13 juni 2019

#nieuwsnotendop met Atir, Diversey, Dolmans, Rietbroek en Zone3

Diversey en Dolmans kiezen voor een goed gevoel
Dolmans heeft ongeveer 2000 specialisten die met alle zorg, aandacht en vakmanschap facilitaire diensten verlenen. Dolmans koos voor Diversey voor het systematisch vloeronderhoud. Vanaf 1 mei gebruiken de Dolmans specialisten de Diversey producten op al hun locaties voor kwalitatief goede vloeren en tevreden opdrachtgevers. Onderdeel van de overeenkomst is dat Diversey de trainingen verzorgt voor Dolmans. De eerste vond op 29 mei plaats met Rob Braam, applicatie expert bij Diversey, en Dinant van Tongeren.

20 juni: inspiratiemiddag Schoonmaak is communicatie
Donderdagmiddag 20 juni geven Hans Koper van TranspaClean en Jaap de Wit van Zone3 de presentatie: Schoonmaak is communicatie. Onderdeel van Zone3 is schoonmaakdienstverlening en veel meer voor met name woningcorporaties, gemeentes en VvE’s. Daarnaast zet Zone3 al tientallen jaren succesvol in op social return: werk en opleiding aan mensen met een beperking. TranspaClean, als onafhankelijk digitalisering –en communicatieplatform voor onder meer schoonmaak, laat met praktijkvoorbeelden zien wat transparantie en inzichtelijkheid oplevert voor opdrachtgevers, bewoners/gebouwgebruikers, uitvoerders en de dienstverlener. “Het is de bedoeling onze gasten te verbazen en nieuwe ideeën en  inzichten mee te geven”, kondigt  Hans Koper aan.
Benieuwd? Aanmelden? Dit is de post op LinkedIn.

Rietbroek en Saffier versterken en bevestigen bijzondere band
De Haagse zorginstelling Saffier en Rietbroek – sinds 1991 dienstverlener in glasbewassing en schoonmaakonderhoud – hebben hun overeenkomst voor glasbewassing verlengd. Annemiek Overboom, bestuurder van Saffier, en Peter Rietbroek ondertekenden de overeenkomst.

Dat deze overeenkomst bijzonder is, onderschrijft het feit dat reeds in 1987 directeur en oprichter Peter Rietbroek op 17-jarige leeftijd zijn eerste ramen bij een van de voorlopers van Saffier zeemde. In die tijd vond ook de eerste kennismaking plaats met Coen Mol, de huidige Gebouwenbeheerder van Saffier. Korte tijd later mochten de inmiddels voor zichzelf begonnen broers Rob en Peter Rietbroek de stichting tot hun vaste klantenkring rekenen.

“Saffier staat feitelijk aan de wieg van de huidige AWOG zorgweek”, vertelt Peter Rietbroek. “Enigszins bij toeval deden onze glazenwassers in december 2013 voor het eerst vrijwilligerswerk bij Saffier. Later is dit initiatief omarmd door de hele branche en dat heeft tot de huidige, succesvolle actie ‘Glazenwassers hebben hart van de zorg’ geleid.”

HTC Advies en Atir voegen Consumatics toe aan holding
De holding van HTC Advies en Atir neemt per 1 juli neuromarketingbureau Consumatics uit Amsterdam over. Met deze overname kan Consumatics zich verder ontwikkelen en daarmee ook bij HTC Advies en Atir optimaal bijdragen aan de meest innovatieve oplossing voor consument, medewerker en organisatie.  Consumatics brengt onbewust gedrag van consumenten in beeld met behulp van wetenschappelijk onderzoek, expert visits, Virtual Reality onderzoek en experimenten.

Op de foto v.l.n.r.: Puck Wilbers, Anna Casemier, Helma Loomans en Wenda Linthorst.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 april 2025

Uit het dagboek van Jouw Glazenwasser: “Honden zijn niet echt mijn ding….”

Jasper Dekker van Jouw Glazenwasser neemt je mee in zijn ervaringen als glazenwasser. Zijn blog gaat ditmaal over huisdieren en dan met name honden. Een haat-liefde verhouding: "Nee ik ben...

03 juni 2022

Ken je Sammy al?

Deze schoonmaakheld leert kinderen op een speelse manier over hygiëne en maakt hen bewust over hun eigen rol bij het schoonhouden van hun klas. Het doel? Een veilige, hygiënische...

04 maart 2024

CAO-onderhandeling voor 120.000 schoonmakers start op 19 maart

CNV wil in nieuwe cao forse loonsprong voor schoonmakers. De lonen voor schoonmakers moeten ruim boven het minimumloon blijven liggen. ‘Als de sector aantrekkelijk wil blijven voor nieuwe werknemers,...

10 december 2019

Erik te Brake (VNO-NCW en MKB Nederland): “Inbesteden gebeurt op basis van vooroordelen”

“Een van de aannames is dat inbesteden betere arbeidsvoorwaarden zou opleveren. Uit onderzoek blijkt dat de arbeidsvoorwaarden niet beter, maar juist slechter worden. Dat zie je ook in de...

11 december 2023

Gradez en Siev slaan handen ineen

Gradez is officieel sponsor geworden van MKB-branchevereniging Schoonmaken is een Vak – SIEV. Leon Habraken: “We delen de overtuiging dat schoonmaken een vak is en bundelen onze kracht om...

06 augustus 2023

Winactie BRAUZZ duurzame schoonmaakmiddelen

BRAUZZ stelt 3 pakketten met duurzame schoonmaakmiddelen ter waarde van €150,- per stuk beschikbaar voor de bezoekers van Schoonmaakjournaal. Het  bedrijf doet dit vanwege haar entree op de Nederlandse...

01 april 2025

1nergiek trotse schoonmaakdienstverlener van Efteling Grand Hotel

“Eindelijk mogen we het wereldkundig maken… en wat zijn we ontzettend trots!”, deelt 1nergiek op LinkedIn. Het schoonmaakbedrijf is namelijk verkozen tot dé partij waarmee de Efteling gaat samenwerken...

03 november 2025

Privédetective Herma Kluin (Recherchebureau Incognito) keynote-spreker op event FMNextGen: “Omdat niets is wat het lijkt”

Intrige, inspiratie en ondernemerslessen, dat is wat het FMNextGen-event op 2 december 2025 bij Spectro in Oss belooft. Tijdens deze middag is Herma Kluin, privédetective en oprichter van Recherchebureau...

06 februari 2019

Blurring of Blokker syndroom: wie durft met ons naar morgen te kijken?

Tja, juist op onze verjaardag – Schoonmaakjournaal is vandaag 7 jaar geworden – doen we een oproep aan u om met ons de toekomst in te kijken. We schrijven...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...