25 november 2019

#nieuwsnotendop Uitbreiding Key-Quality, nieuwe identiteit hectas, overname door Gom en nieuw partnership Facility Trade Group

Anouk Rehaen wordt directeur Key-Quality 
Onderzoeks-, consultancy- en kwaliteitscontrolebureau in facility management Key-Quality zet volgende stap in haar ontwikkeling. Per 1 maart start Anouk Rehaen als directeur bedrijfsvoering. Anouk werkt sinds 12,5 jaar bij Hago als hoofd National Accounts, bij Key-Quality wordt ze onder meer verantwoordelijk voor het team met consultants, HR, de kwaliteitsafdeling, backoffice en accountmanagement. “Met deze stap zijn we er klaar voor om de groei in Nederland en België door te zetten”, post directeur Patrick Wiggerman op LinkedIn.

Het hele bericht lezen? Klik op deze link.

Gom neemt Degenaar Gevelonderhoud over
Degenaar Gevelonderhoud in Den Haag gaat verder onder de paraplu van schoonmaakbedrijf Gom. Het ruim veertig jaar oude bedrijf is gespecialiseerd in glasbewassing en gevelonderhoud van kantoorgebouwen. Degenaar Gevelonderhoud gaat als zelfstandig onderdeel binnen Gom nauw samenwerken met Gom Specialistische Reiniging. De twee bedrijven vullen elkaar vooral op het gebied van het klantenbestand goed aan. Oprichter Jan Degenaar blijft in de nieuwe constructie aan als verantwoordelijke en de bedrijfsnaam blijft behouden.

Op de foto Albert van der Meulen (algemeen directeur Gom) en Jan Degenaar (directeur-eigenaar Degenaar Gevelonderhoud) te midden van alle betrokkenen bij de contractondertekening

Lees de reacties van beide directieleden op deze overname via deze link naar de Gom-website.

Nieuwe merkidentiteit hectas
Een nieuw logo en een nieuwe website met een nieuw design: hectas Facility Services heeft haar corporate branding volledig vernieuwd. In het middelpunt van de nieuwe ‘corporate identity’ staat het begrip partnerschap. De ondernemingswaarden samenwerking, innovatie, waardering en professionaliteit vormen de basis. “Het is ons streven om in een dialoog met opdrachtgevers oplossingen door te voeren waar alle partijen van profiteren. De dubbelplus in het logo symboliseert deze win-winsituatie“, licht Markus Breithaupt, bestuursvoorzitter van hectas, toe. De nieuwe merkenidentiteit wordt geïntroduceerd in alle hectas maatschappijen in Duitsland, Oostenrijk en Nederland en in de dochtermaatschappijen, zoals de IKR, FAMA, GRS en ELITE Facility Services.

Nederlands grootste sportexploitant kiest voor Facility Trade Group
Met ingang van 1 januari 2020 is Facility Trade Group de nieuwe partner van Sportfondsen Nederland – met 550 locaties de grootste exploitant en dienstverlener in sport, welzijn en recreatie – voor de levering van sanitaire producten, schoonmaakmiddelen, -materialen en -machines op al haar locaties. Nancy Visser, manager Bouw & Techniek van Sportfondsen: “We zijn ervan overtuigd dat de heldere visie, het aangeboden assortiment, de webportal en de bijbehorende service onze locaties helpen bij het verhogen van de efficiëntie en onze doelstellingen op het brede domein van beweging én welzijn”.

Jurrian Blom van Procurement Services voerde de aanbesteding uit. Op basis van de top 100 producten in afname is een financieel vergelijk gemaakt, waarbij Facility Trade Group als beste uit de bus kwam. Daarnaast is het kwalitatieve deel uitgebreid aan bod gekomen, waardoor Sportfondsen zich verzekerd weet van de beste aanbieder.

Via deze link naar de website van Facility Trade Group lees je de reactie van sales directeur Geert de Vries.

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 augustus 2023

Best Practice Award: De stem van de schoonmaker

Op 7 december 2023 vindt de uitreiking van de Best Practice Awards 2023 plaats. Thema dit jaar is ‘De stem van de schoonmaker’. Het gaat vaak over de opdrachtgevers...

05 juni 2024

Oproep: Heb jij een duurzaam idee?

Op 3 september 2024 is het Duurzame Dinsdag en biedt de organisatie voor de 26e keer een koffer vol duurzame initiatieven aan in Den Haag. Tot nu toe zijn...

17 juli 2024

Terugblik VSR Webinar: De schoonmaakbranche, breed uitgemeten

Wat is het effect van schoonmaakmetingen op schoonmakers, eindgebruikers en opdrachtgevers? Tijdens het webinar ‘De schoonmaakbranche breed uitgemeten’ op 3 juli 2024 stond de impact van meetmethodes in de...

19 juli 2019

Vlog van Frisse Kater: lijkvinding na 10 dagen

Frisse Kater, het specialistische schoonmaakbedrijf in extreme reiniging, pakte recent de sanering van een plek van overlijden aan in een woning waar iemand 10 dagen onopgemerkt dood heeft gelegen....

14 maart 2023

Duurzaamheid, van vrijblijvend naar must-do in 2024.

De schoonmaakbranche is doorspekt van duurzaamheidsinitiatieven. Veel bedrijven doen hun best om processen en producten te verduurzamen. Om oprecht goed met aarde en mens om te gaan. Andere ‘sjoemelen’wat...

27 maart 2023

Digitaal ondertekenen: meer efficiency en beter overzicht

Digitaal ondertekenen. Hoe werkt dat eigenlijk? En wat heb je er als ondernemer in de schoonmaakbranche aan? Sinds kort is het mogelijk om via Nocore Facilitair te koppelen met...

09 juni 2023

Schoonmaker, wat moet ik zonder jou?

Een schone omgeving resulteert in een schone beleving. Actie -> reactie. Schoonmaakwerk is dankbaar werk. Oké, schoon is niet heel erg sexy. Vaak wordt schoon (pas) gezien als het...

10 februari 2025

Hoe krijgt de schoonmaakbranche een gezicht op het MBO?

De vraag: Hoe gaan we schoonmaak een gezicht geven op het MBO? stond centraal tijdens de bijeenkomst met Schoonmakend Nederland, samen met MBO-raad, SBB, RAS, ROC Twente, ROC Zadkine,...

06 augustus 2023

Winactie BRAUZZ duurzame schoonmaakmiddelen

BRAUZZ stelt 3 pakketten met duurzame schoonmaakmiddelen ter waarde van €150,- per stuk beschikbaar voor de bezoekers van Schoonmaakjournaal. Het  bedrijf doet dit vanwege haar entree op de Nederlandse...

05 juni 2023

Cleaning Workx laat beursbezoekers virtueel het schoonmaakvak beleven

Virtueel het schoonmaakvak leren. Daar staat Cleaning Workx voor. Op Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer wil het bedrijf de bezoekers deze innovatie zelf laten beleven. Wieland Hendriksen vertelt waarom Cleaning...