14 mei 2024

Mark Keur behoort tot meest inclusieve leiders van Nederland

Mark Keur is verkozen tot een van de dertig meest inclusieve leiders van Nederland. De algemeen directeur van Vebego Cleaning Services heeft een plek gekregen in de Inclusive30 van businessplatform MT/Sprout. Keur wordt geprezen voor de rol die het schoonmaakbedrijf speelt om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen.

Algemeen directeur Vebego Cleaning Services Mark Keur (links) en Ben van der Knoop, toenmalig directeur Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (rechts), vieren met aanpakker Sharif Doud de ondertekening van een intentieovereenkomst met de gemeente Amsterdam om de komende vier jaar minimaal tweehonderd mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen. “Mensen die werk willen aanpakken noemen wij aanpakkers. Wij geven ze werk dat bij ze past en kansen geeft om zich te blijven ontwikkelen. Dat is goed voor henzelf, voor ons én draagt bij aan een beter Nederland. Hier kom ik iedere dag mijn bed voor uit”, zegt Keur tegen MT/Sprout.

Rol aanpakkers bij personeelstekort
Bij Vebego Cleaning Services werken 8000 schoonmakers, onder wie 1200 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Van de 96 nationaliteiten is 25 procent niet van Nederlandse afkomst. Het Limburgse schoonmaakbedrijf heeft als doelstelling om het aantal aanpakkers tot en met 2025 te verdubbelen. Om dit te bewerkstelligen gaat Vebego Participatie, de participatietak van Vebego Cleaning Services, meer investeren in de samenwerking met onder meer gemeentes, het UWV, sociale werkplaatsen en zijn 2500 klanten.
Volgens Keur is het bredere bedrijfsleven ook gebaat bij het begrip en de open houding die Vebego Cleaning Services hanteert. “Zodra we beseffen dat we deze doelgroep heel hard nodig hebben, gaan we de voordelen in plaats van de vooroordelen zien. Bovendien kunnen aanpakkers ook helpen bij het personeelstekort in ons land.”
MT/Sprout heeft voor het vierde jaar op rij een lijst samengesteld met dertig leiders die een bewezen bijdrage leveren aan een diverser en inclusief bedrijfsleven. De Inclusive30 van 2024 bevat managers, ondernemers, experts en belangenbehartigers uit bedrijfsleven en kenniswereld.

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 februari 2025

Blog Geert van de Laar: Goed opdrachtgeverschap: van een goede deal naar een grote impact

Als opdrachtgever heb je het goed geregeld. Je kiest voor betrouwbare partners, stelt eerlijke eisen en zorgt voor afspraken die helder en uitvoerbaar zijn. Dat is een stevige basis...

18 november 2025

Kennissessie op 11 december: Samen werken aan sterk werk

Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak en FMN organiseren een kennissessie over de Kwaliteit van arbeid in aanbesteding en contractuitvoering. Je bent welkom om op donderdag 11 december 2025 aan deze...

02 november 2023

Makita: “De Schoonmaak Vakdagen zorgen voor meer naamsbekendheid”

Het is bijna zover. Op 14 & 15 november vinden de Schoonmaakvakdagen voor de vijfde keer plaats. Een jubileumeditie. Exposanten vertellen in een serie over hun deelname aan deze...

10 april 2025

Marcel (Vebego) medeverantwoordelijk voor helder Beeld & Geluid

Marcel is een rasechte glazenwasser: van de 44 jaar dat hij op deze aarde rondloopt, staat hij er al meer dan 30 op een ladder. Tegenwoordig is hij namens...

03 april 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): ‘Wees nieuwsgierig en zorg voor werkplezier!’

Crohill heeft een duidelijke missie: het werk van schoonmakers slimmer, schoner en leuker maken. Alle methodes die eigenaar en directeur van Crohill uit Lelystad, Pim Hilgerdenaar, en zijn team...

31 mei 2023

Honderden oplossingen op de beursvloer

De deelnemers aan de 24ste editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer op 7, 8 en 9 juni 2023 in Jaarbeurs Utrecht zijn samen goed voor honderden oplossingen op het...

05 juni 2024

Oproep: Heb jij een duurzaam idee?

Op 3 september 2024 is het Duurzame Dinsdag en biedt de organisatie voor de 26e keer een koffer vol duurzame initiatieven aan in Den Haag. Tot nu toe zijn...

19 februari 2020

Turff stimuleert schoonmaak onder studenten met gratis tablet

“Studenten krijgen een gratis tablet om onder meer hun schoonmaakroosters op bij te houden en bedrijven kunnen er 24 uur per dag mee in studentenhuizen adverteren. Met deze formule...

08 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en...

09 oktober 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): “We moeten schoonmakers helpen hun werk beter te doen”

Schoonmaken kan slimmer, leuker en schoner. Daar is Pim Hilgerdenaar, eigenaar en directeur van Crohill, van overtuigd. Met zijn team ontwikkelt hij schoonmaakmethodes die de werkdruk verlagen, het werkplezier...