19 september 2019

Sabine Thuysbaert over drijfveer Vendor: “Smart solutions, happy people”

Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor – sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten Vendor en CWS in op innovatie, streven zij naar (digitale) vooruitgang en naar het ontzorgen van hun klanten. Met regelmaat worden (sport)evenementen georganiseerd om medewerkers, klanten en relaties een mooie dag te bezorgen. Maar bovenal zien zij graag al hun collega’s bevlogen aan het werk, op de juiste plek. Want deze ‘happy people’ zijn het meest waardevolle goed. Aan het woord is CEO Sabine Thuysbaert over het thema Werkgeluk binnen Vendor voor de overname door CWS Group.

Vendor wil een positieve impact maken en dat is voelbaar in de hele organisatie. “Het implementeren van een strategie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent, dat je continue rekening houdt met de maatschappelijke gevolgen die jouw organisatie teweeg brengt bij het uitvoeren van haar dagelijkse activiteiten. Dat vraagt engagement en inspanning. Daarom is het belangrijk dat er in de organisatie iemand een voortrekkersrol opneemt. Als dat vervolgens door het hele managementteam goed wordt opgepakt, dan krijgt dat snel een positief effect op de rest van de organisatie,” ervaart Sabine Thuysbaert, CEO bij Vendor.

Binding en passie
Wanneer medewerkers zelf handen en voeten kunnen geven aan een MVO-beleid,  wordt dit nog meer tastbaar, vooral als het past bij hun eigen normen en waarden. Dan levert dit ook voldoening op en hebben medewerkers het gevoel iets bij te kunnen dragen. Het is dus ook een manier om de binding met medewerkers te versterken.

Sabine: “We vinden het belangrijk dat we het samen doen. En daarnaast vinden we dat onze collega’s, in deze context, vooral moeten doen waar ze goed in zijn en waar ze zich goed bij voelen. Men functioneert nu eenmaal het beste in iets waar men passie voor heeft en zich betrokken bij voelt. Happy people dus. Werkgeluk, dat vinden wij belangrijk.”

“Over werkgeluk en loyaliteit gesproken: werknemers bij Vendor kennen bijzonder lange dienstverbanden”

Belangeloze inspanningen
“In zijn algemeenheid vind ik dat MVO inspanningen vaak gelijk geschakeld worden met milieu-inspanningen”, aldus Sabine. “Hoewel deze laatste heel belangrijk zijn – niet in het minst in onze sector, gezien de vele verbruiksgoederen – zijn het toch vaak de belangeloze inspanningen die mij het meest treffen. Hulp aan zieken of mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. Bij Vendor hebben we daar veel mooie voorbeelden van. Zo steunen we Villa Pardoes, een vakantieverblijf in Kaatsheuvel waar ernstig, mogelijk levensbedreigend zieke kinderen met hun gezin een week lang hun zorgen mogen vergeten. We steunen Villa Pardoes niet alleen op financieel vlak, maar ook op menselijk vlak. Minstens driemaal per jaar gaat (elke keer een andere) club vrijwilligers vanuit Vendor naar de Villa om een handje te helpen, deze groep bestaat uit collega’s vanuit verschillende afdelingen, maar met dezelfde gedachte; iets bij willen dragen. Dankbaar werk is dat.”

Loyaliteit
Over werkgeluk en loyaliteit gesproken: werknemers bij Vendor kennen bijzonder lange dienstverbanden. Bijna de helft van de medewerkers (43%) is meer dan 10 jaar in dienst bij Vendor. Ruim 20% van de medewerkers heeft een dienstverband van 20 jaar of langer en 4 van hen zelfs 30 jaar of langer. Het record van langste dienstverband staat op 32 jaar, dat is meer dan de helft van de levensduur van Vendor zelf. Het bedrijf werd opgericht in 1961, reken maar uit.Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor, sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group, op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten Vendor en CWS in op innovatie, streven zij naar (digitale) vooruitgang en naar het ontzorgen van hun klanten. Met regelmaat worden (sport)evenementen georganiseerd om medewerkers, klanten en relaties een mooie dag te bezorgen. Maar bovenal zien zij graag al hun collega’s bevlogen aan het werk, op de juiste plek. Want deze ‘happy people’ zijn het meest waardevolle goed. Aan het woord is CEO Sabine Thuysbaert over het thema werkgeluk binnen Vendor vóór de overname door CWS Group.

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 mei 2024

Tork CO2-neutrale dispensers op Interclean 2024

Tork presenteert tijdens de aankomende Interclean haar in 2023 gelanceerde innovatie: CO2-neutrale dispensers. Als koploper op het gebied van duurzaamheid heeft Tork als eerste in Europa een certificering voor...

24 augustus 2022

Tork Vision Schoonmaken behaalt GBAC STAR™ accreditatie

De datagestuurde schoonmaakoplossing van Tork is nu GBAC STAR™-geregistreerd. Tork Vision Schoonmaken ontvangt hiermee internationale erkenning voor de beste methoden op het gebied van reiniging, desinfectie en infectieziekten preventie...

22 juni 2023

Praktijkcase: zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarage

Sinds de zomer van 2022 draait bij Q-Park een proef met zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarages. Een uitdaging op gebied van techniek, resultaat, personeelsinzet en veiligheid voor klanten in...

06 juni 2023

Tork toont combi hygiëne, duurzaamheid en digitalisering

Woensdag 7 juni begint Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht. Drie dagen lang bieden 200 exposanten facilitaire en schoonmaakoplossingen aan de bezoekers. Ook Tork is weer aanwezig op...

31 maart 2020

Meerwaarde schoonmaak: disposable microvezel

Microvezel is sinds de jaren negentig niet meer weg te denken uit de professionele schoonmaak; anno 2020 is er een doekje dat niet gewassen hoeft te worden maar na...

26 april 2023

CWS digitaliseert sanitaire ruimte met smartMate, IoT-oplossing voor PureLine dispensers

CWS heeft een nieuwe functie gelanceerd die gebruik maakt van IoT en is geïntegreerd in de PureLine productlijn. Met deze IoT-oplossing genaamd ‘smartMate’, kunnen facilitair managers nu eenvoudig op...

02 maart 2023

CWS Nederland behaalt hoogste niveau CO2-prestatieladder

CWS Nederland heeft als eerste organisatie op het gebied van sanitaire hygiëne en bedrijfskleding niveau 5 van de CO2-prestatieladder behaald. De CO2-prestatieladder is een duurzaamheidsinstrument dat bedrijven en overheden...

01 november 2019

Huiskamer AaRiverside op Schoonmaak Vakdagen symbool voor toegankelijke automatisering

“Kennis over wat de markt aan het doen is, hoe deze verandert en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen. De mogelijkheid om een verzorgde golfdag te winnen. En...

30 mei 2019

Wouter Arkink (Asito) over Google Maps voor de schoonmaakwerkwagen

Alweer een app? Ja, maar ditmaal een voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met...

15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op...