8 augustus 2019

Mark Hofkens: “Met AFAS software meer in staat om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0”

“In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.” Bij de strategische ambitie van Hofkens HIG paste niet alleen een ander type softwareleverancier, ook een professionele planningsmodule was een vereiste. De keuze voor AFAS en WAY2CONNECT brengt de ideale oplossing binnen handbereik. “Anders zouden wij nooit zo goed in staat zijn om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0” zegt operationeel directeur Mark Hofkens.

Het schoonmaak- en reinigingsbedrijf Hofkens HIG koos voor de ERP-software van AFAS, omdat het één geïntegreerd systeem kon leveren met onderling naadloos communicerende onderdelen als Financiën, HRM en Projecten. “En CRM natuurlijk”, vult Mark Hofkens aan, “daar hadden wij op dat moment nog niets voor. Ook hadden we een los klantportaal. Stel je eens voor hoe ik ’s morgens aan mijn werk begon: ik moest eerst een hele reeks softwareapplicaties opstarten.” Ook de zo gewenste planningsmodule was volgens AFAS uitstekend te realiseren met behulp van de buitendienstsoftware van WAY2CONNECT.

Digitaal ondertekenen
Hofkens toont vervolgens een map met het opschrift ‘Personeelszaken’. “Kijk”, legt hij uit. “In deze map zitten allemaal documenten die bijvoorbeeld te maken hebben met het verlengen van arbeidscontracten of het gebruik van bedrijfsauto’s. Al die documenten moet ik ondertekenen. Dat zal in de nabije toekomst niet anders zijn, maar dan krijg ik deze documenten digitaal aangeleverd en dan zet ik er heel efficiënt een digitale handtekening onder. Net zoals ik een betaalbatch digitaal ontvang, daar akkoord op geef waarna de betalingen naar de bank gaan.”

Op haar wet naar groei en Hofkens HIG 2.0 vertelt Mark op de website van AFAS Software over meer praktische en alledaagse zaken van zijn schoonmaakbedrijf. Laat je inspireren met het complete klantenverhaal: “In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 september 2019

Vandaag inspiratietafel sanitaire ketenpartijen: Connecting the world together?

Connecting the world: dat is het gedachtegoed van digitalisering. Maar ervaring leert dat dat niet altijd – of eigenlijk vaak niet – het geval is. Veel dienstverlenende bedrijven werken...

20 november 2018

Innovatietafel: biedt het kantoorloze schoonmaakbedrijf toekomst en andere tijden?

De managementlaag halveren. Technologie gebruiken en mensen binden. Arbeidskrapte het hoofd bieden. Ervaringen, maar ook voor iedereen kansen? Met vijf stemmen voor ‘kansrijk’ en drie stemmen voor ‘kansloos’ startten...

12 april 2022

Lost digitalisering het handen tekortkomen op?

Personeel vinden én behouden wordt steeds moeilijker. Meerdere schoonmaakbedrijven werken met een vaste invalploeg om daar waar de ‘gaten’ in de planning vallen, in te kunnen springen. Dit kan...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...

02 november 2021

Ontmoeten, bijpraten en ontwikkelingen delen met AaRiverside

Elkaar weer zien, bijpraten en ontwikkelingen delen. Dat is het doel van Fredy Verkuijlen van AaRiverside toen hij ‘ja’ zei tegen de deelname aan de Schoonmaak Vakdagen. Hij kijkt...

20 november 2018

Weerstand digitalisering dienstencheques leidt opnieuw tot boete Sodexo

Sodexo slaagt er niet in om de Vlamingen massaal te doen overschakelen op elektronische dienstencheques. Het afgesproken aandeel van 95% per eind 2017 blijft met 61% ver achter. Dus...

04 november 2021

Gemakkelijk rapportages en analyses maken met i8

“Een schoonmaakbedrijf wil snel inzicht en overzicht in de eigen data hebben. Dat bieden wij met onze software. Een programma waarmee iedereen kan werken.” John de Jong van i8,...

07 december 2023

Nocore en gasten kijken terug op geslaagde Superuser-bijeenkomst

Op 28 november was de zaal van H20 Esports in Purmerend gevuld met superusers van Nocore, klanten die gebruik maken van en ook meedenken over meerdere softwaremodules van Nocore....

10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is...

12 oktober 2023

Nocore organiseert webinar over digitalisering werkbonnenproces

Op dinsdag 31 oktober van 10.00 tot 11.00 uur organiseert Nocore een gratis webinar over de digitalisering van het gehele werkbonnenproces, van A tot Z. Wil je aan dit...