10 februari 2020

Directiewijzigingen Facilicom, ISS Facility Services en Visschedijk

De afgelopen weken leverde drie veranderingen in directies van gerenommeerde schoonmaak- en facility bedrijven op. In onze wekelijkse #nieuwsnotendop daardom ditmaal: John van Bunt, Albert van der Meulen en Peter van Roekel van respectievelijk Visschedijk, Facilicom en ISS Facility Services.

Peter van Roekel director Sales & Solutioning ISS Facility Services
Per 1 februari is Peter aangesteld als director Sales & Solutioning. Peter heeft ruime ervaring in sales, algemeen management en management consultancy. Voor zijn komst naar ISS werkte Peter ruim 11 jaar voor Right Management, de adviestak van Manpower Group, die zich bezig houdt met de ondersteuning van klanten bij grote reorganisaties, leiderschapsontwikkeling, mobiliteitsvraagstukken en het beoordelen van leiders en professionals. Peter maakt geen deel uit van het directieteam van ISS Facility Services, hij rapporteert aan Seth Halkes, directeur Sales, Excellence & Corporate Affairs.

Lees de reactie van Peter op zijn nieuwe job bij ISS via deze link naar de website van ISS.

Directieteam Visschedijk compleet
John van de Bunt is met ingang van 1 februari benoemd tot commercieel directeur (CCO) van Visschedijk, sinds 2017 onderdeel van Atalian Global Services. “Met deze benoeming is het directieteam in Nederland klaar voor een volgende fase”, kondigt het bedrijf uit Hengelo in haar persbericht aan. Eerder werden Mathia Brandsma (Operationeel), Paul Nijhuis (Financiën & ICT) en Luc Kok (HR & staf) aan de directie toegevoegd.

“De fusie tussen Visschedijk en Atalian heeft voor een succesvolle nieuwe landelijke facilitaire aanbieder gezorgd, die de laatste jaren een sterke kwalitatieve- en kwantitatieve groei heeft laten zien. Om dit succes toekomstbestendig te maken, is een versterkte directiestructuur nodig”, reageren de CEO’s Hilco Kok en Erwin Wigbold.

Verder lezen? Klik op deze link naar het hele nieuwsbericht op de website van Visschedijk.

Facilicom Group vernieuwt directie
Na ruim 30 jaar een actieve rol gehad te hebben bij Facilicom Group zet Martine Geurts een nieuwe stap: ze stopt met haar functie als vice-CEO en zal als non-executive actief blijven binnen onze organisatie. Met deze stap is Albert van der Meulen, momenteel algemeen directeur van Gom, per 1 april aangesteld als vice-CEO bij Facilicom Group. Olivier Laméris, nu operationeel directeur van Gom, volgt hem op als algemeen directeur van Gom.

Met de verandering in de directie en het bestuur zet Facilicom Group de kracht van de dagelijkse leiding en het Algemeen Bestuur optimaal in – en versterkt de dienstverlener de slagkracht om met facilitaire zaken, zorg en welzijn toegevoegde waarde te creëren voor de samenleving. Onlangs maakte het bedrijf ook de komst bekend van Pieter Zeestraten (als CIO) en Marcel Krom (als lid van het Algemeen Bestuur).

Lees de reactie van Geert van der Laar via deze link naar de Facilicom-website

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 september 2020

Week van het Werkgeluk: deelnemer Facilicom Group legt nadruk op welzijn

Deze week (van 21 tot en met 27 september) vindt de derde editie van de Week van het Werkgeluk plaats. Facilicom Group geeft met allerlei initiatieven en acties aandacht...

20 juni 2019

In 2018 meer omzet Facilicom door strategische inzet op werkgeluk

Familiebedrijf Facilicom Group heeft vorig jaar een lichte omzetstijging gerealiseerd naar 1.264 miljoen euro (+ 2%). De nettowinst kwam uit op 7,5 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag...

14 oktober 2019

Arrestant mensensmokkel heeft band met schoonmaakbedrijf

Vandaag is een 33-jarige Amsterdammer aangehouden op verdenking van mensensmokkel, fraude en witwassen. Het vermoeden is dat hij onder valse voorwendselen Marokkaanse mannen naar Nederland heeft gehaald, waardoor zij...

07 juli 2020

#nieuwsnotendop met Collé, ISS, P4S en Kärcher

Nestlé besteedt facilitaire diensten uit aan ISS Vanaf 1 juli verzorgt ISS Facility Services de volledige facilitaire dienstverlening voor Nestlé Nederland op het hoofdkantoor in Amstelveen en op de...

13 december 2018

Digitale doolhof (4): CleanJack: “digitalisering is in moderne schoonmaakpraktijk niet meer weg te denken”

Hoe helpt CleanJack schoonmaakbedrijven met het digitaliseren en analyseren van gegevens? Wat levert het op? In onze serie Digitale doolhof komen een reeks ontwikkelaars en dienstverleners in digitalisering en...

09 februari 2020

CNV en FNV werpen reddingboei in contractconflict KLM en facilitaire partijen

Een uiterste poging om uit het contractconflict te komen; zo valt de suggestie van mediation te bezien, die CNV Vakmensen en FNV op 7 februari hebben gedaan in een...

06 december 2023

SIEV en Klien-IT zetten zich samen in voor het MKB

MKB branchevereniging SIEV en Klien-IT-Systems BV tekenden op de Schoonmaak Vakdagen samen voor een partnerschap dat ten goede komt van de leden.  Antonio Kouwenberg van Klien-IT is trots op...

27 mei 2024

Werkgevers akkoord cao is bereikt

Op 23 mei 2024 hebben leden van Schoonmakend Nederland in de Algemene Ledenvergadering gestemd over het cao-onderhandelingsresultaat. De aanwezige leden stemden unaniem in met het onderhandelingsresultaat. Hiermee is het...

30 juni 2020

Bewijst Gom pilot met Tennant robot T7 AMR bij Albert Heijn meerwaarde autonomie reinigen?

Waar de zelfrijdende auto nog altijd wacht op een doorbraak, is autonoom schrobzuigen al werkelijkheid. Bij Gom Offices loopt – beter gezegd: rijdt – een pilot met het nieuwste...

28 januari 2019

Blog: De schipper moet eens bakzeil halen

Stel, u bevindt zich in de situatie dat u de verantwoording hebt over een werknemer die speciale zorg nodig heeft. De werknemer beschikt over een uitgebreide gebruiksaanwijzing en het...