8 maart 2022

Toiletpapierspray zorgt voor ‘kleikamerrevolutie’

Op quote.nl schrijft Tim Jansen over de kleikamerrevolutie. Een verhaal over de heren van Buttler die ‘zelfs hun eigen reet in de fik steken om de perfecte toiletpapierspray te maken. En dat leverde hen naar eigen zeggen een kontzettend goed product op. Nu zoeken Robert Dalderup en Pieter Claessens een half miljoen om op te schalen.’

In het artikel vertelt Robert Dalderup over het ontstaan van Buttler tijdens een afstudeerproject. Hij weet niet meer precies hoe ze op het idee kwamen, maar wel dat hij en Pieter Claessens vastberaden zijn een revolutie in het kleinste kamertje te claimen. Omdat er, zoals Pieter vertelt ‘geen enkele innovatie in dit segment is. Overal zie je dezelfde pot, plastic rolhouder, en in de supermarkt houdt het qua creativiteit wel op bij puppy’s op wc-papier. Qua design gebeurt er niets.’

En dus zijn, zoals het artikel vertelt, de heren eerst zelf gaan experimenteren met allerlei producten uit de Etos. Spray, schuim. Ze hebben van alles gemengd. ‘Van veel dingen ging je reet enorm branden. Uiteindelijk hebben we iets ontwikkeld is samenwerking met een cosmetisch lab. We bouwden een simpel webshopje en zonder noemenswaardige inspanning hadden we de eerste dag twintig bestellingen.’

Tim Jansen stelde de mannen de vraag ‘Waarom toiletpapierspray een goed idee is?’ Dalderup antwoordt: ‘We hebben onderzoek gedaan onder zo’n 800 mensen. Hieruit – en uit andere onderzoeken – bleek dat ongeveer een kwart vochtige toiletdoekjes gebruikt. Maar die zitten vol microplastics en zijn slecht afbreekbaar. Daarnaast is de Nederlander behoorlijk onhygiënisch op het toilet. Veel landen kennen een bidet en in Japan heb je supergeavanceerde en schone toiletten. Door met een of twee spuitjes normaal wc-papier te bevochtigen – na een Chinese maaltijd misschien iets meer – verlaat je het toilet met een frisser gevoel. Onze spray gaat even lang mee als tien tot twaalf pakjes vochtige doekjes.’

Op de vraag hoe de kleikamerrevolutie er verder uitziet reageert Claessens: ‘We verkopen alles om sfeer in het kleine kamertje te brengen. Onze “wasstraat” van vier tientjes bestaat uit een stalen toiletrolhouder, een wc-rol en een spray naar keuze. Uiteindelijk willen we alles voor het kleine kamertje gaan verkopen, behalve de pot en de tegels.’

Wil je meer lezen over het Buttler-duo en hoe zij een half miljoen tot € 750,000 willen ophalen en besteden? Bestel dan hier de maart-editie van de Quote.

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 april 2024

Tamara van Ark: “De zorg voor medewerkers zit in de genen van de schoonmaaksector”

Ze is nog geen jaar voorzitter van Schoonmakend Nederland, toch kwam Tamara van Ark als voormalig staatssecretaris van Sociale Zaken al via de politiek in aanraking met de branche....

23 mei 2022

CSU neemt schoonmaakactiviteiten Veldhuis Schoonmaak over

Schoonmaakbedrijf CSU neemt de schoonmaakactiviteiten van Veldhuis Schoonmaakbedrijf B.V. uit Hengelo over. Alle 75 medewerkers treden in dienst bij CSU. CSU integreert de activiteiten in zijn huidige organisatiestructuur. De...

11 december 2023

Veranderingen taaltrajecten per 1 januari 2024

In de schoonmaaksector werken veel mensen met verschillende achtergronden en vanuit verschillende culturen. Niet iedereen daarvan beheerst de Nederlandse taal voldoende. Om goed redzaam te zijn en professioneel bekwaam...

24 maart 2025

Bflex Cleaning hanteert al 25 jaar dagschoonmaak

"Het is precies 25 jaar geleden dat ik Bflex Cleaning begon", vertelt Nasima el Bachiri -Ouamar. Al snel ontdekte ze dat avond­schoonmaak allesbehalve praktisch was. Dat het lastig was...

06 juli 2023

Diane van Dijk-Loois (CSU): “Aandacht maakt alles mooier”

Aandacht in de schoonmaak hoort vooral naar de medewerkers te gaan. Zij zijn waar het in de kern om gaat, vindt Diane van Dijk-Loois, commercieel directeur bij CSU. “Ga...

13 maart 2023

Blog: Ziekmelding, en dan begint het…?

Je medewerker meldt zich ziek en dan? Een werknemer belt om zich ziek te melden. Hij kan daardoor ‘de afspraak om arbeid te verrichten’ niet nakomen. Betaal je tijdens...

30 juli 2024

“Ontmoeten, ontdekken en ontwikkelen maken van Young Vebego dé samenwerkende factor”

Betrokken medewerkers die willen blijven én jongere generaties binnenhalen en behouden zijn veelbesproken uitdagingen op de arbeidsmarkt. Het hebben van een specifieke samenwerking voor jongere medewerkers onderling kan voor...

29 oktober 2019

31 oktober: Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie in Store van de Toekomst

Op donderdagmiddag 31 oktober organiseert het team van Schoonmaakjournaal – Esther, Henk en Petra – in de Paardekooper Store 2.0 Rotterdam een PizzaMarketingSessie met een kleine club relaties met...

28 november 2018

Diamant-groep kiest voor persoonlijke aanpak Vendor

De Diamant-groep heeft besloten haar opdracht voor het verzorgen van de toilethygiëne in de sanitaire ruimtes bij Vendor neer te leggen. In aanwezigheid van Claire Druijts, inkoopadviseur bij Diamant-groep,...

20 oktober 2021

Sweep it under the carpet

Dit graffiti-kunstwerk is gemaakt door Banksy in 2006: “Cleaning Lady- sweep it under the carpet”. De reden dat hij dit portret maakte is:“In de slechte, oude tijd, waren het...