16 mei 2019

Toiletten bouwen met toiletpapier: The Good Roll

Sinds begin 2019 verkoopt Hygiënepapier.nl het merk The Good Roll: 100% boomvriendelijk toiletpapier zonder chloor, kleur- en geurstoffen. Want, zo vindt The Good Roll: bomen zijn om te knuffelen, niet om te kappen en te verwerken als papier! Het toiletpapier van The Good Roll is dan ook 100% gerecycled en bovendien een lust voor het oog. De vrolijke printjes maken het toiletpapier tot eyecatcher van jouw toiletruimte. En dat is mooi, zeker als je kijkt naar alles wat er achter het merk zit! 

The Good Roll vindt dat iedereen ter wereld moet kunnen beschikken over een gezond toilet. Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl: “Als je je bedenkt dat wereldwijd ruim 2 miljard mensen geen toegang hebben tot een veilig en schoon toilet, snap je dat de makers hier iets aan wilden doen.” Die 2 miljard is namelijk zo’n 32% van de wereldbevolking! Ook kappen we dagelijks zo’n 270.000 bomen voor de productie van toiletpapier. Goed bezig? Niet echt natuurlijk. Daarom ontstond The Good Roll, een uniek Nederlands win-win concept.

50% naar het goede doel
The Good Roll investeert 50% van de nettowinst in een samenwerking met Stichting Simavi. Samen installeren ze veilige toiletten in Oost-Afrika. Om de basisgezondheid te verbeteren installeren The Good Roll en Simavi toiletten op openbare plekken als scholen. Zo kunnen kinderen veiliger naar school!
“Wat wij vooral belangrijk vonden, is het duurzame aspect in dit alles,” vertelt Michael. “Het blijft namelijk niet bij de bouw van de toiletten. The Good Roll en Simavi stimuleren de lokale bevolking om zelf te leren hoe zij toiletten en wasbakken moeten bouwen. Ook leren ze de bevolking over hygiëne en het voorkomen van gevaarlijke ziektes. Tot slot worden dorpsbewoners opgeleid tot onderhoudsmonteurs, waardoor het toilet schoon en veilig kan blijven.”

Een feestje voor jouw toilet
The Good Roll is een feestje voor jouw toilet. Michael: “The Good Roll zit onwijs goed in elkaar. Niet alleen heeft het een heel hoog duurzaamheidsgehalte, ook maken ze het verduurzamen van je kantoor onwijs leuk. Achterop de toiletrol zit een QR-code, waarmee je wordt doorgestuurd naar het verhaal van The Good Roll, maar ook naar allerlei grappige filmpjes.” Lachen, gieren, brullen in het kleinste kamertje van het kantoor dus! “Toen de rollen voor het eerst bij ons binnen kwamen, hebben we ons echt een tijd kunnen vermaken met het ontdekken van alle beschikbare filmpjes en content.”

#leestip: Even voorstellen: Hygienepapier.nl, de online nummer 1 in de Benelux  

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 februari 2024

10 jaar Made Blue Foundation: ‘Schoon drinkwater voor iedereen op deze wereld’

Een idealistisch avontuur van drie ondernemers, Frank van der Tang, Machiel van Dooren en Robin Pot is uitgegroeid tot een volwaardige én ondernemende Foundation, die internationaal opereert en successen...

23 december 2021

Fiets voor Samad

Hijman Schoonmaakartikelen B.V. doet aan social return. Deze vult de schoonmaakgroothandel in met Everyday Heroes. Zo heeft Hijman bijvoorbeeld bijgedragen aan een elektrische fiets voor Samad, zodat hij makkelijker zijn...

18 februari 2019

MTS Euro Products breidt uit met nieuwe vestiging op bedrijventerrein De Dijk

Burgemeester Edo Haan en de heer Gerrit Malipaard, CEO van MTS Euro Products ondertekenden op 18 februari de koopovereenkomst voor een kavel van 30.000 m2 op bedrijventerrein De Dijk....

17 mei 2022

Actief Werkt! wint aanbesteding Rijksoverheid

Actief Werkt!, ’s Nederlands grootste uitzender in het schoonmaaksegment, heeft de Europese aanbesteding voor uitzendkrachten door de Rijksschoonmaakorganisatie (IFA RSO) gewonnen. Het betreft een landelijke uitzendovereenkomst voor facilitaire dienstverlening...

16 november 2021

MKB zakelijke dienstverlening focust minder op digitalisering door corona

De coronacrisis is voor veel mkb-ondernemers in de zakelijke dienstverlening ten koste gegaan van de innovatiekracht van hun bedrijf. Zo erkent ruim de helft dat de focus op digitalisering...

01 juni 2022

Tour Facilitair 2022

Vandaag, 1 juni, staan er iets meer dan 250 facilitair professionals aan de start van Tour Facilitair 2022. Een facilitair netwerkevent waarbij deelnemers 80 km fietsen. Het is alweer...

23 augustus 2022

Schoonmaak populair vakantiebaantje

‘Poetsen of huishoudelijk werk doen blijkt bij jongeren in trek als vakantiebaantje.’ Dit vertelt een artikel in De Telegraaf. Een mogelijke reden is de flexibiliteit van de werkzaamheden. In...

21 januari 2022

Onverwacht keepen bij EK Handbal

Donderdag 20 januari moest Gerrie Eijlers, hoofd support FacilityApps, onverwachts zijn keeperskleding aantrekken voor het EK Handbal in Hongarije. Er waren diverse corona-gevallen in het handbalteam, waardoor noodgedwongen een...

21 mei 2019

Michel de Bruin (Greenspeed) supporter FMNextGen: “Jongeren zijn fearless, dat is verfrissend”

Vanaf dag 1 is Michel de Bruin, CEO van Greenspeed, supporter van het jongerenplatform FM Next Generation. Samen met Roland Wink (Hijman), Dirk Roelofsen (MTS Euro Products) en Jay...

27 juli 2023

Facilicom Group en Stichting Nelis zetten samen talent in

Facilicom Group en Stichting Nelis, onderdeel van sociale onderneming Nelis Company, gaan samenwerken. Er is op het thuishonk van Stichting Nelis een overeenkomst getekend waarin de stichting 50 kandidaten...