7 april 2020

OSB en RAS volgen met mobiliteitscentrum voor schoonmaakondernemers

OSB, RAS en de sociale partners FNV en CNV zijn op 6 april het Mobiliteitscentrum Schoonmaak gestart om ondernemers in de schoonmaakbranche hulp te bieden tijdens deze coronacrisis. Dergelijke mooie initiatieven zijn door Anajah Quentin, directeur-eigenaar van Qleaning en secretaris van SieV, en Rutger van Katwijk en Bas Doorn van HR-dienstverlener 365 Cleanit al eerder ondernomen. Prachtig om te zien dat de gehele sector dit soort positieve initiatieven omarmt.

Een citaat uit het persbericht van OSB:
De invloed van het coronavirus op schoonmaakbedrijven, glazenwassers en hun opdrachtgevers is enorm groot. Schoonmaakbedrijven maken overuren, maar worden ook getroffen, doordat het coronavirus de bedrijfsvoering bij de diverse opdrachtgevers stil heeft gelegd. “De medewerkers blijven in dienst en de verantwoordelijkheid van de eigen werkgever, maar worden uitgeleend aan collega-bedrijven in de regio. Hiermee blijven mensen aan het werk en wordt een veilige en schone werk- en leefomgeving gegarandeerd’, aldus Piet Adema, voorzitter van OSB, in het persbericht van de branchevereniging.

De financiering van het project komt voort uit gelden vanuit de RAS (Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak- en Glazenwassersbranche), die voor deze crisis zijn gereserveerd.

Leestip:

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 oktober 2020

Jury Golden Service Awards 2020 maakt 20 finalisten bekend

Na een moeilijke, maar zorgvuldige afweging heeft de jury van de Golden Service Awards twintig finalisten bekendgemaakt. In elke categorie – Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar...

30 mei 2024

Onderzoek: De maatschappelijke bijdrage van familiebedrijven

Familiebedrijven vergroten de economische stabiliteit van Nederland. Ook verkleinen ze de effecten van economische dips, werkloosheid en faillissementen, blijkt uit onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek van SEO Economisch Onderzoek. Bij familiebedrijven...

06 juni 2023

SIEV op Vakbeurs Facilitair: “We zijn een luisterend oor”

Voel de kracht van het mkb, de samenwerking met én tussen de leden, de vele stappen die het SIEV-bestuur zet voor de leden en het luisterend oor voor alle...

26 november 2024

Nieuwste releases van Nocore enthousiast ontvangen

Op 19 november organiseerde Nocore haar Nocore Release Event 2024. Meer dan 140 genodigden luisterden belangstellend naar het programma vol informatie én innovaties op softwaregebied. Medewerkers en partners van...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

28 december 2023

Paul Fok (SIEV): “We hebben de sleutel tot positieve verandering zelf in handen”

Paul Fok is sinds 28 september de ‘leading man’ bij MKB-branchevereniging SIEV. Hij geniet van deze nieuwe rol in een branche waarin hij al 40 jaar actief is en...

18 december 2024

De terug- en vooruit-blik-tijd is begonnen! Wat is de blik van Paul Fok (SIEV)?

Voorzitter SIEV, Paul Fok. blikt terug op een jaar voorzitterschap en de ontwikkelingen in de branche in 2024. En hij deelt alvast de wens om met elkaar te gaan...

30 april 2020

Sander Ekhart (MTS Euro Products) ‘on the roll’ voor, tijdens en na corona: “Wereld van verschil”

Van de run op rollen tot stilte voor de storm: ook de producten- en dienstenleveranciers van het kleinste kamer stonden opeens voor grote uitdagingen door de plotselinge uitbraak van...

01 juni 2020

Gerrit Malipaard (MTS Euro Products) over toekomst ondernemen: “Inspelen op de markt, snel schakelen en relevant blijven”

De zorg voor morgen vertaalt zich op persoonlijk vlak in alertheid en/of smetvrees voor touchpoints en in handhygiëne, zakelijk in nieuwe businessmodellen. Want welk bedrijf wordt niet getroffen door...