29 september 2022

‘Onze medewerkers maken iedere dag het verschil’

Vanaf 1 juni is Wendy Aendekerk de nieuwe HR-directeur van Facilicom Group. Zij stapte over van Ordina, waar ze HR-directeur was. Hiervoor heeft zij HR management- en directiefuncties bekleed bij o.a. Port of Rotterdam, UNIT4, Huisman en ERIKS. Bij het Schiedamse bedrijf is zij nu verantwoordelijk voor het HR-beleid van Facilicom Group dat ruim 26.000 medewerkers kent.

Werken voor een prachtig familiebedrijf
Wendy over haar benoeming. “Ik ben erg trots op deze benoeming. Facilicom Group is een prachtig familiebedrijf met vele medewerkers die werk doen dat er echt toe doet. Elke dag maken de medewerkers van Facilicom de wereld een stukje mooier.
Er liggen vele uitdagingen op ons pad. Facilicom wil deze uitdagingen graag duurzaam sociaal aanpakken. Hoe zorgen we ervoor dat in deze tijd van hoge werkdruk en ziekteverzuim, onze medewerkers vitaal blijven? Hoe houden we onze sector aantrekkelijk voor starters en senioren op de arbeidsmarkt? Als HR-professional moet je deze en andere vraagstukken uit de operatie vertalen naar wat dit betekent voor de mensen. Zeker als een van de grootste werkgevers van Nederland nemen wij onze verantwoordelijkheid om onze medewerkers inzetbaar en relevant te houden”
, besluit Wendy.

Werken aan werkgeluk
Facilicom Group werkt al jaren aan een plek waar mensen met plezier aan de slag gaan. Als dienstverlenend mensenbedrijf waar we elke dag samenwerken aan een betere leefomgeving voor iedereen, gunnen we onze medewerkers al het werkgeluk van de wereld. “Gelukkige en betrokken medewerkers hebben ook nog eens een positieve impact op hun omgeving. Dus ook onze opdrachtgevers – en hun medewerkers en klanten – worden er beter van als onze mensen met plezier naar het werk gaan”, vertelt Eric Otto, CEO van Facilicom Group. “Ik verwacht dat we met de benoeming van Wendy tot HR-directeur van de Facilicom Group hierin met veel energie invulling aan kunnen geven.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 december 2019

HEYDAY signaleert trend 2020: van het nieuwe werken naar flexibel werken

Waar het nieuwe werken in de zero’s een opmars maakte, vindt er nu een verschuiving plaats naar flexibel werken. Dit houdt in dat werknemers op basis van de activiteit...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...

05 februari 2023

Top 10 meest gelezen artikelen in januari

Op welke artikelen klikten onze communityleden het meest in de afgelopen maand? De top 10: 1. Nieuwsbericht: Nieuw schoonmaakbedrijf: Vebego Cleaning Services 2. Interview vrouwelijk leiderschap: Esmée Ficheroux (CSU):...

05 juni 2019

Column: Ben jij een Wolf of een Believer?

Winnen met ‘purpose’ en de MVO-paradox. MVO versus Winst. Hoe de MVO-Paradox met succes managen? Een opvatting jaren geleden was dat MVO en winstgevendheid niet samengaan. “Voor de geitenwollensokken”....

02 april 2024

Top 10 meest gelezen artikelen januari t/m maart 2024

Wil je weten welke artikelen van onze community jullie in het eerste kwartaal van 2024 het meest gelezen hebben? Bekijk onze top 10: Eindrapport onderzoek fysieke belasting glazenwassers beschikbaar...

09 november 2021

FacilityApps lanceert 2 nieuwe modules tijdens Schoonmaak Vakdagen

Het FacilityApps-platform breidt uit. Tijdens het eerste fysieke schoonmaak vakevent sinds lange tijd, zal het bedrijf uit PurmerValley twee modules lanceren: een ‘nieuws’ module en ‘Nocore roosters’. Deze twee...

02 januari 2019

Blog: Weer een jaar voorbij… Op naar nieuwe uitdagingen!

Naarmate ik ouder word, lijkt de tijd steeds meer voorbij te vliegen. Ik weet zeker dat velen van u dit herkennen. Een nieuw jaar betekent ook voor onze afdeling Sales,...

12 februari 2019

Marcel en Rodger: “Met TenderApp ben je up-to-date voor succesvol aanbesteden”

De Nederlandse overheid publiceert jaarlijks 15.000 aanbestedingen op veel verschillende platformen. Het aanbestedingsproces is te veel gericht op de inkoper. Dit frustreert de inschrijver al jaren, voor hem is...

07 november 2021

Stichting Zorg na Werk in Coronazorg (ZWiC) en Schoonmakend Nederland slaan handen ineen

Een financiële bijdrage voor álle (nabestaanden van) schoonmakers die door hun werk in de coronazorg op de intensive care (IC) terecht zijn gekomen of zelfs zijn overleden. Zodat zij,...

27 juni 2022

Blog: ‘Een eerlijke kwaliteitscontrole is een compliment voor de schoonmaker’

Als kwaliteitsinspecteur merk ik vaak dat schoonmakers bang zijn, bang voor de controle die ik loop. Als ik vraag waarom, is het antwoord vaak dat zij worden aangekeken op...