19 september 2019

Sabine Thuysbaert over drijfveer Vendor: “Smart solutions, happy people”

Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor – sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten Vendor en CWS in op innovatie, streven zij naar (digitale) vooruitgang en naar het ontzorgen van hun klanten. Met regelmaat worden (sport)evenementen georganiseerd om medewerkers, klanten en relaties een mooie dag te bezorgen. Maar bovenal zien zij graag al hun collega’s bevlogen aan het werk, op de juiste plek. Want deze ‘happy people’ zijn het meest waardevolle goed. Aan het woord is CEO Sabine Thuysbaert over het thema Werkgeluk binnen Vendor voor de overname door CWS Group.

Vendor wil een positieve impact maken en dat is voelbaar in de hele organisatie. “Het implementeren van een strategie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent, dat je continue rekening houdt met de maatschappelijke gevolgen die jouw organisatie teweeg brengt bij het uitvoeren van haar dagelijkse activiteiten. Dat vraagt engagement en inspanning. Daarom is het belangrijk dat er in de organisatie iemand een voortrekkersrol opneemt. Als dat vervolgens door het hele managementteam goed wordt opgepakt, dan krijgt dat snel een positief effect op de rest van de organisatie,” ervaart Sabine Thuysbaert, CEO bij Vendor.

Binding en passie
Wanneer medewerkers zelf handen en voeten kunnen geven aan een MVO-beleid,  wordt dit nog meer tastbaar, vooral als het past bij hun eigen normen en waarden. Dan levert dit ook voldoening op en hebben medewerkers het gevoel iets bij te kunnen dragen. Het is dus ook een manier om de binding met medewerkers te versterken.

Sabine: “We vinden het belangrijk dat we het samen doen. En daarnaast vinden we dat onze collega’s, in deze context, vooral moeten doen waar ze goed in zijn en waar ze zich goed bij voelen. Men functioneert nu eenmaal het beste in iets waar men passie voor heeft en zich betrokken bij voelt. Happy people dus. Werkgeluk, dat vinden wij belangrijk.”

“Over werkgeluk en loyaliteit gesproken: werknemers bij Vendor kennen bijzonder lange dienstverbanden”

Belangeloze inspanningen
“In zijn algemeenheid vind ik dat MVO inspanningen vaak gelijk geschakeld worden met milieu-inspanningen”, aldus Sabine. “Hoewel deze laatste heel belangrijk zijn – niet in het minst in onze sector, gezien de vele verbruiksgoederen – zijn het toch vaak de belangeloze inspanningen die mij het meest treffen. Hulp aan zieken of mensen met afstand tot de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. Bij Vendor hebben we daar veel mooie voorbeelden van. Zo steunen we Villa Pardoes, een vakantieverblijf in Kaatsheuvel waar ernstig, mogelijk levensbedreigend zieke kinderen met hun gezin een week lang hun zorgen mogen vergeten. We steunen Villa Pardoes niet alleen op financieel vlak, maar ook op menselijk vlak. Minstens driemaal per jaar gaat (elke keer een andere) club vrijwilligers vanuit Vendor naar de Villa om een handje te helpen, deze groep bestaat uit collega’s vanuit verschillende afdelingen, maar met dezelfde gedachte; iets bij willen dragen. Dankbaar werk is dat.”

Loyaliteit
Over werkgeluk en loyaliteit gesproken: werknemers bij Vendor kennen bijzonder lange dienstverbanden. Bijna de helft van de medewerkers (43%) is meer dan 10 jaar in dienst bij Vendor. Ruim 20% van de medewerkers heeft een dienstverband van 20 jaar of langer en 4 van hen zelfs 30 jaar of langer. Het record van langste dienstverband staat op 32 jaar, dat is meer dan de helft van de levensduur van Vendor zelf. Het bedrijf werd opgericht in 1961, reken maar uit.Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor, sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group, op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten Vendor en CWS in op innovatie, streven zij naar (digitale) vooruitgang en naar het ontzorgen van hun klanten. Met regelmaat worden (sport)evenementen georganiseerd om medewerkers, klanten en relaties een mooie dag te bezorgen. Maar bovenal zien zij graag al hun collega’s bevlogen aan het werk, op de juiste plek. Want deze ‘happy people’ zijn het meest waardevolle goed. Aan het woord is CEO Sabine Thuysbaert over het thema werkgeluk binnen Vendor vóór de overname door CWS Group.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 september 2023

Nocore zet volgende stap in digitalisering met planbord werkbonnen

We kunnen er eigenlijk niet meer omheen. Digitalisering gaat een steeds grotere rol spelen in de schoonmaakbranche. Nocore Facility apps is de afgelopen maanden bezig geweest om een belangrijke...

29 juli 2020

#nieuwsnotendop NOOF wint aanbesteding Politie, nieuwe Gradez meetmethode, samenwerking Burgman en Onderwijs Inkoop Groep

NOOF wint aanbesteding reiniging 46.000 werkplekken Politie Nederland NOOF Office Health heeft de Europese aanbesteding van de grootste werkgever van Nederland, Politie Nederland, gewonnen. Het gaat om het reinigen...

22 juni 2017

Vendor en Ziggo Dome verlengen samenwerking

Amsterdam Music Dome Exploitatie, beter bekend als de Ziggo Dome, en Vendor hebben hun samenwerking op het gebied van sanitaire voorzieningen voor vijf jaar verlengd. Op 21 juni hebben...

10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is...

27 september 2023

Spectro start samenwerking met TOP Oss

Met de start van het voetbalseizoen start ook de samenwerking tussen Spectro en TOP Oss. Een verbinding voor drie jaar op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De Osse...

09 november 2021

FacilityApps lanceert 2 nieuwe modules tijdens Schoonmaak Vakdagen

Het FacilityApps-platform breidt uit. Tijdens het eerste fysieke schoonmaak vakevent sinds lange tijd, zal het bedrijf uit PurmerValley twee modules lanceren: een ‘nieuws’ module en ‘Nocore roosters’. Deze twee...

26 april 2024

Creëer duurzame waarde met Tork PaperCircle

PaperCircle van Tork is ’s werelds eerste recyclingsdienst voor papieren handdoeken. Door gebruikte papieren in te zamelen en te recyclen in plaatselijke Essity fabrieken, worden ze omgezet in nieuwe...

21 juli 2022

“Dankzij VR-bril worden schoonmaaktrainingen leuker en leerzamer”

Leren via een VR-bril? Het klinkt allemaal heel futuristisch, maar bij Cleaning Workx is de afgelopen jaren gewerkt aan een virtual reality lesmethode voor de schoonmaak. En dit leidt...

13 augustus 2019

Vendor en Baran maken samen een wereld van verschil

Baran, wiens naam voluit Ismael Khuder is, heeft een onvoorstelbaar lange en heftige weg afgelegd om vanuit Syrië om in Nederland terecht te komen. Sinds 3,5 jaar is hij hier...

09 oktober 2023

BubbleFlush wint Technological Innovation of the Year Award

Op donderdag 5 oktober werd de BubbleFlush geëerd met de felbegeerde Technological Innovation of the Year Award tijdens de European Cleaning & Hygiene Awards 2023 in Dublin, Ierland. De...