29 september 2022

‘Onze medewerkers maken iedere dag het verschil’

Vanaf 1 juni is Wendy Aendekerk de nieuwe HR-directeur van Facilicom Group. Zij stapte over van Ordina, waar ze HR-directeur was. Hiervoor heeft zij HR management- en directiefuncties bekleed bij o.a. Port of Rotterdam, UNIT4, Huisman en ERIKS. Bij het Schiedamse bedrijf is zij nu verantwoordelijk voor het HR-beleid van Facilicom Group dat ruim 26.000 medewerkers kent.

Werken voor een prachtig familiebedrijf
Wendy over haar benoeming. “Ik ben erg trots op deze benoeming. Facilicom Group is een prachtig familiebedrijf met vele medewerkers die werk doen dat er echt toe doet. Elke dag maken de medewerkers van Facilicom de wereld een stukje mooier.
Er liggen vele uitdagingen op ons pad. Facilicom wil deze uitdagingen graag duurzaam sociaal aanpakken. Hoe zorgen we ervoor dat in deze tijd van hoge werkdruk en ziekteverzuim, onze medewerkers vitaal blijven? Hoe houden we onze sector aantrekkelijk voor starters en senioren op de arbeidsmarkt? Als HR-professional moet je deze en andere vraagstukken uit de operatie vertalen naar wat dit betekent voor de mensen. Zeker als een van de grootste werkgevers van Nederland nemen wij onze verantwoordelijkheid om onze medewerkers inzetbaar en relevant te houden”
, besluit Wendy.

Werken aan werkgeluk
Facilicom Group werkt al jaren aan een plek waar mensen met plezier aan de slag gaan. Als dienstverlenend mensenbedrijf waar we elke dag samenwerken aan een betere leefomgeving voor iedereen, gunnen we onze medewerkers al het werkgeluk van de wereld. “Gelukkige en betrokken medewerkers hebben ook nog eens een positieve impact op hun omgeving. Dus ook onze opdrachtgevers – en hun medewerkers en klanten – worden er beter van als onze mensen met plezier naar het werk gaan”, vertelt Eric Otto, CEO van Facilicom Group. “Ik verwacht dat we met de benoeming van Wendy tot HR-directeur van de Facilicom Group hierin met veel energie invulling aan kunnen geven.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 oktober 2022

Blog: “Waar de kikker kwaakt, is de natuur intact”

Al meer dan 100 jaar heeft Werner & Mertz de kikker in zijn logo. We zien de kikker dan ook als ons natuurlijk model voor bedrijfsvoering, want samen met...

15 juli 2022

De BubbleFlush gaat ‘het veld in’

BubbleFlush verzond op 14 juli haar eerste serie producten. Dennis Luiten van Tranzero is trots “Na een mooie periode van ontwikkeling is het zo ver. Ze mogen het veld...

04 juli 2019

Katrin inspiratietafel Slimme toiletruimtes: is digitalisering nog weg te denken?

Connecting the world: dat is het gedachtegoed van digitalisering. Maar ervaring leert dat dat niet altijd – of eigenlijk vaak niet – het geval is. Veel dienstverlenende bedrijven werken...

23 december 2022

#FotoFriday Vrolijk Kerstfeest!

Op veel locaties werden afgelopen week schoonmaakmedewerkers en andere relaties bedankt voor hun inzet in het afgelopen jaar. Veel foto’s van een vrolijke kerstviering, cadeaus, lekkers, hartelijke woorden en...

25 juli 2022

Er mag gelachen worden! 5 tips om écht meer plezier uit je werk te halen.

We vergeten ons op het werk wel eens te focussen op positieve, persoonlijke aandacht. In plaats daarvan wordt er op veel plekken alleen kritiek gegeven. Zonde! Daar gaat niemand...

10 januari 2022

Meet my new friend

“Technologische innovaties zorgen voor gave veranderingen voor de schoonmaak van onze gebouwen”, laat René Olthof, Diensthoofd Facilitair Beheer van Karel de Grote Hogeschool, weten op LinkedIn. Hij slaat op...

10 februari 2025

500e deelnemer Bovenschoolse Vakschool stroomt uit naar vaste baan bij Alpheios

Robert Obaseki, een 49 jarige man van Nigeriaanse afkomst die vloeiend Nederlands spreekt, volgde bij WerkvoorHeerlen (WvH) een traject richting een dienstverband bij Alpheios. Hij is de 500e deelnemer...

07 juni 2022

“Je personeelsgegevens op straat? Dat wil je dus echt niet!”

Twintig jaar geleden nam Nocore de administratie van schoonmaakbedrijven al digitaal uit handen. Destijds dankzij het IBM-computerplatform AS/400, inmiddels via softwarepakketten zoals Nocore Facilitair. Een gesprek met technisch directeur...

17 november 2023

Jubilerend Knijn & Damsma op naar 2.0

Facilitair Dienstverlener Knijn & Damsma viert dat ze in 2022 25 jaar bestonden en dat ze sindsdien op weg zijn naar hun 2.0 versie. Directeur Jef Damsa kijkt met...

19 september 2023

Onderzoek microvezeldoek: nog steeds uitermate effectief

Sinds de jaren ‘90 maken we in de professionele schoonmaakbranche gebruik van microvezeldoeken. Voor een optimaal gebruik hiervan wordt de zogenoemde vouwmethode geadviseerd. Voor schoonmaakbedrijven is het belangrijk om...