9 november 2018

Trainingsplatform Warp Industries wint eerste Cor van der Heijden Award

Op 8 november vond in De Efteling de eerste uitreiking van de Cor van der Heijden Award plaats. Een initiatief van schoonmaakbedrijf CSU dat het meest innovatieve idee voor de facilitaire branche een podium geeft. Uit drie finalisten is het platform voor virtuele trainingen van Warp Industries verkozen tot meest impactvolle idee.

Warp Industries: trainen met Virtual Reality
Warp Industries bestaat onder andere uit Guido Helmerhorst, Adriaan Rijkens, Thijs de Vries en Danny de Bruijn uit Delft. Zij zijn ervan overtuigd dat trainen van medewerkers effectiever, impactvoller én kostenefficiënter kan. Ze hebben een platform ontwikkeld, waarin 360° video centraal staat. Het stelt organisaties in staat om virtueel te trainen in levensechte situaties. Een zeer krachtige manier om ervaring op te doen, nog voordat situaties zich daadwerkelijk voordoen. Met meer zelfvertrouwen en werkgeluk als direct resultaat voor de trainee.

Oplossing bij functievervaging
De jury beoordeelde de inzendingen op originaliteit, impact, toepasbaarheid en ondernemerschap. De vakjury ziet verschillende toepassingsgebieden voor het idee van Warp Industries. Juryvoorzitter Esmée Ficheroux: “De jury ziet veel mogelijkheden op plekken waar de grenzen van functies vervagen. Waar snel en effectief instrueren wenselijk is. Waar het van belang is om direct inhoudelijk af te stemmen in de ‘virtuele’ praktijk. Als je dat op grote schaal kunt toepassen is dat een heel krachtig instrument.”

Kick-start naar succes
De innovatieprijs is voor de winnaars een kickstart naar succes. Naast een investeringsbudget van € 10.000,-, krijgen de winnaars ondersteuning van CSU om de plannen concreet te maken. Een succesversneller met professionele begeleiding, toegang tot een groot professioneel netwerk en nieuwe afzetmarkten, een marketingboost en advies bij het registreren van patenten.

Overige genomineerden
Andere finalisten waren SchoolSupply – ‘vending machine’ nieuwe stijl, met een bijzonder assortiment toegespitst op doelgroep en locatie – en KeyWe het ontwikkelplatform voor het lerend vermogen van teams en continu innovatievermogen binnen organisaties.

Een initiatief van CSU
De Cor van der Heijden Award is door de directie van CSU in het leven geroepen ter ere van het 50-jarig jubileum van de facilitaire dienstverlener en vernoemd naar de visionaire oprichter van het bedrijf. De award is bedoeld om innovatie en co-creatie te stimuleren binnen en buiten de branche.

Vakjury
Voor de beoordeling is een vakjury samengesteld bestaande uit Dr. Ferdinand Jaspers (Rotterdam School of Management), Michel Tobé (Gemeente Capelle aan den IJssel), Sander Koop (ArrangeGroup), Marjolein ten Hoonte (Randstad Groep Nederland), Mirjam van Lamoen (Familieaandeelhouder CSU), Vincent Gravesteyn (Walvis Participatie) en Esmée Ficheroux (CSU). Stuk voor stuk professionals met veel ervaring in de branche, een groot (maatschappelijk) netwerk en een duidelijke visie op innovatie.

Voor meer informatie over de prijs: www.csu.nl/cvdh-award.

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 april 2023

Favorites: I’m just a cleaner

Unseen is een nieuwe serie op Netflix waarin een schoonmaakster de hoofdrol speelt. Een Zuid-Afrikaanse thriller van de makers van ‘Blood and Water’ met Gail Mabalane in de hoofdrol....

06 februari 2019

Wordt Heracles voetbalstadion het Asito Stadion?

Gaat het Heracles Stadion na AFAS Stadion en Philips Stadion de naam Asito Stadion dragen? Het eerste eredivisiestadion met een ‘schoonmaaknaam’? Op 1 juli weten we het. Asito en Heracles...

01 april 2025

1nergiek trotse schoonmaakdienstverlener van Efteling Grand Hotel

“Eindelijk mogen we het wereldkundig maken… en wat zijn we ontzettend trots!”, deelt 1nergiek op LinkedIn. Het schoonmaakbedrijf is namelijk verkozen tot dé partij waarmee de Efteling gaat samenwerken...

03 mei 2020

Top 3 meest populaire blogs in april: virusvrije marketing, wegwerphandschoenen en schoonmaken met bacteriën

In april sierde positief kritische blogs en vlogs de website van Schoonmaakjournaal. Dit zijn de drie meest populaire: 1. Virusvrije marketing door Petra de Bruin, Schoonmaakjournaal Blog: Virusvrije marketing...

11 maart 2024

Salubris en ICE Cobotics starten exclusieve schoonmaak-samenwerking in België

De wereld van professionele schoonmaakmachines en schoonmaakrobots is voortdurend in ontwikkeling. Met trots kondigen de Belgische schoonmaakgroothandel Salubris en leverancier en producent van o.a. de Cobi 18 autonome schrobzuigmachine,...

14 februari 2024

Kärcher opent nieuw Municipal Competence Center in Wilrijk

Op 8 februari opende Kärcher Belux officieel de deuren van haar Municipal Competence Center in Wilrijk. Met deze nieuwe fysieke locatie zet Kärcher een belangrijke stap richting een verdere...

15 november 2018

Fase Control lanceert nieuw schoonmaakcontrolesysteem dankzij crowdfunding

Om haar zakelijke plannen te realiseren, is Fase Control uit Leusden een online campagne via Funding Circle aangegaan. Particuliere investeerders hebben het bedrijf geholpen de benodigde financiering op te...

30 januari 2025

Ondernemers vrezen mogelijke btw-verhoging

De mogelijke verhoging van het btw-tarief naar 21,4 procent baart ondernemers in Nederland grote zorgen. Dit blijkt uit navraag van kennisplatform Onderneming.nl bij branchevereniging Ondernemend Nederland (ONL). Het kabinet...

05 februari 2025

Primeur: eerste basistraining voor Eco-cat

Op 1 februari organiseerden Organic Cleaning Solutions, Nijhof Cleaning Services en Qualis Insight de eerste basistraining voor Eco-cat. Een primeur, want tijdens deze sessie maakten deelnemers voor het eerst...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...