8 augustus 2019

Mark Hofkens: “Met AFAS software meer in staat om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0”

“In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.” Bij de strategische ambitie van Hofkens HIG paste niet alleen een ander type softwareleverancier, ook een professionele planningsmodule was een vereiste. De keuze voor AFAS en WAY2CONNECT brengt de ideale oplossing binnen handbereik. “Anders zouden wij nooit zo goed in staat zijn om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0” zegt operationeel directeur Mark Hofkens.

Het schoonmaak- en reinigingsbedrijf Hofkens HIG koos voor de ERP-software van AFAS, omdat het één geïntegreerd systeem kon leveren met onderling naadloos communicerende onderdelen als Financiën, HRM en Projecten. “En CRM natuurlijk”, vult Mark Hofkens aan, “daar hadden wij op dat moment nog niets voor. Ook hadden we een los klantportaal. Stel je eens voor hoe ik ’s morgens aan mijn werk begon: ik moest eerst een hele reeks softwareapplicaties opstarten.” Ook de zo gewenste planningsmodule was volgens AFAS uitstekend te realiseren met behulp van de buitendienstsoftware van WAY2CONNECT.

Digitaal ondertekenen
Hofkens toont vervolgens een map met het opschrift ‘Personeelszaken’. “Kijk”, legt hij uit. “In deze map zitten allemaal documenten die bijvoorbeeld te maken hebben met het verlengen van arbeidscontracten of het gebruik van bedrijfsauto’s. Al die documenten moet ik ondertekenen. Dat zal in de nabije toekomst niet anders zijn, maar dan krijg ik deze documenten digitaal aangeleverd en dan zet ik er heel efficiënt een digitale handtekening onder. Net zoals ik een betaalbatch digitaal ontvang, daar akkoord op geef waarna de betalingen naar de bank gaan.”

Op haar wet naar groei en Hofkens HIG 2.0 vertelt Mark op de website van AFAS Software over meer praktische en alledaagse zaken van zijn schoonmaakbedrijf. Laat je inspireren met het complete klantenverhaal: “In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 november 2018

Weerstand digitalisering dienstencheques leidt opnieuw tot boete Sodexo

Sodexo slaagt er niet in om de Vlamingen massaal te doen overschakelen op elektronische dienstencheques. Het afgesproken aandeel van 95% per eind 2017 blijft met 61% ver achter. Dus...

05 februari 2019

Hijman support FM Next Generation: “Geef jongeren de vrijheid om impact te maken”

Hijman is supporter van het eerste uur van het jongerenplatform FM Next Generation, dat medio 2018 werd opgericht. Een initiatief van Schoonmaakjournaal dat al meteen vanaf het begin op...

30 mei 2022

“Digitalisering ontzorgt, maar schoonmaak is en blijft mensenwerk”

Tachtig jaar geleden en met een investering van 250 gulden klom oprichter Frans Wittens op een ladder om met een zinken emmer en doekje ramen van winkels en bedrijven...

27 juni 2023

“Vier inzichten over de toekomst van werk”

Gaat de opkomst van kunstmatige intelligentie en robotica zorgen voor een werkeloosheidsgolf, of hebben we straks juist een robot als collega? De redactie deelt de visie van Steven Dhondt,...

06 april 2023

Antonio Kouwenberg: “Klien-IT-Systems net ´ff anders”

Scherp op software, scherp op gemak, scherp op prijs. Software lijkt saai, schoonmaak lijkt ook saai. De inflatie neemt toe. Te weinig mensen beseffen dat schoonmaak enorm belangrijk is...

31 januari 2019

Soins et Santé: Tork | Essity presenteert innovaties om zorg en schoonmaak te verlichten

Drie innovaties op stand 1417 van zorgbeurs Soins et Santé. De 4e editie van deze beurs wordt georganiseerd op 7 en 8 februari in Namur Expo (België). Tork|Essity is...

28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s...

26 juli 2019

1 oktober: FM Next Generation inspiratie-event Verbinding bij AFAS Software

Verbinding met elkaar: ‘next generation’ met ‘this generation’. Verbinding met de veranderende wereld. Verbinding met de nieuwe (schoonmaak)economie. Maar ook verbinding met de wereld van beleving. “AFAS Software is...

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

22 september 2019

Week van de Zomergasten

De meteorologische of astronomische zomer van 2019 zit erop. De zomer die de geschiedenis in gaat als de op twee na warmste sinds 1901 met een gemiddelde temperatuur van...