28 december 2021

Van studentenhuisvesting naar hotel in 1 dag

In Amsterdam is het flexibelste hotel van Nederland gevestigd. Acht maanden per jaar huisvest Hotel Casa 359 studenten en 159 reguliere hotelgasten onder één dak. De overige vier maanden is Casa een hotel met 518 kamers. Casa en CSU zorgen er samen voor dat deze overgang in één dag plaatsvindt. Voor deze topprestatie en de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden blijven Casa en CSU tot ten minste 2024 partners.

“De huisvesting van studenten is in de hoofdstad al decennialang een uitdaging. Daarom richtten vier studenten in 1957 een bijzonder hotel op dat zowel studenten als reguliere gasten verwelkomt”, vertelt Operational Manager van Casa Marco Peeters. “Nog steeds werken we met dit concept. Wij bieden studenten betaalbare huisvesting voor een periode van maximaal twee jaar, maar tussen 31 mei en 1 oktober voegen we alle kamers toe aan onze hotelcapaciteit. Een operatie waarbij CSU presteert op het maximale van haar kunnen. We hechten dan ook veel waarde aan ons partnership.”

Schoonmaak op maat
CSU verzorgt de dagelijkse housekeeping van de 159 permanente hotelkamers. Het CSU-team werkt met een vaste housekeeping manager en meerdere floor supervisors. De schoonmaak van de studentenkamers is gedurende het bewonersjaar een taak van de studenten zelf. “Om ervoor te zorgen dat de transformatie naar volledig hotel soepel verloopt, voeren we in de weken voorafgaand al controles uit op de sanitaire voorzieningen in elke kamer”, licht Marco toe. “Benodigde werkzaamheden stemt ons facilitaire team af met de professionals van CSU, zodat we in één dag alle kamers in Casa op het gewenste niveau kunnen brengen. Spic en span dus, want hotelgasten verwachten uiteraard een hotelervaring.”   

Vlekkeloos teamwerk
Robert Goudappel, Branchedirecteur Hotels & Leisure bij CSU, kijkt met een goed gevoel terug op de samenwerking met Hotel Casa. Robert: “Het is een relatie die al zo lang plezierig verloopt dat we niet eens meer precies weten wanneer we die zijn gestart. Onze schoonmaakmedewerkers zijn echt onderdeel van Casa. Ze voelen zich betrokken en gewaardeerd. Door hun inzet en een perfecte afstemming met Casa lukt het om zo’n megaklus als het omturnen van studentenhuisvesting naar een volwaardig hotel in één dag te realiseren. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren aan een hotel dat het hart op de juiste plaats heeft.”

Meer informatie: Hotel Casa / CSU

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 mei 2022

Breedweer gaat impact maken met de Rijksoverheid

Breedweer Facilitaire Diensten gaat impact maken met de Rijksoverheid en bij Defensie in het zuiden van het land. Vanaf september gebruikt de facilitaire dienstverlener uit Uitgeest haar dienstverlening om...

10 mei 2022

Essity algehele winnaar Innovation Awards 2022

De jury van de Amsterdam Innovation Award maakte tijdens de eerste uren van Interclean de algehele winnaar van de Amsterdam Innovation Awards 2022 bekend. De speciale prijs gaat dit...

25 maart 2020

Blog: Prachtig

Wat prachtig, de hartverwarmende pluim van onze Koning aan alle schoonmakers van Nederland in dit coronatijdperk tijdens zijn speech op 20 maart. Wat prachtig, de metafoor van Rutger Bregman,...

19 februari 2024

CSRD: hoe pak je dit als (schoonmaak-) bedrijf aan?

De Europese CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) en ook  de vraag om MVI (Maatschappelijk Verantwoord Inkopen) en de roep om transparantie in de keten: er komt nogal wat af...

07 november 2022

“Dankzij deze beurs laat je jouw schoonmaakteam beter en efficiënter presteren”

15 en 16 november 2022 staan in het teken van de Schoonmaak Vakdagen. Deze vakbeurs voor Nederland en Vlaanderen biedt met een volle beursvloer én zeer interessant kennisprogramma een...

20 maart 2024

De eerste CAO onderhandelingsdag draaide om het ‘wat en waarom’ van de voorstellen

De eerste CAO onderhandelingsdag vond plaats op 19 maart 2024. “De sfeer was goed, de gesprekken verliepen in goede harmonie”, noemt Fedde Monsma, Manager Cao, Arbeidsverhoudingen en Projecten van...

23 april 2020

Schoonmaak en arbeidskrapte (1): “Erkenning door coronavirus vergroot binding en aantrekkingskracht ook voor langere tijd”

Tot begin maart waren we als schoonmaakbranche vol van arbeidskrapte. We hadden er veel kopzorgen over. En wat zien we nu, nog geen 2 maanden later? Het FNV signaleert...

06 februari 2022

Blog: Trots

Op maandag 6 februari 2012 fietste ik ‘s middags naar de HEMA in Zwijndrecht om tompoucejes op te halen met het Schoonmaakjournaal-logo erop. Een gebakje met een eigen logo,...

10 november 2022

EuroParcs verlengt verbeterde reiskostenregeling schoonmakers

EuroParcs verlengt de verbeterde reiskostenregeling voor medewerkers van schoonmaakbedrijven op al haar vakantieparken in Nederland. De regeling werd in juli van dit jaar in het leven geroepen om schoonmakers...

14 maart 2022

NS Stations continueert samenwerking ICS Groep

NS Stations gunt de Europese aanbesteding voor het schoonmaakonderhoud van 138 stations aan facilitair dienstverlener ICS Groep. Het contract gaat per 1 juli 2022 in voor een periode van...