10 februari 2020

Directiewijzigingen Facilicom, ISS Facility Services en Visschedijk

De afgelopen weken leverde drie veranderingen in directies van gerenommeerde schoonmaak- en facility bedrijven op. In onze wekelijkse #nieuwsnotendop daardom ditmaal: John van Bunt, Albert van der Meulen en Peter van Roekel van respectievelijk Visschedijk, Facilicom en ISS Facility Services.

Peter van Roekel director Sales & Solutioning ISS Facility Services
Per 1 februari is Peter aangesteld als director Sales & Solutioning. Peter heeft ruime ervaring in sales, algemeen management en management consultancy. Voor zijn komst naar ISS werkte Peter ruim 11 jaar voor Right Management, de adviestak van Manpower Group, die zich bezig houdt met de ondersteuning van klanten bij grote reorganisaties, leiderschapsontwikkeling, mobiliteitsvraagstukken en het beoordelen van leiders en professionals. Peter maakt geen deel uit van het directieteam van ISS Facility Services, hij rapporteert aan Seth Halkes, directeur Sales, Excellence & Corporate Affairs.

Lees de reactie van Peter op zijn nieuwe job bij ISS via deze link naar de website van ISS.

Directieteam Visschedijk compleet
John van de Bunt is met ingang van 1 februari benoemd tot commercieel directeur (CCO) van Visschedijk, sinds 2017 onderdeel van Atalian Global Services. “Met deze benoeming is het directieteam in Nederland klaar voor een volgende fase”, kondigt het bedrijf uit Hengelo in haar persbericht aan. Eerder werden Mathia Brandsma (Operationeel), Paul Nijhuis (Financiën & ICT) en Luc Kok (HR & staf) aan de directie toegevoegd.

“De fusie tussen Visschedijk en Atalian heeft voor een succesvolle nieuwe landelijke facilitaire aanbieder gezorgd, die de laatste jaren een sterke kwalitatieve- en kwantitatieve groei heeft laten zien. Om dit succes toekomstbestendig te maken, is een versterkte directiestructuur nodig”, reageren de CEO’s Hilco Kok en Erwin Wigbold.

Verder lezen? Klik op deze link naar het hele nieuwsbericht op de website van Visschedijk.

Facilicom Group vernieuwt directie
Na ruim 30 jaar een actieve rol gehad te hebben bij Facilicom Group zet Martine Geurts een nieuwe stap: ze stopt met haar functie als vice-CEO en zal als non-executive actief blijven binnen onze organisatie. Met deze stap is Albert van der Meulen, momenteel algemeen directeur van Gom, per 1 april aangesteld als vice-CEO bij Facilicom Group. Olivier Laméris, nu operationeel directeur van Gom, volgt hem op als algemeen directeur van Gom.

Met de verandering in de directie en het bestuur zet Facilicom Group de kracht van de dagelijkse leiding en het Algemeen Bestuur optimaal in – en versterkt de dienstverlener de slagkracht om met facilitaire zaken, zorg en welzijn toegevoegde waarde te creëren voor de samenleving. Onlangs maakte het bedrijf ook de komst bekend van Pieter Zeestraten (als CIO) en Marcel Krom (als lid van het Algemeen Bestuur).

Lees de reactie van Geert van der Laar via deze link naar de Facilicom-website

Deel dit artikel

Ook interessant:

22 juli 2025

Slechts 1 op de 10 mkb’ers klaar voor e-facturatie

Vanaf 1 januari 2030 wordt elektronische facturatie (e-facturatie) verplicht voor grensoverschrijdende zakelijke transacties tussen bedrijven in de EU. En in België wordt e-facturatie vanaf 2026 voor alle B2B-transacties verplicht....

08 augustus 2024

Zomer-sport-serie (2): Enthousiasme en inzet voor (‘eigen’) sportclubs

Veel medewerkers van bedrijven in onze schoonmaaksector zijn ook zelf sporters. Zij tonen hun betrokkenheid bij de sport en zetten zich hiervoor in. Zo trekken ook op dit gebied...

24 september 2024

Winactie: Registreer je voor de Schoonmaak Vakdagen en wij zetten jouw bedrijf in the picture

Schoonmaakjournaal.nl is als meerdere jaren mediapartner van de Schoonmaak Vakdagen. Waarom? Omdat wij initiatieven om de schoonmaakbranche bij elkaar te brengen een warm hart toedragen. Als mediapartner delen we...

14 januari 2025

ISS roept op tot leiderschap: Duurzaamheid is niet langer een keuze, maar een dringende noodzaak

ISS Facility Services doet een oproep aan bedrijven om daadkrachtig leiderschap te tonen in de transitie naar sociale en ecologische verduurzaming. Duurzaamheid is niet langer een keuze, maar een...

03 februari 2020

Blog: Jinek

“Ik moest direct aan Jinek denken”, reageerde een gewaardeerde relatie en doorgewinterde marketeer onlangs tijdens onze videomeeting op de nieuwe stap van Schoonmaakjournaal. “Waarom?”, vroeg ik. “Omdat de talkshow...

26 maart 2020

Rick Dillema (schoonmaakbedrijf Westerveld) over belang opleiden: “Juist nu is vakkennis essentieel”

Op 25 maart 2020 bestaat 10 jaar facilitair opleider UL-Team: een viering op gepaste wijze, want ook opleidingsorganisaties voelen het effect van het coronavirus. Immers, geen fysieke ontmoeting en...

04 maart 2025

Blog Maurice Rutgrink: Faillissementen in de schoonmaak, hoe nu verder?

De schoonmaakbranche telde volgens het CBS in januari 2025 2 faillissementen (eenmanszaaken). In januari 2024 gingen er 8 schoonmaakbedrijven, waarvan 3 eenmanszaken, failliet.. Nog nooit gooiden zoveel ondernemers...

06 januari 2025

Ken jij de belangrijkste wijzigingen in wet- en regelgeving per 1 januari 2025?

Wat staat jou als ondernemer dit jaar te wachten? Gaan de kosten omhoog of kom je nu misschien wel in aanmerking voor bepaalde toeslagen? We delen de belangrijkste wijzigingen in...

05 december 2023

SIEV maakt er chocola van voor mkb schoonmaak ondernemers

“Wij hebben als mkb branchevereniging SIEV leden er wel chocola van gegeten.” Vandaag, op Sinterklaasdag, deelt SIEV aan haar leden chocola uit, gemaakt door een mkb ondernemer voor andere...

29 september 2022

‘Onze medewerkers maken iedere dag het verschil’

Vanaf 1 juni is Wendy Aendekerk de nieuwe HR-directeur van Facilicom Group. Zij stapte over van Ordina, waar ze HR-directeur was. Hiervoor heeft zij HR management- en directiefuncties bekleed...