21 augustus 2019

#nieuwsnotendop Blinck, European Awards, ISS en Schoonmaak Vakdagen

Blinck wint aanbesteding dieptereiniging keukens UvA en HvA
Schoonmaakbedrijf Blinck is in opdracht van CIRFOOD – een van de grootste Italiaanse bedrijven in catering – gestart met de jaarlijkse dieptereining van de keukens op alle locaties van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Hoge School van Amsterdam (HVA). De UvA is de grootste universiteit van Nederland, waarvan de locaties verdeeld zijn over 4 stadscampussen en verschillende gebouwen met elk hun eigen restaurant, grand cafes en/of koffiecorners. De HvA is een grootstedelijke hogeschool verspreid over 12 locaties in Amsterdam voorzien van hun eigen horeca. Blinck won de aanbesteding op basis van prijs, kwaliteit en ervaring; de afdeling Projectschoonmaak zorgt voor de juiste reiniging conform de horecahygiëne-eisen.

Gemmie Hermens nieuwe People & Culture director ISS Facility Services
Per 1 augustus is Gemmie Hermens (53) bij ISS Facility Services gestart als director People & Culture en toegetreden tot het directieteam van ISS Nederland. Hermens werkte de afgelopen 5 jaar als HR directeur binnen fashion retail en was daarvoor 10 jaar lang Vice President Human Resources bij Telegraaf Media Groep. Zij is afgestudeerd arbeidsjurist en heeft ruime en gevarieerde ervaring in verschillende beleids- en leidinggevende HR-functies. Daarnaast vervult Gemmie ook toezichthoudende rollen als lid van de raad van toezicht van publieke omroep BNNVARA en het pensioenfonds Volopensioen.

Lees hier de reactie van Gemmie en van algemeen directeur ISS Facility Services Edu Peek

13 creatieve breinen aan de slag met Schoonmaak Vakdagen
Het creatieve brein van exposerende marketeers is op de proef gesteld tijdens de eerste editie van het Schoonmaak Vakdagen Marketingcafé. Het initiatief voor het samenkomen tussen beursorganisatie, exposanten en mediapartners komt voort uit gesprekken met hoofdredacteur van Schoonmaakjournaal, Petra de Bruin. Welke ideeën wisselden de 13 heren en dames uit om gezamenlijk de Schoonmaak Vakdagen naar een hoger plan te tillen? Laat je inspireren en sluit je aan bij ons Marketingcafé.

Wie zijn de finalisten van de 4e European Cleaning & Hygiene Awards?
De finalisten van de European Cleaning & Hygiene Awards 2019 zijn bekend gemaakt.  Uit een recordaantal genomineerden van 130 is een ‘shorlist’ samengesteld van 23 leidende dienstverleners, producenten en distributeurs over 9 categorieën. De winnaars worden verkozen tijdens ‘the glittering awards ceremony’ en het galadiner op 17 oktober in The Church House in London. Tot de ‘shortlist’ behoren onder meer Gom (Best use of smart solutions by service provider), Care N.V. en ISS (Excellence in client/contractor partnerships), Facilicom (Commitment to diversity) en Essity (Best initiative raising the profile of the cleaning sector)

Alle genomineerden en finalisten ontdek je op www.echawards.com
Op de foto de winnaars van de European Cleaning & Hygiene Awards 2018

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 november 2019

Scheepvaartmuseum kiest weer voor EW: “Bijzonder gebouw met functies en eisen”

Sinds 2013 is EW Facility Services verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud van het monumentale pand van Het Scheepvaartmuseum. De samenwerking tussen EW Facility Services en Het Scheepvaartmuseum groeide de afgelopen...

20 januari 2025

Blog Edgar van Engelen(Qualis Insight): ‘Samenwerking is nodig op elk niveau’

Blog Edgar van Engelen (Qualis Insight): 'De schoonmaakbranche is een multiculturele branche, waarin samenwerking essentieel is. Samenwerking tussen verschillende culturen, verschillende schoonmaakbedrijven, en schoonmaakbedrijven en opdrachtgevers. Als je elkaar...

10 maart 2023

Roompot en CSU betalen geen extra reiskostenvergoeding voor schoonmakers meer

Schoonmakers op Roompot Vakantieparken, die in dienst zijn van schoonmaakbedrijf CSU, krijgen sinds 1 februari geen extra reiskostenvergoeding meer. De regeling is stopgezet, lazen de schoonmakers in een brief...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

25 januari 2023

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

‘Er is veel werk in de schoonmaak te vinden. Schoonmaakbedrijven hebben het druk en de vraag naar personeel is erg groot. Maar het aantal schoonmakers is tussen 2019 en...

20 september 2022

De belangrijkste duurzame keurmerken

NordicSwan, Europees Ecolabel, ISO 14001. Stuk voor stuk keurmerken die iets over de duurzaamheid van een product of de bedrijfsprocessen van een organisatie zeggen. Maar waar staan deze keurmerken...

15 september 2021

Save the date: Schoonmaak Vakdagen op 9 & 10 november 2021

Oorspronkelijk zouden de Schoonmaak Vakdagen al plaatsvinden in november 2020. Vanwege de intelligente lockdown kon de vakbeurs die georganiseerd wordt door Prosu Media Producties, uitgever van o.a. vakblad Clean...

12 maart 2022

Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger vrij

Het Nederlandse duurzame zeepmerk Seepje heeft de receptuur van haar volledig natuurlijke allesreiniger kosteloos via een paginagrote advertentie in de Volkskrant vrijgegeven aan haar concurrenten, en wil zo de...

20 november 2020

Schoonmaakjournaal pauzeert: be right back

Zwaai zwaai, doei doei? Nou nee! Net als u begrijpen wij dat de pandemie voor velen niet mee valt. En door de bewustwording van hoe essentieel en belangrijk onze...

17 oktober 2019

Innovi op SchoonmaakVakdagen: “We willen niet ontbreken”

“Op een vakevenement met ruimte voor innovatie, inspiratie en kennisoverdracht, daar kunnen we met onze duurzame, groene reinigingsoplossingen niet ontbreken.” Dus is Innovi ditmaal wel op de Schoonmaak Vakdagen,...