8 maart 2022

Toiletpapierspray zorgt voor ‘kleikamerrevolutie’

Op quote.nl schrijft Tim Jansen over de kleikamerrevolutie. Een verhaal over de heren van Buttler die ‘zelfs hun eigen reet in de fik steken om de perfecte toiletpapierspray te maken. En dat leverde hen naar eigen zeggen een kontzettend goed product op. Nu zoeken Robert Dalderup en Pieter Claessens een half miljoen om op te schalen.’

In het artikel vertelt Robert Dalderup over het ontstaan van Buttler tijdens een afstudeerproject. Hij weet niet meer precies hoe ze op het idee kwamen, maar wel dat hij en Pieter Claessens vastberaden zijn een revolutie in het kleinste kamertje te claimen. Omdat er, zoals Pieter vertelt ‘geen enkele innovatie in dit segment is. Overal zie je dezelfde pot, plastic rolhouder, en in de supermarkt houdt het qua creativiteit wel op bij puppy’s op wc-papier. Qua design gebeurt er niets.’

En dus zijn, zoals het artikel vertelt, de heren eerst zelf gaan experimenteren met allerlei producten uit de Etos. Spray, schuim. Ze hebben van alles gemengd. ‘Van veel dingen ging je reet enorm branden. Uiteindelijk hebben we iets ontwikkeld is samenwerking met een cosmetisch lab. We bouwden een simpel webshopje en zonder noemenswaardige inspanning hadden we de eerste dag twintig bestellingen.’

Tim Jansen stelde de mannen de vraag ‘Waarom toiletpapierspray een goed idee is?’ Dalderup antwoordt: ‘We hebben onderzoek gedaan onder zo’n 800 mensen. Hieruit – en uit andere onderzoeken – bleek dat ongeveer een kwart vochtige toiletdoekjes gebruikt. Maar die zitten vol microplastics en zijn slecht afbreekbaar. Daarnaast is de Nederlander behoorlijk onhygiënisch op het toilet. Veel landen kennen een bidet en in Japan heb je supergeavanceerde en schone toiletten. Door met een of twee spuitjes normaal wc-papier te bevochtigen – na een Chinese maaltijd misschien iets meer – verlaat je het toilet met een frisser gevoel. Onze spray gaat even lang mee als tien tot twaalf pakjes vochtige doekjes.’

Op de vraag hoe de kleikamerrevolutie er verder uitziet reageert Claessens: ‘We verkopen alles om sfeer in het kleine kamertje te brengen. Onze “wasstraat” van vier tientjes bestaat uit een stalen toiletrolhouder, een wc-rol en een spray naar keuze. Uiteindelijk willen we alles voor het kleine kamertje gaan verkopen, behalve de pot en de tegels.’

Wil je meer lezen over het Buttler-duo en hoe zij een half miljoen tot € 750,000 willen ophalen en besteden? Bestel dan hier de maart-editie van de Quote.

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 januari 2022

Meet my new friend

“Technologische innovaties zorgen voor gave veranderingen voor de schoonmaak van onze gebouwen”, laat René Olthof, Diensthoofd Facilitair Beheer van Karel de Grote Hogeschool, weten op LinkedIn. Hij slaat op...

30 september 2022

UL-Team 12,5 jaar!

Op 25 september bestond opleidingsbureau UL-Team 12,5 jaar! Van harte gefeliciteerd! Directeur UL-Team, Belinda Dekkers,: “Ik wil al onze relaties bedanken voor hun steun en vertrouwen in onze organisatie...

09 mei 2022

Breedweer Facilitaire Diensten neemt De Ster uit Hengelo over

Breedweer Facilitaire Diensten uit Uitgeest wil haar boodschap om maatschappelijke impact te maken zo breed mogelijk verspreiden. Daarvoor is groei onmisbaar, groei door nieuwe opdrachten en door overnames. Per...

14 november 2022

Een nieuwe melkkoe?

Ik heb het in mijn blogs wel eens gehad over het feit dat hermetingen een verdienmodel kunnen zijn voor adviesbureaus. De hermetingen dienen vaak betaald te worden door de...

31 december 2021

Donatie aan voedselbank

Op LinkedIn laat Facility Trade Group weten afgelopen week twee volle pallets met mondkapjes gedoneerd te hebben aan Voedselbank Apeldoorn. Ferry en Ruben mochten de pallets afleveren waarmee maar...

13 oktober 2025

Blog Esther van der Lelie: “Zullen we meer samenwerken en plezier maken?”

Afgelopen week ben ik weer een jaar ouder geworden. Mijn dochter vroeg aan mij: ‘Welk woord kies jij voor het komende jaar?’ Plezier, zei ik meteen.Het afgelopen jaar was...

05 december 2025

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf heeft opnieuw een gele kaart uitgereikt aan de Europese Commissie, Joint Research Centre, Directoraat Resources in Petten (EC Petten). Aanleiding is de...

02 januari 2023

Nieuw schoonmaakbedrijf: Vebego Cleaning Services

Vanaf 1 januari 2023 is er een nieuw groot schoonmaakbedrijf in Nederland: Vebego Cleaning Services. Met in totaal 8.000 medewerkers en ruim 2.500 klanten gaat het om één van...

24 oktober 2023

EVENT: Captains of Cleaning Connect

Op 29 november 2023 is het zover: de derde editie van Captains of Cleaning Connect. Voor de derde keer op rij brengt de oranisatie alle Captains of Cleaning live...

11 oktober 2021

Join FMNextGen op Schoonmaak Vakdagen

Ben jij werkzaam in de schoonmaakbranche en jonger dan 40 jaar? Sluit je dan aan bij FMNEXTGEN, een netwerkclub waar je gelijkgestemden en leeftijdgenoten ontmoet. Om kennis te delen,...