28 december 2021

Van studentenhuisvesting naar hotel in 1 dag

In Amsterdam is het flexibelste hotel van Nederland gevestigd. Acht maanden per jaar huisvest Hotel Casa 359 studenten en 159 reguliere hotelgasten onder één dak. De overige vier maanden is Casa een hotel met 518 kamers. Casa en CSU zorgen er samen voor dat deze overgang in één dag plaatsvindt. Voor deze topprestatie en de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden blijven Casa en CSU tot ten minste 2024 partners.

“De huisvesting van studenten is in de hoofdstad al decennialang een uitdaging. Daarom richtten vier studenten in 1957 een bijzonder hotel op dat zowel studenten als reguliere gasten verwelkomt”, vertelt Operational Manager van Casa Marco Peeters. “Nog steeds werken we met dit concept. Wij bieden studenten betaalbare huisvesting voor een periode van maximaal twee jaar, maar tussen 31 mei en 1 oktober voegen we alle kamers toe aan onze hotelcapaciteit. Een operatie waarbij CSU presteert op het maximale van haar kunnen. We hechten dan ook veel waarde aan ons partnership.”

Schoonmaak op maat
CSU verzorgt de dagelijkse housekeeping van de 159 permanente hotelkamers. Het CSU-team werkt met een vaste housekeeping manager en meerdere floor supervisors. De schoonmaak van de studentenkamers is gedurende het bewonersjaar een taak van de studenten zelf. “Om ervoor te zorgen dat de transformatie naar volledig hotel soepel verloopt, voeren we in de weken voorafgaand al controles uit op de sanitaire voorzieningen in elke kamer”, licht Marco toe. “Benodigde werkzaamheden stemt ons facilitaire team af met de professionals van CSU, zodat we in één dag alle kamers in Casa op het gewenste niveau kunnen brengen. Spic en span dus, want hotelgasten verwachten uiteraard een hotelervaring.”   

Vlekkeloos teamwerk
Robert Goudappel, Branchedirecteur Hotels & Leisure bij CSU, kijkt met een goed gevoel terug op de samenwerking met Hotel Casa. Robert: “Het is een relatie die al zo lang plezierig verloopt dat we niet eens meer precies weten wanneer we die zijn gestart. Onze schoonmaakmedewerkers zijn echt onderdeel van Casa. Ze voelen zich betrokken en gewaardeerd. Door hun inzet en een perfecte afstemming met Casa lukt het om zo’n megaklus als het omturnen van studentenhuisvesting naar een volwaardig hotel in één dag te realiseren. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren aan een hotel dat het hart op de juiste plaats heeft.”

Meer informatie: Hotel Casa / CSU

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 juli 2022

Blog: beter aanbesteden, maar niet om ondernemers beter te laten inschrijven!

Deze zomer is er een nieuwe subsidieregeling Beter Aanbesteden. Je begrijpt: daar zat ik meteen bovenop. Kom maar door met die subsidie! Want aanbesteden en inschrijven is al duur...

16 februari 2022

Schoonmaakbedrijf Landman 50 jaar!

Op 1 januari 1972 schreef Tjeerd Landman zijn Schoonmaakbedrijf Landman B.V. officieel in bij de Kamer van Koophandel. Dit jaar viert het bedrijf uit Drachten dus een bijzonder jubileum...

26 april 2022

“Als je medewerkers echte persoonlijke aandacht geeft dan weet je ze te binden, boeien en behouden”

Bianca Smink studeerde sociaalpedagogisch werk, maar kon na haar studie niet zo snel een baan in het sociale domein vinden. Ze startte haar loopbaan als schoonmaakster en kwam na...

05 december 2022

Gezonde contracten nu en in de toekomst

De krapte op de arbeidsmarkt en de schaarste aan grondstoffen hebben effect op kwaliteit en kosten. Duidelijk is dat er veel ontwikkelingen in een versnelling zijn gekomen. Wat is...

21 augustus 2023

Bunzl neemt Groveko over

Groveko, de  groothandel in schoonmaakartikelen en AI-schoonmaakrobots uit Ede, is door eigenaar MKB Fonds verkocht aan Bunzl Plc. Participatiemaatschappij MKB Fonds uit Amstelveen maakt bekend dat zij op vrijdag 18...

15 september 2023

#FOTOFRIDAY Volière schoonmaak

Mensink Schoonmaak verzorgde een bijzondere schoonmaak opdracht: volières schoonmaken. Zij deden dit met verve. Bij het Parkgebouw in Rijssen staat een mooie volière. Vanwege het 100 jarig bestaan wilde...

21 februari 2024

Professionals in poetsen: “Aan viezigheid wen je, het zijn de verhalen die indruk maken”.

Lees de verhalen van Conny, David, Michel en Marja. Zij maken schoon waar anderen zich niet wagen. Conny Verschoor (67) werkt al dertig jaar als toiletdame in het uitgaansleven....

17 augustus 2023

Spanjaard beschadigt met schoonmaken deuren historische tempel

Als schoonmaken in je bloed zit………… In Taiwan heeft de politie op 14 augustus jongstleden een Spanjaard aangehouden omdat hij deuren van een historische tempel in Taipei heeft beschadigd...

25 januari 2022

Blankers gaat verder als Slimm Facility Services

Om haar duurzame facilitaire dienstverlening te borgen, toekomstbestendig te maken en verder te ontwikkelen heeft Blankers haar bedrijven per 1 januari 2022 samengebracht in: ‘Slimm Facility Services’. Door het...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...