1 maart 2022

Schoonmaakbedrijf Care genomineerd voor European Cleaning & Hygiene Awards 2022

De European Cleaning & Hygiene Awards 2022 hebben het Belgische schoonmaakbedrijf Care genomineerd als een van de finalisten. Met een doorgedreven duurzaamheidsfocus hoopt de expert in de reiniging van kantoren, cleanrooms en labo’s tijdens de prijsuitreiking in april in Brussel de nominatie in de categorie ‘Sustainabity’ te verzilveren.

De European Cleaning & Hygiene Awards ontvingen dit jaar een recordaantal inzendingen voor in totaal 10 verschillende categoriën. De inspanningen op het gebied van duurzaamheid leverden het Belgische schoonmaakbedrijf Care een nominatie op in de categorie ‘Sustainability’.
Michelle Marshall, oprichter van de ECH Awards: “We hadden dit jaar veel uitstekende inzendingen, maar Care verdient absoluut een plaats in de shortlist categorie Sustainabilty. We wensen hen heel veel succes bij de uitreiking.”
Joost Tibosch, CEO van Care: “We zijn oprecht blij om finalist te zijn in deze categorie. Om nu voor de derde keer op rij genomineerd te worden is een enorme prestatie en een mooie erkenning voor Care. Natuurlijk hopen we om dit jaar de award in ontvangst te mogen nemen.”
De bekendmaking van de winnaars vindt plaats op 28 april in het Plaza Hotel in Brussel.

Schoolvoorbeeld van een duurzaam schoonmaakbedrijf

Als expert in reiniging van kantoren, cleanrooms en labo’s zet Care onder andere in op slimmer schoonmaken door middel van nieuwe schoonmaakmethodes. Zo bespaart het innovatieve Triple-T systeem, bestaande uit een trolley, ecologische producten en een voorbevochtigingssysteem, waarbij microvezeldoekjes met een minimale hoeveelheid water en poetsproduct worden bevochtigd, tot wel 90% in water en productverbruik bij de klanten. Maar Care beschouwt duurzaamheid allerminst als een kwestie van milieu alleen. Het merendeel van de acties en initiatieven, zowel structureel als eenmalig, zijn gericht op het daadwerkelijk hebben van impact op haar medewerkers, klanten en de maatschappij. Als onderdeel van familiebedrijf Vebego draagt Care bij aan de ambitie om in 2025 impact te hebben op het leven van 10 miljoen mensen.
CEO Joost Tibosch: “Slim en duurzaam schoonmaken staat zeker hoog op onze prioriteitenlijst. Maar duurzaamheid is een maatschappelijk gegeven en ook daar moeten we onze verantwoordelijkheid in nemen. Care wil ‘goed doen’ en impact realiseren. Veel aandacht gaat dan ook naar het wegwerken van armoede en ongelijkheid, zowel rondom ons als binnen het bedrijf. Zo kunnen medewerkers van Care ieder jaar met de Vebego Foundation op bouwreis naar bijvoorbeeld Sri Lanka en steunt Care meerdere kinderen via een samenwerking met Plan International. Voor elke liter water die we gebruiken tijdens het schoonmaken, doneren we daarnaast een liter schoon water aan Made Blue dat zich inzet voor drinkwaterprojecten waar schoon water niet evident is. En afgelopen zomer hebben we na de overstromingen in de omgeving van Luik tien dagen met een poetsploeg van vrijwilligers en studenten geholpen om de huizen terug leefbaar te maken.”

Kwaliteitslabels
In de afgelopen twee jaar werden Care’s duurzaamheidsinitiatieven al beloond met het Voka Charter Duurzaam Ondernemen, gebaseerd op de Sustainable Development Goals vastgelegd door de Verenigde Naties. Care neemt hieraan deel als een van de enige schoonmaakbedrijven in België. Door acties met positief gevolg op te zetten voor elk van de 17 SDG’s hoopt het bedrijf later dit jaar naast een derde certificaat ook de titel ‘SDG Pioneer’ binnen te halen.
Joost Tibosch: “Het VCDO charter en straks hopelijk ook de SDG Pioneer titel zijn een bevestiging van de inspanningen die we doen om impact te hebben. Met deze kwaliteitslabels wordt ons engagement voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen op een onafhankelijke manier onderschreven. Engagement dat niet alleen mens en milieu, maar uiteindelijk ook de klant en de maatschappij ten goede zal komen.”

Klik hier voor meer informatie over Care België

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 augustus 2023

Bunzl neemt Groveko over

Groveko, de  groothandel in schoonmaakartikelen en AI-schoonmaakrobots uit Ede, is door eigenaar MKB Fonds verkocht aan Bunzl Plc. Participatiemaatschappij MKB Fonds uit Amstelveen maakt bekend dat zij op vrijdag 18...

05 februari 2019

Top 3 januari: EW Facility Services, Hago Next en Gamechanger

Januari was ons het maandje wel: Vakbeurs Facilitair beleefde haar 21e editie, de themaserie Wintergasten werd afgesloten, het roer ging om met een nieuwe insteek van schoonmaaknieuws, maar ook...

19 april 2022

Doe jij mee aan Interclean Hackathon?

Oproep aan #FMNextGen: doe jij mee aan de Interclean Hackaton op woensdag 11 mei? En help jij mee aan innovatie en vernieuwing in de schoonmaakbranche? Op woensdag 11 mei...

14 september 2023

Ontdek de geheimen van duurzaam succes!

Het is tijd voor inspiratie over duurzaamheid. Veel bedrijven zijn ermee bezig, maar nog zoekende naar  hoe duurzaamheid een onderscheidend kenmerk kan worden? Daarom wordt van 19 tot en...

06 oktober 2021

Facilicom en Asito helpen werknemers uit geldproblemen

Schoonmaakbedrijven Gom, onderdeel van Facilicom Group, en Asito sluiten als 1e werkgevers in de facilitaire branche aan op de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Met de aansluiting van twee grote werkgevers...

27 december 2022

Trend: duurzaamheid wordt steeds oprechter en breder toegepast

Duurzaam werken was afgelopen jaar één van de trends. Ook in het nieuwe jaar zal deze trend doorzetten, waarbij de ‘marketingsaus’ steeds verder naar de achtergrond zal treden, het...

07 juli 2025

Vanaf 2026 verplicht loontransparantie: bedrijven moeten laten zien wat ze betalen

Redacteur van duurzaamheid en economie Basia Elting publiceerde in Trouw het nieuwsbericht over de loonstransparantie die bedrijven vanaf 2026 moeten gaan voeren. Vanaf juni 2026 zijn bedrijven in de...

09 november 2021

SieV en Nocore slaan de handen ineen voor het MKB

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging SieV op de Schoonmaak Vakdagen, hebben SieV en Nocore een bijzondere samenwerking aangekondigd. Samen zetten zij zich in voor 100% controle op de...

06 oktober 2021

Oproep: Maak een blog of vlog voor de Dag van de Ondernemer

Op vrijdag 19 november is het de ‘Dag van de Ondernemer’, een initiatief van MKB-Nederland. Dan staat ook Schoonmakend Nederland stil bij het belang van ondernemers voor Nederland. Om...

21 maart 2023

“Wij vinden het belangrijk dat jonge mensen serieus genomen worden in deze branche”

Jay Smit (26) werkt als marketing & IT manager bij Total Cleaning Products. Hij maakt deel uit van de jongere generatie in de schoonmaakbranche en werkt met plezier en...