10 februari 2020

Directiewijzigingen Facilicom, ISS Facility Services en Visschedijk

De afgelopen weken leverde drie veranderingen in directies van gerenommeerde schoonmaak- en facility bedrijven op. In onze wekelijkse #nieuwsnotendop daardom ditmaal: John van Bunt, Albert van der Meulen en Peter van Roekel van respectievelijk Visschedijk, Facilicom en ISS Facility Services.

Peter van Roekel director Sales & Solutioning ISS Facility Services
Per 1 februari is Peter aangesteld als director Sales & Solutioning. Peter heeft ruime ervaring in sales, algemeen management en management consultancy. Voor zijn komst naar ISS werkte Peter ruim 11 jaar voor Right Management, de adviestak van Manpower Group, die zich bezig houdt met de ondersteuning van klanten bij grote reorganisaties, leiderschapsontwikkeling, mobiliteitsvraagstukken en het beoordelen van leiders en professionals. Peter maakt geen deel uit van het directieteam van ISS Facility Services, hij rapporteert aan Seth Halkes, directeur Sales, Excellence & Corporate Affairs.

Lees de reactie van Peter op zijn nieuwe job bij ISS via deze link naar de website van ISS.

Directieteam Visschedijk compleet
John van de Bunt is met ingang van 1 februari benoemd tot commercieel directeur (CCO) van Visschedijk, sinds 2017 onderdeel van Atalian Global Services. “Met deze benoeming is het directieteam in Nederland klaar voor een volgende fase”, kondigt het bedrijf uit Hengelo in haar persbericht aan. Eerder werden Mathia Brandsma (Operationeel), Paul Nijhuis (Financiën & ICT) en Luc Kok (HR & staf) aan de directie toegevoegd.

“De fusie tussen Visschedijk en Atalian heeft voor een succesvolle nieuwe landelijke facilitaire aanbieder gezorgd, die de laatste jaren een sterke kwalitatieve- en kwantitatieve groei heeft laten zien. Om dit succes toekomstbestendig te maken, is een versterkte directiestructuur nodig”, reageren de CEO’s Hilco Kok en Erwin Wigbold.

Verder lezen? Klik op deze link naar het hele nieuwsbericht op de website van Visschedijk.

Facilicom Group vernieuwt directie
Na ruim 30 jaar een actieve rol gehad te hebben bij Facilicom Group zet Martine Geurts een nieuwe stap: ze stopt met haar functie als vice-CEO en zal als non-executive actief blijven binnen onze organisatie. Met deze stap is Albert van der Meulen, momenteel algemeen directeur van Gom, per 1 april aangesteld als vice-CEO bij Facilicom Group. Olivier Laméris, nu operationeel directeur van Gom, volgt hem op als algemeen directeur van Gom.

Met de verandering in de directie en het bestuur zet Facilicom Group de kracht van de dagelijkse leiding en het Algemeen Bestuur optimaal in – en versterkt de dienstverlener de slagkracht om met facilitaire zaken, zorg en welzijn toegevoegde waarde te creëren voor de samenleving. Onlangs maakte het bedrijf ook de komst bekend van Pieter Zeestraten (als CIO) en Marcel Krom (als lid van het Algemeen Bestuur).

Lees de reactie van Geert van der Laar via deze link naar de Facilicom-website

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 juni 2025

Intrakoop en vijf grote facilitaire dienstverleners bundelen krachten om zorgprofessionals te ontlasten

Om de druk op zorgprofessionals structureel te verlichten, hebben de vijf grootste Facilitaire Dienstverleners van Nederland – Asito, CSU, EW, Gom Zorg en Vebego Zorgservice –hun krachten gebundeld. Door...

12 juni 2023

Kiezen voor een keurmerk: de juiste!?

Het circus van keurmerken en certificaten bestaat nog steeds. In 2013 gaf ik al in mijn blog “Het circus van keurmerk en certificaten” aan dat er veel keurmerken waren,...

23 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Samen met Recruition zorgen we voor effectief werven en inschrijven medewerkers”

Personeel is een van de belangrijkste thema’s binnen de schoonmaakbranche. Nocore helpt schoonmaakbedrijven met software om hun personeelsbeheer slim en toekomstbestendig in te richten. In samenwerking met hun strategische...

21 mei 2024

Hella Vercammen (The Legal Company): “Een gelijkwaardig en sportief speelveld in de schoonmaakbranche”

In een tijd waarin de schoonmaaksector zich steeds verder ontwikkelt en waar bedrijven voortdurend worden geconfronteerd met uitdagingen, vervult The Legal Company een essentiële rol met haar juridische ondersteuning....

23 maart 2020

Themaweek Prachtig: #nieuwsnotendop met Rietbroek, De Kroon, MTS Euro Products, smb Brabant, UL-Team en GOM  

De aftrap van deze themaweek Prachtig met een positieve #nieuwsnotendop over het coronavirus: 6 prachtige voorbeelden van dankbare en creatieve ondernemers en relaties. Schouder aan schouder, maar op gepaste...

08 juli 2024

Nocore ondersteunt schoonmaakbedrijven bij nieuwe rapportageverplichting werkgebonden personenmobiliteit

Softwareontwikkelaar Nocore biedt schoonmaakondernemers de tools en ondersteuning om de administratieve last te verlichten van de per 1 juli 2024 geldende Rapportageverplichting Werkgebonden Personenmobiliteit (WPM) voor organisaties met 100...

12 maart 2025

Gom is een van de drie schoonmaakpartners op Schiphol

Vanaf april 2025 is Gom een van de drie geselecteerde schoonmaakpartners op Schiphol. Het bedrijf gaat zich richten op de schoonmaak van de terminals, vertrekhallen, lounges en pieren. Met...

11 juli 2024

Vergroten welzijn medewerkers cruciaal voor groei Nederlandse bedrijven

ABN AMRO verwacht voor de meeste sectoren herstel in 2024, dat in 2025 verder doorzet. Maar bedrijven kampen wel met structureel tekort aan arbeidskrachten, mede door vergrijzing. Het inzetten...

12 april 2019

Automatiseringsman in hart en nieren Herman Schrijver neemt afscheid van Nocore

Van bouw naar melkboeren en uitzendwezen. Tijdens zijn werkleven maakte Herman Schrijver een omschakeling van leerlingprogrammeur in de betonsector, via servicebeheer automatisering SRV en oprichting eigen automatiseringsbedrijf Schrijver Automatisering...

12 november 2018

HvA/UvA, Nederrijn, Gom en Toekomst in finale Best Practice Award

Op donderdag 24 januari 2019 wordt voor de zevende keer de Best Practice Award uitgereikt. Deze uitreiking vindt plaats tijdens de finale in de Jaarbeurs Utrecht. Welke vier Best...