1 maart 2022

Schoonmaakbedrijf Care genomineerd voor European Cleaning & Hygiene Awards 2022

De European Cleaning & Hygiene Awards 2022 hebben het Belgische schoonmaakbedrijf Care genomineerd als een van de finalisten. Met een doorgedreven duurzaamheidsfocus hoopt de expert in de reiniging van kantoren, cleanrooms en labo’s tijdens de prijsuitreiking in april in Brussel de nominatie in de categorie ‘Sustainabity’ te verzilveren.

De European Cleaning & Hygiene Awards ontvingen dit jaar een recordaantal inzendingen voor in totaal 10 verschillende categoriën. De inspanningen op het gebied van duurzaamheid leverden het Belgische schoonmaakbedrijf Care een nominatie op in de categorie ‘Sustainability’.
Michelle Marshall, oprichter van de ECH Awards: “We hadden dit jaar veel uitstekende inzendingen, maar Care verdient absoluut een plaats in de shortlist categorie Sustainabilty. We wensen hen heel veel succes bij de uitreiking.”
Joost Tibosch, CEO van Care: “We zijn oprecht blij om finalist te zijn in deze categorie. Om nu voor de derde keer op rij genomineerd te worden is een enorme prestatie en een mooie erkenning voor Care. Natuurlijk hopen we om dit jaar de award in ontvangst te mogen nemen.”
De bekendmaking van de winnaars vindt plaats op 28 april in het Plaza Hotel in Brussel.

Schoolvoorbeeld van een duurzaam schoonmaakbedrijf

Als expert in reiniging van kantoren, cleanrooms en labo’s zet Care onder andere in op slimmer schoonmaken door middel van nieuwe schoonmaakmethodes. Zo bespaart het innovatieve Triple-T systeem, bestaande uit een trolley, ecologische producten en een voorbevochtigingssysteem, waarbij microvezeldoekjes met een minimale hoeveelheid water en poetsproduct worden bevochtigd, tot wel 90% in water en productverbruik bij de klanten. Maar Care beschouwt duurzaamheid allerminst als een kwestie van milieu alleen. Het merendeel van de acties en initiatieven, zowel structureel als eenmalig, zijn gericht op het daadwerkelijk hebben van impact op haar medewerkers, klanten en de maatschappij. Als onderdeel van familiebedrijf Vebego draagt Care bij aan de ambitie om in 2025 impact te hebben op het leven van 10 miljoen mensen.
CEO Joost Tibosch: “Slim en duurzaam schoonmaken staat zeker hoog op onze prioriteitenlijst. Maar duurzaamheid is een maatschappelijk gegeven en ook daar moeten we onze verantwoordelijkheid in nemen. Care wil ‘goed doen’ en impact realiseren. Veel aandacht gaat dan ook naar het wegwerken van armoede en ongelijkheid, zowel rondom ons als binnen het bedrijf. Zo kunnen medewerkers van Care ieder jaar met de Vebego Foundation op bouwreis naar bijvoorbeeld Sri Lanka en steunt Care meerdere kinderen via een samenwerking met Plan International. Voor elke liter water die we gebruiken tijdens het schoonmaken, doneren we daarnaast een liter schoon water aan Made Blue dat zich inzet voor drinkwaterprojecten waar schoon water niet evident is. En afgelopen zomer hebben we na de overstromingen in de omgeving van Luik tien dagen met een poetsploeg van vrijwilligers en studenten geholpen om de huizen terug leefbaar te maken.”

Kwaliteitslabels
In de afgelopen twee jaar werden Care’s duurzaamheidsinitiatieven al beloond met het Voka Charter Duurzaam Ondernemen, gebaseerd op de Sustainable Development Goals vastgelegd door de Verenigde Naties. Care neemt hieraan deel als een van de enige schoonmaakbedrijven in België. Door acties met positief gevolg op te zetten voor elk van de 17 SDG’s hoopt het bedrijf later dit jaar naast een derde certificaat ook de titel ‘SDG Pioneer’ binnen te halen.
Joost Tibosch: “Het VCDO charter en straks hopelijk ook de SDG Pioneer titel zijn een bevestiging van de inspanningen die we doen om impact te hebben. Met deze kwaliteitslabels wordt ons engagement voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen op een onafhankelijke manier onderschreven. Engagement dat niet alleen mens en milieu, maar uiteindelijk ook de klant en de maatschappij ten goede zal komen.”

Klik hier voor meer informatie over Care België

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 december 2023

SMB Willems reinigt het Glazen Huis

Zondagmorgen 17 december 2023 hebben Danny, Marco en Jos van SMB Willems de opleverschoonmaak en bewassing uitgevoerd van Het Glazen Huis in Nijmegen. NPO 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie...

01 december 2022

Blog: De cijferverslaving

Laatst luisterde ik naar een podcast met de titel ‘Weg met de cijferverslaving’. Deze podcast behandelde de cijferverslaving van Nederland. Denk hierbij aan het Bruto Nationaal product waaraan de...

25 januari 2024

Workshop Inschrijven op aanbestedingen op 1 februari

Inschrijven op een aanbesteding, maar niet goed weten waar te beginnen? Wat houdt een aanbestedingsprocedure precies in en wat moet er gebeuren om de winnende offerte te schrijven? Wil...

05 mei 2020

Jaap Niezen start Zorg Voor Hygiëne Nederland met een missie

Onder veel mensen heerst er angst voor besmetting. Wanneer ze een supermarkt binnengaan, met collega’s in één ruimte samenwerken of met een vriend of kennis op de tennisbaan een...

03 januari 2023

Laetitia Simonis (1nergiek): “Coronatijd moeilijk? Heerlijk juist die dynamiek!”

Onze serie over vrouwelijk leiderschap vervolgen we met een interview met Laetitia Simonis. Ze rolde vijftien jaar geleden per toeval de sector in, schopte tegen heel wat heilige huisjes...

07 september 2022

Kennissessie contractmanagement: een vloek of een zegen?

De Codekamer Schoonmaak organiseert op 19 september aanstaande een Kennissessie over Contractmanagement. Discussieer en denk jij mee over dit belangrijke onderwerp? Na het afsluiten van een contract moet het...

06 februari 2023

Gom op Trede 3 PSO-Prestatieladder

Schoonmaakbedrijf Gom heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing door Dekra blijkt dat Gom op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan...

27 juni 2024

Nieuwe rapportageverplichting CO2-uitstoot personeel is ´waanzin ten top´voor MKB

“Het is eigenlijk waanzin ten top’ meldt Jacco Vonhof, voorzitter MKB-Nederland in het artikel van De Ondernemer over de rapportageverplichting CO2-uitstoot personeel. “De kosten en administratieve lasten zijn disproportioneel...

10 oktober 2022

Margriet van Zijl Brand & Marketing Director Vebego Group

Op 1 oktober is Margriet van Zijl benoemd tot Brand & Marketing Director Vebego Group. Dit is een nieuwe rol binnen Vebego, die aansluit bij de strategische keuze om...

14 september 2023

Ontdek de geheimen van duurzaam succes!

Het is tijd voor inspiratie over duurzaamheid. Veel bedrijven zijn ermee bezig, maar nog zoekende naar  hoe duurzaamheid een onderscheidend kenmerk kan worden? Daarom wordt van 19 tot en...