontmoeting van het jaar, de Schoonmaak Vakdagen op 9 en 10 november. Voor deze beurs hebben we, net zoals twee jaar geleden, de koppen bij elkaar gestoken. Samen met CleanTotaal zetten wij ons als mediapartners voor dit event in. Met onder meer interviews met organisatie en exposanten. Om jullie te informeren over wat de beurs jou gaat bieden. Uiteraard zijn we ook op de beursvloer aanwezig voor tekst, foto en film. Ik ben al reuze benieuwd wie ik weer ga ontmoeten in Houten.

Ben je jonger dan 40 jaar? Dan ben je extra welkom op de Schoonmaak Vakdagen op 10 november om 15.30 uur voor de eerste #FMNextGen-borrel op het cateringplein van de beurs. Gesponsord door de organisatie en Nocore. Meld je hier aan.

Tot snel!

Esther van der Lelie
Hoofdredacteur Schoonmaakjournaal.nl

Wil je van gedachten wisselen over onze schoonmaak-community?
Bel/mail mij gerust: 06-21230643/[email protected]

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2022

Samen ‘spelen’

Als een kind en een schoonmaakrobot elkaar vinden, dan is het ‘schattig’ Boma(Robotics). Wil jij ook een mooie foto om met de bezoekers van Schoonmaakjournaal delen? Stuur deze naar...

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

21 januari 2019

Belinda Dekkers trots op nieuwe website UL-Team: “Geanimeerd impact maken met facilitair trainingsaanbod”

Hoe maak je als opleidingsbureau online impact? Op een manier die bij jou en jouw doelgroep past? Die vragen stelde UL-Team zichzelf voor de bouw van haar nieuwe website....

11 december 2019

Blog: Spoedcursus werkgeluk

NIET UITVEGEN! Dat staat met grote letters bovenaan het whiteboard op mijn kamer. Daaronder tien tekeningen die de basis vormen van de Werkgelukpresentatie die ik geef. Je ziet ladeblokken,...

13 februari 2023

IWG verlengt en breidt samenwerking met Effektief uit

IWG is sinds 1 juli 2021 opdrachtgever van Effektief. De facilitair dienstverlener is er blij mee: “We zijn zeer verheugd en erg trots dat we onze samenwerking met IWG...

15 december 2021

Vileda Professional webinar over ergonomie in de schoonmaak wijst uit: 87% vindt het kan beter

Juist op het moment dat de nieuwe schoonmaak cao wordt afgetikt, volgt de uitnodiging voor het Vileda Professional webinar Ergonomie in de schoonmaak. Want ja, duurzame inzetbaarheid om onze...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

13 februari 2023

‘One voice in cleaning’

Donderdag 9 februari verzamelden zo’n 40 schoonmaakprofessionals zich bij Kärcher in Made. Op uitnodiging van Greenspeed, Kärcher, Unimop en European Cleaning Journaal. Het was een aftrap van een nieuw...

09 november 2021

Monumentaal kunstwerk

Kunstenaar Klaus Dauven bracht in het Franse Jura een ‘reversed graffiti’ kunstwerk aan op de 110 meter hoge en 430 meter lange muur van de stuwdam Vouglans. Met deze...

29 juli 2022

Trots

“Man….man….man…wat zijn wij trots op onze vloerspecialisten, vakantiekrachten, oproepkrachten! In 5 dagen tijd hebben ze maar liefst 9.000 m2 linoleumvloeren behandeld (top-coaten) en voorzien van twee nieuwe zijdeglans polymeerlagen....